Ši versija – „i30“ variacija, skirta tiems, kurių akis džiugina kupė modelių linijos, o rinktis iš iki šiol gamoje buvusio hečbeko ar universalo kėbulo nesinori. Pietų Korėjos automobilių gamintojas nusprendė, kad „i30“ technologijas ir populiarų vardą galima įpakuoti ir į naujesnį „saldainio popierėlį“. Ir įpakavo.
Išraiškinga išorė, subtilus vidus
Kurdami „i30 Fastback“ korėjiečiai pasistengė, kad automobilis atrodytų sportiškesnis ir neprimintų įprastai su tarnybiniu transportu siejamos transporto priemonės. Automobilio kėbulo linijos sukuria dinamiško, gana žemo automobilio įspūdį, vizualiai modelį paverčia platesniu, ilgesniu ir, iš pažiūros, erdvesniu. Bendrą vaizdą papildo ryškus, agresyviai atrodantis priekinis buferis bei į kėbulą integruotas galinis aptakas.
Ryški išorė, tiesa, neatsispindi interjere. Šis – vokiškai tvarkingas. Kodėl vokiškai? Ogi todėl, kad Hyundai“ drauge su koncerno „sese“ „Kia“ neslepia, kad savo automobilius braižo Europoje, Vokietijoje, ir deda visas įmanomas pastangas, kad europiečiams jų kūriniai įtiktų.
Salone – nepretenzingos, tačiau maloniai liečiamos medžiagos, subtilūs spalvų ir skirtingų faktūrų deriniai, vairuotojui „po ranka“ išdėlioti valdikliai ir įtaisai. Iš vienos pusės tai – tvarka, iš kitos pusės – interjeras palieka gerą įspūdį, bet nesukelia jokių ryškesnių emocijų. Antra vertus, svarbiausia čia – funkcionalumas, o ne vairuotojo emocijų „kutenimas“.
Kol kas – tik benzinas
Emocijų aštrinimui „Hyundai“ pasitelkė kitas automobilio savybes. Pavyzdžiui, 15 proc. standesnę ir 5 proc. žemesnę nei įprastos versijos važiuoklę. Tokie skaičiai lemia, kad, pavyzdžiui, posūkyje, kur hečbekas ar universalas sulinguodavo, „i30 Fastback“ išlaiko stabiliai.
Daugiau emocijų turėtų kelti ir 1,4 l darbinio tūrio turbobenzininis 140 AG, 242 Nm variklis, suporuotas su 7 laipsnių automatine pavarų dėže. Pastaroji – dvigubos sankabos ir tai, kad agregatas kur kas greičiau keičia pavaras – justi. Tiesa, nereikėtų įsivaizduoti, kad šis derinys „i30 Fastback“ pavertė sportiniu automobiliu – iki karštojo „i30 N“ jam dar šiek tiek trūksta. Pavyzdžiui, geresnės dermės tarp variklio ir pavarų dėžės, kad smagiai įsibėgėjus ir perjungus pavarą, „turbo duobės“ būtų mažiau jaučiamos. Stebuklų nėra ir automobilio duomenų lentelėje – 1,4 l darbinio tūrio turbobenzininis variklis iki 100 km/val. modeliui leidžia įsibėgėti per 9,5 sek.
Beje, kol kas 2018 m. pradžioje pasirodžiusio modelio variklių gama – ne itin plati. Siūlomas arba minėtas ir bandytas 1,4 l darbinio tūrio turbobenzinis variklis, arba naujo 3 cilindrų 1 l darbinio tūrio turbobenzininio 120 AG variklio. Pastarasis poruojamas tik su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Visgi ilgainiui variklių gamą turėtų papildyti 1,6 l darbinio tūrio turbodyzeliniai 110 ir 136 AG varikliai. Pastaruosius Pietų Korėjos gamintojas žada komplektuoti su 6 laipsnių mechaninėmis arba 7 laipsnių automatinėmis pavarų dėžėmis.
Privalumų sąrašas nėra trumpas. Pavyzdžiui, ganėtinai gera garso izoliacija, apsauganti ir nuo gatvės triukšmo (ir nuo dešinės kojos, spaudžiančios akceleratorių, kankinamo variklio garso). Į privalumų sąrašą galima įrašyti tai, kad modelis parduodamas su kiek geresne nei standartine įranga: jei penkių durų „i30“ pirmosios kainoraščio eilutės prasideda nuo modelio, kurio įrangos paketas pavadintas „Classic“, „i30 Fastback“ siūlomas su „Comfort“ ir „Style“ įrangos paketais. Tai reiškia, kad „i30 Fastback“ siūlomas su LED šviesos diodų žibintais priekyje, taip pat – 8 colių skersmens lietimui jautriu ekranu su navigacija.
Taiko į nišą
Jei įprastas „i30“ hečbekas turi ne vieną konkurentą („Ford Focus“, „Toyota Auris“, „Honda Civic“), su „i30 Fastback“ gamintojas neabejotinai pataikė į nišą, kurioje konkurentų beveik nėra. Tiesa, drauge tai reiškia ir tai, kad taikoma ne į plačiasias mases, tad vargu ar šiuo modeliu „Hyundai“ gali tikėtis šimtatūkstantinių pirkėjų minių.
Visgi nepaisant vilionių sportiška išvaizda ir ne visai ištesėtų pažadų, „i30 Fastback“ yra modelis, kuris turi užtektinai ryškią išorę, įtiksiančią tiems, kas žvalgysis įdomiau atrodančio automobilio. Šis, nors ir nėra toks sportiškas, kokiu būtų tikras dviduris kupė, drauge nėra toks nuobodus, kokiu gali atrodyti paprastas hečbekas.
Techniniai duomenys*
*bandyto automobilio
- Ilgis/plotis/aukštis (mm) 4455/1795/1425
- Bagažinės talpa (l) 450
- Variklis (l, kW/AG) 1,4, 103/140
- Maksimalus sukimo momentas (Nm) 242
- Pavarų dėžė 7 laipsnių, dvigubos sankabos
- Pradinė kaina (Eur) 19 590