Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Stebuklas ar sukčiavimas? Iš Panevėžio į Vilnių nuvažiavusio „Mercedes“ rida sumažėjo dukart

Automobilis tas pats, skiriasi tik pardavėjai, o su jais – ir nuvažiuotų kilometrų skaičius. Toks parduodamas raudonas E klasės „Mercedes-Benz“ pateko į 15min skaitytojų akiratį.
„Mercedes-Benz“ E klasės modelio rida pasiekus Vilnių sumažėjo dukart.
„Mercedes-Benz“ E klasės modelio rida pasiekus Vilnių sumažėjo dukart. / 15min skaitytojo nuotr.

Skelbimas apie parduodamą dyzelinį E klasės „Mercedes-Benz“ buvo išpublikuotas dvejuose skirtinguose transporto skelbimų portaluose. Tačiau nurodyta rida juose skiriasi daugiau nei dvigubai.

Ir rida, ir gamybos metai

Viename – automobilis parduodamas Panevėžyje, o nurodyta rida – 580 tūkst. kilometrų. Pardavėjas skelbime užsiminė apie nedidelius trūkumus ir nurodė, kad automobilis pagamintas 2003 m. lapkritį.

Skelbimuose nurodyta rida skiriasi daugiau nei dvigubai.

Antrajame skelbimų portale situacija kardinaliai skiriasi. Jau Vilniuje parduodamas „Mercedes-Benz“ turi tą patį valstybinio ženklo numerį, jo rida jau – tik 235 tūkst. kilometrų. Gamybos metai taip pat kiti – šįkart 2004-ųjų spalis.

Žinoma, skiriasi ir automobilio kaina. Kol „Mercedes-Benz“ buvo Panevėžyje, pardavėjas už jį prašė 2,7 tūkst. eurų, o Vilniuje parduodamas tas pats modelis pabrango iki 3,2 tūkst. eurų.

„Duokit žmogų į teismą“

15min pavyko susisiekti su automobilio pardavėju, nurodžiusiu, jog automobilis parduodamas Panevėžyje, o jo rida – beveik 600 tūkst. kilometrų.

Jis neslėpė, jog transporto priemonė jau parduota, tačiau išgirdęs, kad yra dar vienas skelbimas, kur teigiama, kad E klasės „Mercedes-Benz“ nuvažiavęs dukart mažiau, tuoj atšovė: „negali būti“.

15min skaitytojo nuotr./„Mercedes-Benz“ E klasės modelis Panevėžyje turėjo dukart didesnę ridą.
15min skaitytojo nuotr./„Mercedes-Benz“ E klasės modelis Panevėžyje turėjo dukart didesnę ridą.

„Aš skelbimą dėjau į abu portalus, bet negali būti, jog kažkur rida kitokia. Jeigu dabar tokią pat mašiną rasite skelbime ir mažesnę ridą, duokit žmogų į teismą iš karto. Nerealu tokia rida, tikrai bus atsukęs“, – piktinosi panevėžietis.

Kaip dirba automobilių perpardavinėtojai

Jis aiškino, kad jo „Mercedes-Benz“ nusipirko pirkėjas iš Trakų. Parduoti universalą vyras iš Panevėžio skubėjo todėl, kad rengėsi iškeliauti į užsienį, tad ir jo pasiūlyta kaina, aiškino pašnekovas, buvo nebloga.

Neverta būti naiviems ir tikėti, jog rida, siekianti 200 tūkst. kilometrų – tikra.

„Pardaviau savo mylimiausią mašiną. Tvarkiausi ją sau, dariausi sau, o dabar, matot, ką žmogus daro“, – negalėjo patikėti pašnekovas, pabrėžęs, jog išties automobilis yra pagamintas 2003 m. pabaigoje, ne 2004 m., kaip nurodyta antrajame skelbime.

