Tai yra svarbus „Hyundai“ automobilis Europoje ir Baltijos šalyse. Nors korėjiečių gamintojas turi vos du padidinto pravažumo automobilius savo gamoje („Santa Fe“ ir „Tucson“), Europoje jie sudaro 25 proc. visų pardavimų.
Jeigu prieš keletą metų buvo juokaujama, kad „Hyundai“ ir BMW įgyvendino dizainerių mainų programą, nes pasirodė tokie išskirtinai atrodantys korėjiečių modeliai kaip i30 bei i40, o vokiečių gamintojo gamoje atsirado išvaizda nepasižyminti „Gran Turismo“ automobilių serija, tai šiandien „mainų programa“, panašu, nebevyksta. BMW baigė bjaurių automobilių gamybą su trečios serijos GT, o „Hyundai“ išmoko kepti gražias mašinas.
Naujausias to įrodymas – „Tucson“. Tai yra vidutinio dydžio visureigis, kaip „Opel Antara“, „Nissan Qashqai“ ar „Volkswagen Tiguan“. Jo forma nėra panaši į jokio kito automobilio, o pažiūrėjus į priekines groteles bei žibintų formą, jau gali pasakyti, kad tai – „Hyundai“. Korėjiečių gamintojas savo modeliams suteikė naująjį identitetą – kampuotas priekines groteles bei išskirtinės formos žibintus. Panašiai atrodo „Grand Santa Fe“ bei šiemet pristatytas i20. Panašiai atrodyti turėtų ir šiemet planuojamas atnaujintas i40.
„Hyundai“ su nesklandumais
Jeigu norite pirkti vidutinio dydžio visureigį, tačiau jums iš principo nepatinka „Hyundai“ automobiliai, negaiškite laiko – „Tucson“ kiekvienoje detalėje primena kitus „Hyundai“ modelius ir yra tipiškas korėjietis. Jei išankstinių nusistatymų neturite, paskaityti šią apžvalgą bei vėliau apsilankyti „Hyundai“ pardavimo salone verta.
Visų pirma, verta paminėti, kad jis nėra revoliucinis automobilis – tai tik ix35 evoliucija. Bet kuris, vairavęs ix35, atpažins daugybę panašių dalykų naujame „Tucson“.
Daugybė dalykų čia yra labai geri, tačiau vienas iš blogesniųjų – vairas. Tai nėra vairuotojo automobilis ir „fun to drive“ faktoriaus čia nerasta. Juo galima pasitikėti nežinomame miško keliuke, kadangi visi „Tucson“ turi keturių varančių ratų transmisiją bei nusileidimo nuokalne sistemą, tačiau ant asfalto, vertinant valdymo savybes, tai yra viso labo vidutinis visureigis. Vairas nėra labai informatyvus ir jautrus.
Ne greitam važiavimui sukurta ir naujoji septynių laipsnių, dviejų sankabų automatinė pavarų dėžė. Nespaudžiant akceleratoriaus iki dugno, ji veikia nepriekaištingai, tačiau bandant važiuoti agresyviai, pradeda vėluoti ir kaisti – prietaisų skydelyje kolegos išvydo užrašą, siūlantį važiuoti ramiau, nes tepalas pavarų dėžėje pasiekė aukštą temperatūrą.
Tai ne tik perspėjimas – „Tucson“ neleidžia sau sugesti ir automatiškai įjungia ramesnį važiavimo režimą, kad pavarų dėžė pailsėtų.
Kita vertus, Lietuvoje tai išprovokuoti būtų sunku. Bandymu metu Frankfurte oro temperatūra siekė iki 38 laipsnių karščio, o jutiminė buvo dar aukštesnė – stipriais vėjo gūsiais šio miesto apylinkės nepasižymi.
Gali kilti klausimas, kodėl neįtiko senoji šešių laipsnių automatinė pavarų dėžė? Atsakymas elementarus – naujoji gali būti net iki 20 proc. ekonomiškesnė.
Saugumas tapo prioritetu
„Tucson“ turi daugiau saugumo sistemų nei bet kuris iki šiol pasirodęs „Hyundai“ modeliu ir jų kiekiu gali varžytis su bet kuriuo šiandien rinkoje esančiu automobiliu.
Nukrypimo nuo eismo juostos įspėjimo sistema jau nieko nestebina – jeigu ji toliau plis tokiu greičiu kaip šiandien, po poros metų šią sistemą turės ir dviračiai. „Hyundai“ žengė kiek toliau – „Tucson“ ne tik įspėja apie eismo linijos kirtimą, bet ir pakoreguoja vairą taip, kad automobilis grįžtų atgal į eismo juostą. Tai veikia tiek su brūkšnine, tiek ištisine linijomis ir neveikia įjungus posūkio signalą.
