Premjerė Ingrida Šimonytė registracijos mokestį pavadino „truputį pardavimo mokesčiu“, nes jis užrakina žmones su jų taršiais automobiliais. Taip pat diskutavo apie svarstomą naują automobilių taršos (naudotojo) mokestį. Aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė anksčiau yra teigusi, kad šis naujas periodiškas (naudotojo) mokestis turėtų įsigalioti nuo 2023 m.
Ministrė pirmininkė mano, kad šiuo metu galiojantis registracijos mokestis nėra visiškai veiksmingas. Taršių automobilių savininkams, norintiems parduoti tokius automobilius, įvežtus į Lietuvą iki 2020 m. įsigaliojusio Registracijos mokesčio, jis sukelia papildomų sunkumų, nes mokestį turi sumokėti automobilio pirkėjas. Todėl toks mokestis nėra visavertis ir teisingas, norit atsisakyti taršių automobilių. Pasak premjerės, kitose valstybėse to nėra.
Europoje paplitusi dviejų mokesčių praktika, nelogiškumus planuoja naikinti
Premjerės teigimu, labiausiai paplitusi dviejų mokesčių praktika. Pirmą kartą automobilis apmokestinamas pirmą kartą įvežant jį į šalį. Vėliau mokamas metinis mokestis (nebūtinai kasmet, gali būti ir kitoks periodiškumas). Taigi Registracijos mokestis turi ir logiškų, ir nelogiškų elementų, sakė I.Šimonytė. Tad nelogiškumus planuojama panaikinti.
Anot I. Šimonytės, šis mokestis neatitinka aplinkosaugos tikslų, kokių buvo tikėtasi. Todėl, imant pavyzdį iš kitų valstybių, bus atliekami pakeitimai ir siekiama įvesti metinį mokestį, kuris skatins atsisakyti taršių automobilių.
Ministras: mokestis bus dvilypis
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas sakė, kad automobilių taršos mokestis bus dvilypis – registracijos, kurį teks mokėti pirmą kartą registruojant taršų automobilį, ir naudotojo, kuris bus mokamas kasmet.
„Vertinome ir ekonominį, ir energetinį skurdą. Todėl esminės lengvatos senjorams, daugiavaikėms šeimoms yra numatytos. Automobilių įperkamumas nepasikeis, tiesiog, signalas rinkai pirkti mažiau taršius automobilius“, – teigė S. Gentvilas.