Nuo metalinės geležtės iki miniatiūrinio televizoriaus
Vyresni vairuotojai dar pamena laikus, kai mašinos duris reikėjo atrakinti įkišus į spynelę raktą. Vėliau išpopuliarėjo nuotolinis centrinis užraktas ir raktas tebuvo reikalingas varikliui užvesti. Šiandien daugumos automobilių raktelių, kurie yra pakabuko ar kortelės formos ir nė iš tolo neprimena senųjų egzempliorių, visai nereikia išsitraukti iš kišenės ar rankinės. Pakanka prieiti prie automobilio ir jis atsirakina, o įsėdus – užvedamas mygtuku.
Išmaniųjų įrenginių laikais pasirodė ir išmaniųjų raktų. 2015-aisiais BMW pristatė raktą su ekranu, kuriuo buvo galima ne tik atrakinti ir užrakinti automobilį, bet ir gauti šiek tiek informacijos apie jį: sužinoti degalų likutį, mašinos statusą, užvesti variklį, pašildyti transporto priemonę prieš kelionę. Raktas modernus, tačiau automobilių bandytojams jis ne itin patiko dėl savo dydžio ir svorio. Jis plėšė kišenes.
Savo ruožtu bendrovė „Hyundai“ kelias išmaniąsias funkcijas integravo į įprastą raktelį: spaudžiant mygtukus galima ne tik užvesti automobilį, bet ir nuotoliniu būdu išvaryti jį iš ankštos stovėjimo vietos.
Fizinius raktelius galėsime pamiršti
Tačiau panašu, kad automobilio raktų evoliucija ties minėtomis naujovėmis ir baigiasi. Tendencijos rodo, kad apie fizinius mašinos raktelius galėsime pamiršti, kadangi gamintojai vis daugiau dėmesio skiria jų integracijai į išmaniuosius telefonus.
Štai „Tesla“ buvo viena iš skaitmeninio automobilio rakto pradininkių. Dabar šią technologiją pradeda naudoti „premium“ segmentas: BMW technologiją pristatė 2021-aisiais, „Mercedes“ į savo naujus modelius jį diegia nuo 2022 metų, tačiau šias inovatyvias bendroves aplenkė Pietų Korėjos automobilių gamintojas „Hyundai“: technologiją jis sukūrė 2019-aisiais, o į „Sonata“ modelį pirmą kartą įdiegė 2020-aisiais.