„Honda“ įrodė, kad įmanoma turėti egzotinį automobilį, kuriuo būtų patogu naudotis kiekvieną dieną, bet kartu pasiekti gerų rezultatų lenktynių trasoje. Tuo laikotarpiu tik „Porsche 911“ galėjo pasigirti panašiais privalumais, tačiau NSX buvo laikomas praktiškesniu dėl pigesnio išlaikymo ir atlaidesniu nepatyrusio vairuotojo klaidoms. Su laiku prastėjant pardavimų rezultatams bei griežtėjant degalų emisijos reikalavimams, 2005 metais „Honda“ kompanija nusprendė sustabdyti NSX gamybą.
„Honda NSX“ („New Sportscar eXperimental“, liet. naujas eksperimentinis sportinis automobilis) buvo pristatytas Čikagos automobilių parodoje 1989 metais. „Honda“ tuo metu buvo vienintelis automobilių gamintojas, galėjęs sukurti konkurentą tokioms kompanijoms kaip „Ferrari“, „Porsche“ ar „Lamborghini“.
Nuo 1986 iki 1991 metų visi „Formulės-1“ pasaulio konstruktorių čempionatai buvo laimėti komandų, kurių bolidai turėjo „Honda“ variklius. Lenktynių žvaigždė Ayrtonas Senna stipriai prisidėjo prie galutinių NSX važiuoklės, pakabos bei valdymo pakeitimų, kurių dėka buvo pasiektas norimas balansas. Tuo metu šis automobilis buvo įdomus ne tik dėl savo vairavimo pojūčių, bet ir dėl automobilyje panaudotų medžiagų.
„Honda NSX“ buvo pirmasis modelis, pagamintas iš aliuminio. Dizaineriai, kurdami kabiną, idėjų sėmėsi iš naikintuvo F-16.
Viena iš „Honda“ stipriųjų pusių yra jų varikliai. NSX turėjo 3,0 litrų darbinio tūrio V6 variklį su elektronine vožtuvų reguliavimo sistema, dar kitaip vadinama VTEC. Tai leisdavo pasiekti 270 arklio galių bei 280 Nm sukimo momentą.
Šiais laikais su tokiais skaičiais nieko nenustebinsi, tačiau dešimtojo dešimtmečio pradžioje to visiškai pakako. Per visą modelio gamybos laikotarpį jis buvo atnaujintas kelis kartus, tačiau pakeitimai buvo minimalūs. 1995 metais buvo pasiūlytas „targa“ tipo stogas, o 1997 metais variklio kubatūra buvo padidinta iki 3,2 l, kuri pridėjo papildomų 20 arklio galių bei buvo pasiūlyta mechaninė 6 pavarų dėžė. Taip pat buvo sukurta keletas sportinių modelių: NSX-R ir NSX-S.
„Honda NSX“ pelnė ne vieną pripažinimą ar apdovanojimą: pavyzdžiui, žurnalas apie automobilius „Motor Trend“ NSX apibūdino kaip geriausią kada nors sukurtą sportinį automobilį.
Nutraukus NSX gamybą 2005 metais, daugelis automobilių entuziastų šią žinią priėmė su liūdesiu. Po kelerių metų „Honda“ paskelbė, kad kuria naują superautomobilį, kuris turės V10 variklį. Garsiojoje Vokietijos Niurburgringo trasoje buvo pastebėtas prototipas, tačiau 2008 metais dėl tuo metu vyravusių finansinių krizių buvo priimtas sprendimas sustabdyti šį projektą.
Atrodė, kad „Honda“ taip ir nesukurs NSX įpėdinio, bet 2011 metais ėmė sklisti naujienos, kad gamintojas tikrai dirba prie naujojo NSX modelio. Darbo rezultatus buvo galima išvysti šiemet vykusiose automobilių parodose Detroite, Tokijuje bei Ženevoje.
Kaip ir ankstesnis modelis, taip ir šis turės V6 variklį, tik gerokai patobulintą. Jis turės dvi turbinas ir tris elektrinius variklius (du priekyje ir vienas gale). Tai bus hibridinis, keturiais ratais varomas automobilis, išvystantis 550 arklio galių, o jo kurio kaina turėtų būti apie 140 tūkst. eurų.
Reikia pripažinti, kad tai nėra pats greičiausias, galingiausias ar brangiausias sportiškas automobilis. Jo net nebūtų galima pavadinti labai gražiu – NSX filosofija yra kiek kitokia.
Kaip ir pirmos kartos, taip ir naujasis NSX tikslas yra vartotojui pasiūlyti geriausią praktiškumo, sportiško charakterio bei kainos santykį. Pirmosios šio modelio apžvalgos ir įvertinimai turėtų pasirodyti netolimoje ateityje ir tik tada bus galima įvertinti, ar naujasis modelis yra vertas NSX vardo.
Daugelis laukia naujojo NSX atsiliepimų, tačiau tik retas lietuvis gali ir nori skirti tokią sumą už automobilį. Kiek kitokia situacija yra pažvelgus į pirmos kartos NSX. Remiantis klasikinių automobilių draudimo kompanijos „Hagerty“ duomenimis, „Honda NSX“ (JAV rinkoje „Acura NSX“) kainos po truputį kyla, tačiau jos vis dar yra prieinamos. 2010 metais vidutinės būklės modelis kainavo apie 22 tūkst. eurų, o už jau labai gerai išlaikytą su maža rida modelį – 31 tūkst. eurų.
Pagal „Hagerty“ duomenis, kiekvienais metais kainos kilo. 2015 metų gegužės mėnesį už vidutinės būklės NSX rinkoje prašoma 30 tūkst. eurų, o už labai geros būklės – 54 tūkst. eurų. Jeigu naujasis NSX modelis susilauks pripažinimo ir gerų įvertinimų, pirmos kartos modelio paklausa turėtų išaugti, o kartu su juo didės ir kaina.
Pirmosios kartos „Honda NSX“ netaps labai populiariu tarp kolekcionierių, nes jų buvo pagaminta ganėtinai daug. Tačiau jei svarstote įsigyti klasika jau tampantį sportišką automobilį, „Honda NSX“ yra tikrai įdomus pasirinkimas. Jų vertė su metais tikrai nenukris, jei modelis bus prižiūrimas. Tai nėra „Porsche“ ar „Ferrari“, tad NSX eksploatacija piniginę paplonina gerokai mažiau nei kitų itin greitų automobilių.