Kai prie savo benzininio automobilio kabinate priekabą su valtimi, jūs žinote, kad degalų sąnaudos tikrai bus žymiai didesnės. Tikėtina, kad net galėtumėte nuspėti, kiek papildomų degalų pareikalaus jūsų automobilis. Bet elektromobiliai yra visiškai kita istorija. Kaip susitraukia jų tarp įkrovimų nuvažiuojamas atstumas? Ar jie vis tiek yra praktiški ilgose kelionėse, turint omenyje, kad įkrovimo laikas nėra labai trumpas?
„Tesla Model Y“ gali tempti beveik 1600 kg svorio priekabas. Tai - labai geras rodiklis. „Youtube“ kanalo „Tesla Canuck“ kūrėjas nusprendė patikrinti, kokį atstumą su 1360 kg sveriančia priekaba gali nuvažiuoti jo „Model Y“.
Iš tikrųjų, „Tesla Model Y“ puikiai tinka tempimui. Vos prijungus priekabą, automobilis automatiškai pereina į tempimo režimą. Pasikeičia kai kurie automobilio parametrai, kad elektromobilis išliktų stabilus ir su papildomu svoriu. Be to, tempiant priekabą „Model Y“ neleis įjungti autopiloto.
Vairuotojas jautė, kad „Model Y“ yra labai stabilus. Žemas svorio centras, greita akceleracija, stabdymas varikliais - „Model Y“ yra puikus įrankis tempti. O kaip dėl nuvažiuojamo atstumo?
254 km kelionę „Model Y“ pradėjo su 98 proc. baterijos resurso. Visos kelionės metu naudota klimato kontrolė, vairuotojas nesistengė visomis priemonėmis tausoti baterijos resursus. Prieplauka buvo pasiekta su 29 proc. likučiu.
„Model Y“ savininkas skaičiuoja, kad 1360 kg krovinys stipriai apkarpė elektromobilio nuvažiuojamą atstumą - maždaug perpus. Tačiau turint omenyje elektros ir benzino kainas, „Model Y“ šią kelionę įveikė gerokai pigiau.
100 km su kroviniu kelionės savikaina būtų tik 3,35 Eur.
160 km atstumo elektros energijos vidurkis buvo 52 kWh. Jei krautumėte elektromobilį Lietuvoje naktiniu režimu, už tokį elektros kiekį būtumėte sumokėję 5,2 Eur. Atitinkamai 100 km su kroviniu kelionės savikaina būtų tik 3,35 Eur.