Pasaulinės automobilių milžinės vis dažniau teikia pirmenybę elektrinėms ir hibridinėms transporto priemonėms, o didėjant susirūpinimui dėl klimato kaitos auga ir mažiau taršių modelių paklausa.
„Honda“ pranešime nurodė iki 2030 metų planuojanti išleisti 30 elektromobilių modelių, kurių metinė gamybos apimtis viršys 2 mln. vienetų.
Bendrovė teigė, kad per ateinančius 10 metų skirs apie 5 trln. jenų (39,9 mlrd. JAV dolerių) „elektrifikavimo ir programinės įrangos technologijų sričiai, siekdama paspartinti elektrifikavimą“.
Šiomis investicijomis bendrovė sieks užtikrinti, kad iki 2040 metų elektra ir kuro elementais varomos transporto priemonės sudarytų 100 proc. visų jos pardavimų. Toks planas pristatytas pernai.
„Honda“ ir Japonijos technologijų konglomeratas „Sony“ praėjusį mėnesį paskelbė, kad įkurs naują elektrinių transporto priemonių kūrimo ir pardavimo bendrovę, o pirmojo bendro elektrinio modelio pardavimas turėtų prasidėti 2025 metais.
Šiuo metu apie 10 proc. Europoje parduodamų automobilių sudaro elektromobiliai, o JAV – tik 2 procentai.
Visgi jų paklausa auga, tuo metu kitos didžiosios automobilių gamintojos, įskaitant „Honda“ varžoves Japonijoje, investuoja lėšas ir išteklius į elektrines transporto priemones.
Kiek anksčiau šiais metais gamintojų aljansas, jungiantis „Nissan“, „Renault“ ir „Mitsubishi Motors“, pažadėjo iki 2030 metų pasiūlyti 35 naujus elektrinius modelius ir paskelbė apie 25 mlrd. JAV dolerių investicijas į šį sektorių.
Pasaulyje geriausiai parduodamų automobilių gamintoja „Toyota“ taip pat neseniai padidino savo 2030 metų elektromobilių pardavimo tikslą 75 procentais. Bendrovė nuo 4-ojo dešimtmečio pradžios planuoja pardavinėti po 3,5 mln. elektromobilių per metus.