„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

I.Šimonytė apie naują automobilių taršos mokestį: reikia panaikinti registracijos mokesčio nelogiškumus

Vilniuje, MO muziejuje vykusiame Lietuvos aplinkosaugos veiksmingumo apžvalgos pristatymo renginyje ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė išsakė savo nuomonę apie svarstomą naują automobilių Taršos mokestį ir 2020 m. įvestą Transporto priemonių registracijos mokestį.
Transporto spūstis
Transporto spūstis / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Premjerė Ingrida Šimonytė registracijos mokestį pavadino „truputį pardavimo mokesčiu“, nes jis užrakina žmones su jų taršiais automobiliais. Taip pat diskutavo apie svarstomą naują automobilių taršos (naudotojo) mokestį. Aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė anksčiau yra teigusi, kad šis naujas periodiškas (naudotojo) mokestis turėtų įsigalioti nuo 2023 m.

Ministrė pirmininkė mano, kad šiuo metu galiojantis registracijos mokestis nėra visiškai veiksmingas. Taršių automobilių savininkams, norintiems parduoti tokius automobilius, įvežtus į Lietuvą iki 2020 m. įsigaliojusio Registracijos mokesčio, jis sukelia papildomų sunkumų, nes mokestį turi sumokėti automobilio pirkėjas. Todėl toks mokestis nėra visavertis ir teisingas, norit atsisakyti taršių automobilių. Pasak premjerės, kitose valstybėse to nėra.

Europoje paplitusi dviejų mokesčių praktika, nelogiškumus planuoja naikinti

Premjerės teigimu, labiausiai paplitusi dviejų mokesčių praktika. Pirmą kartą automobilis apmokestinamas pirmą kartą įvežant jį į šalį. Vėliau mokamas metinis mokestis (nebūtinai kasmet, gali būti ir kitoks periodiškumas). Taigi Registracijos mokestis turi ir logiškų, ir nelogiškų elementų, sakė I.Šimonytė. Tad nelogiškumus planuojama panaikinti.

Anot I. Šimonytės, šis mokestis neatitinka aplinkosaugos tikslų, kokių buvo tikėtasi. Todėl, imant pavyzdį iš kitų valstybių, bus atliekami pakeitimai ir siekiama įvesti metinį mokestį, kuris skatins atsisakyti taršių automobilių.

Ministras: mokestis bus dvilypis

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas sakė, kad automobilių taršos mokestis bus dvilypis – registracijos, kurį teks mokėti pirmą kartą registruojant taršų automobilį, ir naudotojo, kuris bus mokamas kasmet.

„Vertinome ir ekonominį, ir energetinį skurdą. Todėl esminės lengvatos senjorams, daugiavaikėms šeimoms yra numatytos. Automobilių įperkamumas nepasikeis, tiesiog, signalas rinkai pirkti mažiau taršius automobilius“, – teigė S. Gentvilas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų