Kritikavo rangovus
Būtent bendrovė „Hidrostatyba“ per pastarąjį pusmetį sulaukė itin daug kritikos tiek iš miesto vadovų, tiek iš eilinių vilniečių ir miesto svečių. Vilniaus meras net yra užsiminęs, kad norėtų „Hidrostatybą“ įtraukti į juoduosius sąrašus ir daugiau neleisti jiems laimėti didelės apimties konkursų sostinėje. Esą ji nepasiruošusi tam.
Tačiau tiek valdininkai, tiek specialistai pripažino: būta ir objektyvių priežasčių, kodėl darbai taip užsitęsė. Visų pirma – netinkami projektai, kuriuos teko taisyti, tikslinti, atsižvelgus į naujai paaiškėjusius dalykus apie požemines komunikacijas šioje gatvėje.
„Liepos 3 diena yra ta data, kai rangovas turi pabaigti darbus. Tolesni Vilniaus savivaldybės veiksmai priklausys nuo to, kaip liepos 4 d. atrodys Vilniaus gatvė“, – tokį atsakymą sostinės tarybos nariams pateikė meras Remigijus Šimašius, Algio Čapliko paklaustas, kokia yra situacija šioje gatvėje.
Būtent pirmadienis yra ta diena, kai sutartis rangovus įpareigoja pabaigti Vilniaus gatvės remontą. Tą, kuriuo daug piktintasi dėl lėto tempo, dėl ilgos pauzės pasibaigus šaltajam sezonui, dėl nekokybiškai klojamų trinkelių.
Pirmadienį šluos dulkes
Tačiau šiuo metu darbai vyksta šioje gatvėje itin sparčiai – tikrai stengiamasi spėti viską padaryti iki numatyto termino. „Sutarties pratęsimas galioja iki liepos 3 dienos, rangovas deda visas pastangas tam, kad tą sutartį įvykdytų. Jau yra padaryta absoliuti dauguma darbų, liko tik baigiamieji darbai – plytelių pripjovimai, pabaigti gatvės viršutinę dangą – bazaltą sukloti, bet mes tikimės, kad galbūt rangovas gali ir suspėti“, – trečiadienio popietę 15min sakė savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža.
Dabar buvo visiška netvarka, kas kaip norėjo, taip važiavo, kas kaip norėjo, taip automobilius statė, dabar šito nebus, – kalbėjo V.Pauža.
Antradienį eiti ir važiuoti jau turėtų būti galima visa atkarpa nuo Gedimino prospekto iki Islandijos gatvės – gali likti nebent smulkūs darbai, kurie netrukdys naudotis gatve. „Dulkių šlavimą planuojame pirmadienį – pasikalbėjome su rangovu, jie užsisakys vakuumines šlavimo ir siurbimo mašinas, tai pirmadienį planuojame šluoti“, – teigė V.Pauža.
Po rekonstrukcijos ši gatvė neturėtų tapti tranzitine vairuotojams, bent taip tikisi V.Pauža. Nuo Islandijos gatvės iki kampo su Labdarių gatve galios Gyvenamosios zonos ženklas, gyventojai galės važiuoti, o nuo Labdarių g. iki Gedimino pr. bus pėsčiųjų zona.
„Dabar buvo visiška netvarka, kas kaip norėjo, taip važiavo, kas kaip norėjo, taip automobilius statė, dabar šito nebus“, – kalbėjo V.Pauža. Tiesa, kaip ten bus su automobilių statymu, dar nėra žinoma, tačiau viena visiškai aišku – prioritetas suremontuotoje gatvėje bus teikiamas pėstiesiems, dviratininkams.
Verslininkams – parama
Šios gatvės remontas – vienas labiausiai aptarinėjamų darbų Vilniaus mieste pastaraisiais metais. Rudenį pradėta rekonstrukcija sustojo atšalus orams, o atėjus pavasariui čia pirmiausia pasikeitė iškaba, pagal kurią pabaigtuvės nusikėlė trimis mėnesiais, iki liepos.
Tai itin piktino šios gatvės verslininkus, nes Vilniaus gatve ne tik nebuvo įmanoma pravažiuoti, bet ir praeiti buvo nelengva. Sostinės politikai net pasiryžo šios gatvės verslininkus iki metų pabaigos atleisti nuo rinkliavos už prekybą lauko kavinėse
Atnaujinamoje Vilniaus gatvės dalyje nuo Gedimino pr. iki Islandijos g. sezono metu paprastai veikia 11 lauko kavinių, kurios per sezoną į miesto biudžetą sumoka apie 2 tūkst. eurų.