Atsukta rida skundėsi beveik ketvirtadalis visų apklaustų senesnių nei 5 metų automobilių pirkėjų. Maždaug penktadalio vairuotojų įsigytų naudotų automobilių būna daužti, tuo tarpu apie avarijos faktą pardavėjai būna nutylėję. Tokia pati dalis respondentų teigė, jog nusipirkę naudotą automobilį pastebėjo paslėptų kėbulo defektų. Variklio gedimų per pusmetį nuo automobilio įsigijimo teigė aptikę 17 proc. vairuotojų, kiek mažiau, po 16 proc. apklaustųjų, skundėsi važiuoklės ar elektronikos defektais. Rečiausiai minėti paslėpti defektai – stabdžių sistemos problemos, automobilio salono defektai, greičio dėžės gedimai ir netvarkinga elektros instaliacija.
„UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktorius Aurimas Kunca teigė, jog senesnio automobilio kaina yra mažesnė, todėl neretai iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad turint ribotą santaupų sumą, toks pirkinys yra finansiškai geriausias variantas. Pasitaiko atvejų, kuomet itin dažnai gendantis automobilis dėl patirtų išlaidų galiausiai pirkėjui kainuoja tiek, kiek būtų kainavęs apynaujis.
„Prieš perkant automobilį rekomenduojama paskaičiuoti, kas finansiškai naudingiau: pirkti seną, apynaujį, t.y. iki penkerių metų senumo, ar naują automobilį. Būtina įvertinti šiuos aspektus: kokio remonto reikės, kad senesniu automobiliu būtų galima pradėti važiuoti, kokios bus išlaidos degalams, padangoms. Būtina atkreipti dėmesį ir į tai, kokia automobilio likutinė vertė bus po kelerių metų.
Galiausiai, ne viskas matuojama pinigais ar skaičiais. Nereikia pamiršti tokių svarbių aspektų, kaip didesnis naujo automobilio saugumas. Pirkdami naują automobilį visuomet būsite tikri, kad nelaimės atveju saugos pagalvės iššaus. Panašu, kad gyventojai Lietuvoje pradeda įvertinti šiuos dalykus ir vis dažniau renkasi pirkti apynaujus ar naujus automobilius lizingu nei senesnius iš turimų santaupų“, – sakė A.Kunca.
Tyrimų bendrovės „Datacenter“ duomenimis, naudotų automobilių pardavimai lizingu 2015 m., lyginant su 2014 m., augo 4,5 proc. Iš viso lizingu pernai įsigyta daugiau nei 6 tūkst. naudotų automobilių. Naujų automobilių pardavimai lizingu pernai taip pat augo. Augimas sudarė net 19 proc. ir tai buvo sparčiausias augimas nuo 2009 metų. Iš viso 2015 m. parduota 19,5 tūkst. naujų automobilių, dažniau nei kas antras įsigytas lizingu.
Patariama prieš perkant naudotą automobilį jį nuodugniai patikrinti automobilių servise. Tai papildomai kainuoja, tačiau leidžia išvengti didelių išlaidų remontui ateityje. Jeigu paaiškėję automobilio defektai ir trūkumai priimtini, juos būtina nurodyti pirkimo-pardavimo sutartyje. A.Kunca atkreipia dėmesį, kad tikimybė nusipirkti katę maiše mažesnė, jeigu panašaus automobilio kaina Lietuvoje, Vokietijoje ar kitoje užsienio šalyje nėra mažesnė – kažin ar kažkas norėtų gerą automobilį parduoti ženkliai pigiau nei jis vertas, tad per maža kaina gali būti rimtas signalas apie automobilio kokybę.
Ankstesnių įmonės Lietuvoje užsakymu atliktų tyrimų duomenimis, didžioji dalis (64 proc.) vairuotojų vidutiniškai per metus remontui išleidžia nuo 301 iki 700 eurų. Remontui daugiau išleidžia tie vairuotojai, kurie važinėja senesniais automobiliais. Net pusė vairuojančiųjų 2001–2007 metų gamybos automobilius, remontui kasmet skiria 501–700 eurų. Vairuotojai, periodiškai skiriantys nemažai lėšų automobilio remontui, turėtų neprarasti budrumo ir įvertinti, ar jo išlaikymas netampa nuostolingas.