Pasak vyriškio, parduodamas automobilis išties geras, tačiau rida – dukart didesnė. Anot pašnekovo, perkant tokių metų „Mercedes-Benz“ neverta būti naiviems ir tikėti, jog rida, siekianti 200 tūkst. kilometrų – tikra.

„Dar kažkiek realu, kad automobilis nuvažiavęs 380-400 tūkst. kilometrų. Bet jei jis skelbime parašęs tokią ridą, žinokit, tai nesąmonė – negali būti mersedesas tik tiek nuvažiavęs“, – tikino buvęs raudonojo E klasės „Mercedes-Benz“ savininkas.

Ridos „neatsuko“

Po kelių skambučių atsiliepė ir skelbimo, kuriame nurodoma, kad „Mercedes-Benz“ parduodamas Vilniuje, autorius.

Jis patikino, kad automobilis vis dar parduodamas, ir akcentavo, kad iš esmės – modelis trūkumų neturi, galima sėsti ir važiuoti. Vienintelė bėda, anot pardavėjo, dešinėje pusėje įskilęs priekinis langas, bet, tikino telefonu jaunas vyras, įskilimas nedidelis, todėl techninės apžiūros specialistai kabinėtis neturėtų.

Paklaustas, ar tikrai esą 2004 m. pabaigoje pagaminto E klasės modelio rida tokia neįtikėtina – 235 tūkst. kilometrų, pardavėjas akimirkai pasimetė.

„Na, ką aš žinau, nesukinėjome, nieko nedarėme, turėtų būti tikra rida“, – patikino pašnekovas.

15min skaitytojo nuotr./„Mercedes-Benz“ E klasės modelio rida pasiekus Vilnių sumažėjo dukart.
15min skaitytojo nuotr./„Mercedes-Benz“ E klasės modelio rida pasiekus Vilnių sumažėjo dukart.

Visgi paklausus, ar sutiktų ridą bei automobilio būklę patikrinti oficialiame gamintojo atstovo, pavyzdžiui, UAB „Silberauto“, remonto dirbtuvėse, jis atsakė neigiamai.

„Pas „Silberauto“ tikrai nevažiuosiu. Aš buvau nuvaręs ten 2012 m. „Mercedes-Benz“, tai prirašė pilną lapą visokių nesąmonių. Gyvenime ten nebevažiuosiu“, – karščiavosi vyras ir pridūrė, jei, visgi, automobilį reikėtų patikrinti remonto dirbtuvėse, galima būtų išsirinkti kurias nors, esančias netoli jo namų, o jis atvažiuotų.

Išgirdęs, kad skelbimų portaluose yra dar vienas skelbimas su tuo pačiu automobiliu, tačiau skirtingais duomenimis, pašnekovas pabrėžė, jog apie tai nėra nieko girdėjęs.

„Neįsivaizduoju, kas ten su tuo skelbimu. Neteko matyti“, – pabrėžė „Mercedes-Benz“ pardavėjas.

Gresia ir laisvės atėmimas, bet policija ridos atsukinėtojų negaudo

Prieš dvejus metus Lietuvoje, Baudžiamajame kodekse (BK) buvo įtvirtinta nuostata, jog už transporto priemonės ridos klastojimą gresia baudžiamoji atsakomybė.

Kodekso 306 (2) straipsnis „Transporto priemonės ridos suklastojimas“ nurodo, kad asmenys, suklastoję transporto priemonės ridą, gali užsitraukti baudą, areštą arba laisvės atėmimą iki dvejų metų. Taip pat pabrėžiama, kad už analogišką veiką atsako ir juridiniai asmenys.

Visgi, akivaizdu, nors BK pakeitimai galioja porą metų, bylų reta. Paulius Radvilavičius, Vilniaus apskrities policijos komisariato komunikacijos specialistas, pabrėžė, kad minėtos policijos įstaigos įvykių registre nebuvo pradėtas nė vienas ikiteisminis tyrimas pagal BK 306 (2) straipsnį.

Pranešk naujieną
arba
* privalomi laukai
** vienas iš laukų yra privalomas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?