Tai nėra naujas dalykas pasaulyje ar Korėjoje – net tokie modeliai kaip i40 turėjo analogišką sistemą. Tačiau nemažai konkurentų automobilių kirtus eismo juostą nedaro nieko, išskyrus pypsėjimą.
Aklos zonos stebėjimo sistema nieko nenustebins – tai dar viena sistema, kurią, kalbant be ironijos, jau greitai turės ir dviratės transporto priemonės.
Važiuojant atbuline eiga, „Tucson“ ne tik perduoda ant bagažinės dangčio pritvirtintos kameros vaizdą į centrinėje konsolėje esantį ekraną, bet ir specialiais jutikliais stebi aplinką 180 laipsnių kampu. Jutikliams užfiksavus artėjančią transporto priemonę, „Hyundai“ garsu įspėja vairuotoją.
Automobilio priekyje įtaisyta kamera taip pat stebi kelio ženklus ir tuos, kurie susiję su greičio ribojimu, atvaizduoja greta spidometro. Kaip ir kitose analogišką sistemą turinčiose mašinose, taip ir „Tucson“ ja šimtu procentų pasitikėti negalima: kartais pasitaiko, kad įvažiavus į gyvenvietę, automobiliai neužfiksuoja jos pradžios ženklo ir toliau siūlo važiuoti 90 km/val.
Kone svarbiausia naujųjų laikų saugumo sistema – aktyvus eismo stebėjimas – nepamirštas ir „Tucson“. Šis visureigis turi kamerą automobilio priekyje, kuri skenuoja kitų eismo dalyvių (važiuojant iki 180 km/val.) ir pėsčiųjų (važiuojant iki 70 km/val.) elgesį.
Be viso to, „Tucson“ turi aktyvų variklio dangtį. Partrenkus pėsčiąjį, per 20 milisekundžių automobilio kapotas pasikelia 6 centimetrais, taip sušvelnindamas antrąjį pėsčiajam tenkantį smūgį.
Pasirinkimas
„Tucson“ konkuruoja viename agresyviausių segmentų, tačiau tai netrukdo jam išsiskirti pasirinkimo galimybėmis. Pavyzdžiui, mechaniniuose dalykuose: „Tucson“ galima pasirinkti su penkiais skirtingais varikliais (2 benzininiai, 3 dyzeliniai), dviem pavarų dėžėmis (6 laipsnių mechaninė ir 7 laipsnių automatinė) ir dviem transmisijomis (du varomi ratai ir keturi varomi ratai).
Tačiau nemažai pasirinkimo galimybių turi ir pirkėjai: lygiaverčiais „Tucson“ konkurentu galima vadinti „Toyota RAV4“, „Honda CR-V“, „Subaru Forester“ bei dar ne vieną visureigį. Vieni jų išsiskiria komfortu (CR-V ar RAV4), kiti – pravažumu („Forester“), treti – nedidele kaina („Nissan Qashqai“), ketvirti yra tiesiog gražūs („Mazda CX-5“).
Kuo išskirtinis „Hyundai“ visureigis? Daugelyje šių kategorijų jis yra prizininkas, tačiau iki lyderio trūksta. Ką rinktumėtės jūs? Vienose varžybose tarp dešimties dalyvių užimti pirmą vietą, ar trejose likti trečiam? Pastarasis variantas? Tada „Tucson“ turi daug šansų patikti.
Bandyto „Hyundai Tucson“ techniniai duomenys | |
---|---|
Variklis | Benzininis, 1.6 T-GDI |
Galia | 177 AG prie 5 500 aps./min. |
Sukimo momentas | 265 Nm prie 1 500-4 500 aps./min. |
Pavarų dėžė | 7 laipsnių automatinė |
Transmisija | 4 varomi ratai |
0-100 km/val. | 9,1 sek. |
Maks. greitis | 201 km/val. |
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) | 9,2/6,5/7,5 l/100 km |
Vidutinė CO2 emisija | 177 g/km |
Ilgis/plotis/aukštis | 4 475/1 850/1 645 mm |
Ratų bazė | 2 670 mm |
Prošvaisa | 172 mm |
Privažiavimo laipsnis | 17,2 |
Nuvažiavimo laipsnis | 23,9 |
Bagažinės talpa | 488/1 478 l |
Degalų bako talpa | 62 l |
Tuščio automobilio masė | 1 534 kg |
Maksimali leistina masė | 2 190 kg |
Padangos | 225/60 R17 |
Kaina (Vokietijoje) | 33 200 Eur |
Bazinio automobilio kaina (Vokietijoje) | 26 750 Eur |