Bepilote skraidykle galima iš aukščiau apžiūrėti sunkiau pasiekiamas vietas, užfiksuoti pažeidimus ir operatyviai pateikti vaizdo medžiagą už žiemos metu šaligatvių priežiūrą atsakingoms tarnyboms.
„Mane visada prajuokina, kai žmonės, atsakingi už gatvių priežiūrą, sako: „Apvažiavom visą miestą ir padarėm išvadas, kad...“ Skamba išdidžiai, bet akivaizdu, kad per pusantros valandos, važiuojant leistinu greičiu, neapvažiuosi 1500 kilometrų miesto gatvių ir šaligatvių neapžiūrėsi. Šie pirmieji bandymai parodo, kad einame prasmingu keliu ir ieškome įvairių inovatyvių sprendimų, kurie padės objektyviai ir aiškiai įvertinti, kur valymas buvo atliktas, kur ne, ir kaip greitai buvo sureaguota,“ – teigė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis.
Kad teritorijos žiemos laikotarpiu būtų nuvalytos laiku ir operatyviai, savivaldybė nustatė labai aiškius ir skaidrius kriterijus: kas, kur, kada ir kaip turi barstyti ir nuvalyti gatves, šaligatvius ir kiemus, kurie jų nuvalomi pirmiausiai ir kodėl. Pagal prioritetus šaligatviai turi būti valomi iškart, vos nustojus snigti ar susidarius plikledžiui. Teritorijų tvarkytojai pasnigus pirmiausia valo visuomeninio transporto stotelių šaligatvius, laiptus, šaligatvius prie gatvių ir reprezentacines Vilniaus miesto gatves bei šaligatvius, o vėliau ir gyvenamųjų namų kiemus.
„Kaip ir planavome, droną siekiame integruoti į miesto ūkio paslaugas, išnaudoti kuo daugiau jo teikiamų galimybių. Inovacijų naudojimas miesto valdyme – jau ne iššūkis, o kasdienybė. Tai padeda sparčiau priimti sprendimus ir teikti efektyvesnes paslaugas miestui ir miestiečiams,“ – sakė įmonės direktorius Kęstutis Vaicekiūtis.
Bepilotę skraidyklę su stebėjimo įranga galima naudoti avarinių situacijų mastų vertinimui, nelegalių statybų ar nelegalių sąvartynų paieškai, apžiūrint šilumos trasų gedimus. Už susisiekimą mieste atsakingiems specialistams skraidyklė padės stebėti eismo situaciją ir parkavimo užimtumą, bus naudinga vertinant spūsčių apimtis, priežastis, pašalinimo galimybes, modeliuojant transporto srautus. Gatvių apšvietimo specialistams ši įranga gali padėti fiksuoti gatvių apšvietimo gedimus, miesto viešąją tvarką prižiūrintiems pareigūnams – nustatyti miesto teritorijoje esančių sodų bendrijų savininkų žolės ir šakų deginimo atvejus.