Elektromobilių statusas šiuo metu nesiskiria nuo įkraunamų hibridinių automobilių. Jie turi tokius pat valstybinius numerius, o vairuotojai džiaugiasi praktiškai identiškomis privilegijomis. Hibridinių automobilių įsigijimas ne vienoje šalyje yra skatinamas finansiškai. Kartu taip raginami ir hibridinių automobilių gamintojai. Iš tikrųjų, hibridai gamintojams padėjo vystyti elektrines technologijas ir daugiau investuoti į infrastruktūrą. Tačiau ir su jais vis tiek teks atsisveikinti.
Hibridinis automobilis turi vidaus degimo variklį ir išmetimo sistemą. Vadinasi, griežtėjant aplinkosaugos reikalavimams ir hibridai taps nepriimtinais.
„Reuters“ praneša, kad Europos Sąjunga svarstys jau nuo 2026 nebeleisti žymėti hibridinių automobilių kaip žaliųjų investicijų. Jie greičiausiai nebeturės to paties statuso kaip elektromobiliai, o tai stipriai apkarpys pardavimus. ES taip tikisi paskatinti elektromobilių gamybą ir pirkimą.
Hibridiniai automobiliai sulaukia nemažai kritikos. Jie gali būti labai švarūs, tačiau tai labai priklauso nuo to, kaip žmonės juos naudoja. Jei hibridinis automobilis nėra įkraunamas iš tinklo, jis gali teršti labiau nei įprastas benzininis automobilis. Taip yra dėl to, kad jei baterija nėra įkraunama ir naudojama, ji tampa tik papildomu svoriu.
Tyrimai rodo, kad hibridiniai automobiliai realiomis sąlygomis teršia iki 4 kartų labiau nei nurodoma jų techninėse specifikacijose. Taip yra būtent dėl to, kad žmonės neįkrauna jų baterijų.
Automobilių gamintojams tokios naujienos, žinoma, nepatinka. „Bentley“ vadovas Adrianas Hallmarkas mano, kad tai – beprotiškas sprendimas, nes daugeliui žmonių elektromobiliai dar nėra pakankamai praktiški.
Be to, paskelbimas, kad hibridinių automobilių privilegijos baigsis 2025 metais reiškia, kad jų pardavimai smuks jau dabar.
Elektromobiliai jau gali keliauti ir didelius atstumus, bet įkrovimo stotelių tinklas dar nėra labai geras. Taigi toks sprendimas pakenktų automobilių gamintojams ir, turbūt, pirkėjams.