Paprastas ir funkcionalus
Būtent tokie pirmieji žodžiai atėjo į galvą, kai naujuoju „i30“ pravažiavau pirmus kilometrus. Net ir po daugiau kilometrų tapo aišku – šis automobilis funkcionalus, niekuo per daug neišsiskiriantis, paprastas, bet jokiu būdu ne prastas.
Visi bandantieji kone choru sutarė – asistavimo ir saugumo sistemoms „Hyundai“ inžinieriai iš tiesų skyrė nemažai dėmesio. Laikas, kai galybė saugumo sistemų montuojami jau ir į mažus automobilius, seniai atėjo, tačiau dabar šios sistemos yra dar geresnės.
Pavyzdys – ankstesnysis „Hyundai i40“ jau turėjo linijų atpažinimo sistemą, kuri būdavo komplektuojama kartu su savaiminio vairavimo funkcija. Tai reiškia, kad davikliai atpažįsta linijas ir neleidžia automobiliui nukrypti nuo eismo juostos be vairuotojo įsikišimo. Nesuklysiu sakydamas, kad „i40“ ši sistema dirbo abejotinai – dažnai net ir ryškiai matomų linijų kameros nefiksuodavo, o pamačiusios jas, nevengdavo vairo suktelti daugiau, nei reikia.
„i30“ ši sistema jau kur kas tobulesnė – be vairuotojo įsikišimo automobilis gali pats įveikti staigesnius kelio vingius, kol vairuotojas, pavyzdžiui, atsigeria vandens.
Žinoma, „i30“ nestinga ir kitų vairuotojo asistavimo ir saugumo sistemų – autonominio stabdymo, priekinio susidūrimo išvengimo, automatinių ilgųjų šviesų, eismo spūsties asistento, aklosios zonos ir kitų.
Malonus akiai dalykas – interjeras. Ankstesniojo „i30“ vidus buvo prigrūstas įvairiausių mygtukų. Naujojo – gerokai ergonomiškesnis ir ne toks perkrautas, viskas tapo ranka pasiekiama, aišku, ir paprasta.
Nors pats automobilis tapo „volkswageniškas“, tačiau jo kaina – ne. Ir tai nėra blogas dalykas. Jokia paslaptis, kad norint susikomplektuoti „Golf“ su daug įrangos teks plačiai atverti piniginę. „i30“ kainodara gerokai kitokia – perkate automobilį su „Style“ įrangos paketu ir gaunate viską, ką gali pasiūlyti gamintojas. Na, gal papildomai tenka mokėti už metalo blizgesio dažus, panoraminį stoglangį, vieną kitą odinę apdailą ir viskas.
Varikliai
Variklių gama taip pat šiek tiek praplėsta. Ankstesnis ir pats perkamiausias „i30“ variklis liko. Jis – vieno litro darbo tūrio, su turbina, 120 arklio galių. Dyzelinio variklio mėgėjai toliau galės rinktis vieną iš trijų galimų 1,6 litro darbo tūrio motorų: 95, 110 ir 136 arklio galių.
Kartu su modeliu pristatytas ir dar vienas naujas benzininis variklis – 1,4 litro su turbina, sukuriantis 140 arklio galių jėgą.
Kelią iš Rygos į Jūrmalą per Jelgavą įveikėme su automobiliu, turinčiu minėtą naują variklį – 140 arklio galių pasiekiantį 1,4 motorą. Tokiu aprūpintas „i30“ itin dinamiškas, kuriuo suderinti ekonomiškumą ir agresyvų vairavimą labai nesudėtinga. Degalų sąnaudos per visą kelionę neviršijo 6 litrų šimtui kilometrų, o važiavimo stilių nuolat keitėme.
Karšta naujiena
Automobilio pristatyme gamintojo atstovai užsiminė ir apie planus kurti „karštą hečbeką“. Tai netolimoje ateityje bus pavadinta „Hyundai i30 N“. Koks tai bus automobilis, kokia bus jo galia ir visi kiti techniniai duomenys, kol kas dar po paslapties šydu. Tačiau įvairių dizainerių įsivaizdavimų, kaip gali atrodyti šis automobilis, jau galite rasti internete.