Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Į Palangą – „tankų plentu“: šaukštas deguto medaus statinę pagadina

Važiuodami vasaroti į Palangą poilsiautojai tikisi pačių geriausių emocijų: gero oro, gaivaus vandens, gardžios rūkytos žuvies. Na, galima būtų vardinti ir vardinti, tačiau sąrašo viršuje, ko gero, atsidurtų ir punktas „gero kelio“.
13-asis kelio A13 kilometras, važiuojant į Klaipėdos į Palangą
13-asis kelio A13 kilometras, važiuojant į Klaipėdos į Palangą / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Ši vasara – pirmoji, kai į Palangą kurorto svečiai įvažiuoja pro „naujus vartus“. Apie nesaugią rekonstruotos Kretingos gatvės atkarpą jau rašėme.

TAIP PAT SKAITYKITE: Rekonstruotoje Palangos sankryžoje poilsiautojų laukia „rusiška ruletė“

Tačiau bendras atnaujinto ruožo vaizdas tikrai džiugina akį. Gražu. Asfaltas lygus, trinkelės naujos, atsiveria visai kitos erdvės. Susidaro modernaus kurorto įspūdis. Bet ne visiems.

„Meteoritas, nukritęs prie Karklės“

Jau nebe pirmus metus svečiai iš Vokietijos klausia: o koks meteoritas buvo nukritęs prie Karklės? Jie turi omeny kelią A 13 Klaipėda-Palanga. Jei dar tiksliau, jo seną ruožą, kuriame dėl itin nelygaus paviršiaus maksimalus leistinas greitis ribojamas iki 70 km/val. Tiesa, teko girdėti šį kelią vadinant ir „tankų plentu“. Neva, tinkamas tik tokioms transporto priemonėms. Kiti sako „važiuojame kaip per tarką“.

Taigi nuo Kauno poilsiautojai atvažiuoja tvarkingu magistraliniu keliu, bet, prieš naująjį įvažiavimą į Palangą, turi įveikti „meteoritų kelią“. Pasižiūrėkite filmuotą vaizdelį, kaip šis ruožas atrodo:

Kodėl šita atkarpa tokios abejotinos kokybės, kodėl ji verčia prie vokiškų autobanų pripratusius keliautojus kalenti dantimis? Ir kodėl tik viena jos pusė, važiuojant nuo Klaipėdos? Nes priešingoje pusėje (važiuojant nuo Palangos) asfalto danga žymiai geresnė. Gal jau ateis ir šios atkarpos eilė renovacijai?

Abi kelio pusės nutiestos skirtingu metu

Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovas komunikacijai Evaldas Tamariūnas priminė, kad Lietuvoje yra 1751 km valstybinės reikšmės magistralinių kelių. Keliai projektuojami, vadovaujantis aplinkos ministro ir susisiekimo ministro 2008 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. D1-11/3/3 „Dėl techninio reglamento KTR 1.01:2008 „Automobilių keliai“ patvirtinimo“.

Kelių direkcija būsimus rekonstravimo darbus planuoja atsižvelgdama į atliktus tyrimus, kelių dangos ir kelių statinių būklę (svarbus yra kelio dangos būklės indeksas, kuris sudarytas iš daugelio kokybinių parametrų (kelio nelygumo, vėžių, pažaidų ir t.t.), aplinkosauginių priemonių ir saugaus eismo priemonių poreikį (kelio danga, dviračių takai, sankryžos, atitvarai ir kt.).

Taip pat atsižvelgiama ir į Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo galimybes.

O dabar svarbiausias argumentas: šio kelio A13 ruožo dangos įrengimo ir remontų laikotarpiai yra skirtingi, todėl ir būklė skirtinga.

Valstybinės reikšmės kelių ir tiltų priežiūros skyriaus patarėjas Raimundas Indrulėnas informavo, kad kelyje A13 Palangos kryptimi planuojamas asfalto dangos paprastasis remontas. Jis ir ištaisys minimus kelio trūkumus. Artimiausiu metu bus skelbiamas viešasis pirkimas paprastojo remonto darbams atlikti.

VIDEO: Nelygus kelias A13, važiuojant iš Klaipėdos į Palangą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos