Tai bus pirmasis „Honda“ kompanijos blynas, kepant hečbeką su tokiu (benzininiu su turbokompresoriumi) varikliu. Ar jis bus prisvilęs, ar ne – parodys jau pirmieji bandymai, iki kurių, tikėtina, liko labai nedaug.
Reikia nepamiršti, kad japonų ambicijos su šiuo automobiliu yra tikrai aukštos. Mat, „Honda“ ketina atimti greičiausio automobilio su priekiniais varančiaisiais ratais titulą iš „Renault“. Būtent „Megane 265 Trophy“ yra greičiausias iki šiol Niurburgringo ratą įveikęs tokio tipo automobilis. Prancūzai 20 kilometrų trasą įveikė per 8 min. 7,97 sekundės.
„Honda“ vadovas Takanobu Ito pats atvirai pareiškė, kad aplenkti šį automobilį yra pagrindinis jų tikslas.
Gali būti ir taip, kad su naujuoju „Civic Type-R“ japonai aplenks ne tik savo tiesioginį konkurentą, bet ir „Alfa Romeo 4C“ – taip „Honda“ kompanijai atitektų antroji vieta tarp automobilių su keturių cilindrų varikliais. Pirmoji priklauso „Caterham R500 Superlight“ (7 min. 55 sek.), kurio lyginti su tokiais paprastais automobiliais paprasčiausiai nėra prasmės.
Tačiau japonų užsidegimas gali pranokti net jų pačių lūkesčius. Greičiausias visų laikų šios markės automobilis yra NSX-R. Didelę patirtį lenktynėse turintis Motoharu Kurosawa prieš daugiau nei dešimtį metų šiuo „japonišku Ferrariu“ Niurburgringo ratą apsuko per 7 min. 56,73 sekundės – galbūt su naujuoju „Civic Type-R“ pavyks pagerinti ir šį laiką?
Tačiau tai – tik klausimai, į kuriuos atsakymai bus pateikti jau visai netrukus. Grįžkime prie naujojo automobilio.
„Honda“ pasirūpino ne tik nauju „Civic Type-R“ 2,0 litrų varikliu su turbokompresoriumi, bet ir sportiškais pakabos elementais, platesnėmis ratų ašimis, galingų „Brembo“ stabdžių sistema.
Iš išvaizdos šis modelis primena pasaulio kėbulinių automobilių žiedinių lenktynių čempionatui (WTCC) ruoštą bolidą. Platesnės priekinės arkos, galinis difuzorius bei kiti aerodinaminiai elementai čia sumontuoti ne tik dėl grožio. WTCC lenktynėse „Honda“ pilotuojantis Gabriele Tarquinis teigia, kad naujasis „Civic Type-R“ savo charakteriu primena tikrą žiedinį automobilį.
„Dinaminės savybės bei automobilio charakteris yra nuostabus. Buvau nustebintas jo galia bei sukimo momentu – net ir tokiais dideliais parametrais, perduodamais per priekinius ratus automobilį valdyti labai lengva. Tai primena mano „Civic“, su kuriuo lenktyniauju WTCC serijoje“, – teigė jis. Žinoma, kitų žodžių iš „Honda“ vardą lenktynių trasose ginančio piloto ir nereikėtų tikėtis.
„Civic Type-R“ variklių galią gamintojas vis dar sugebėjo išlaikyti paslaptyje, tačiau sklando gandai, kad ji sieks apie 300 AG ir 400 Nm. Prieš gerą dešimtmetį automobilio su priekiniais varančiaisiais ratais ir tokia galia nesinorėtų nė įsivaizduoti. Visgi, per plačias 19 colių skersmens padangas didelę galią „Honda“ ketina paskirstyti labai efektyviai.
Išplatintame šio automobilio anonse taip pat pastebimas karštojo „Honda“ salonas, o pakankamai stambiu planu parodytas ir tachometras. Gaila, tačiau laikai, kai kultiniai VTEC varikliai sukdavosi iki daugiau nei 8000 aps./min. – jau praeityje.