Šios lenktynės – jau tradicija tapęs renginys, kuriame šiemet yra ir naujų akcentų. Lenktynėse šiais metais varžosi šešių užsienio šalių universitetų komandos, lenktyniaujančios analogiškais „Nissan Leaf“ automobiliais. Deja, tačiau prie šio iššūkio neprisijungė Lietuvos studentai.
Kitoje įskaitoje varžomasi visų kitų gamintojų elektromobiliais. Be to, kiekviename etape prie šio maratono dalyvių prisijungia vis nauji entuziastai, kurie kartu su visu karavanu įveikia vieną ar kelis tarpinius varžybų punktus.
Kaip teigia „Nissan“ atstovas bei vienas labiausiai apie elektromobilius išmanančių ekspertų Lietuvoje Mindaugas Plukys, šios varžybos nėra eilinis važiavimas numatytu maršrutu. Dalyviai čia privalo laikytis laiko normų, o už vėlavimą ar skubėjimą ekipažams skiriami baudos balai.
„Visi dalyviai turi atvažiuoti kuo tiksliau. Nereikia lėkti, nes viską lemia tikslumas. Vyksta varžybos ne tik bendroje įskaitoje, bet ir atskiruose etapuose. Čia galima dalyvauti ir išbandyti savo jėgas, laimėti atminimo medalį. Finišuoti gali bet kada ir bet kur, gali prisitaikyti maršrutą pagal savo galimybes.
Atvažiavo Vaidas Lašas su savo „Tesla“. Jis važiuoja nuo Rygos iki Tauragės. Kita „Tesla“ važiuos visą maršrutą iki Monte Karlo. Beje, šie dalyviai su „Tesla“ apvažiavo visą pasaulį per 80 dienų.
Yra „Hyundai Ioniq“, kuris važiuos iki Hamburgo. Visame maršrute pagrindinius dalyvius lydės entuziastai. Natūralu, kad yra daugiausia yra „Nissan Leaf“, nes tai populiariausias elektromobilis pasaulyje, Europoje.
Džiaugiamės, kad maratone važiuoja labai didelė elektromobilių gama, kurią šiai dienai galima sutikti prekyboje ar gatvėse“, – kalbėjo Mindaugas Plukys.
Sustojimo Šiauliuose metu miestelėnai ir visi kiti elektromobilių gerbėjai turėjo progą iš arti apžiūrėti populiariausius pasaulyje elektromobilius „Nissan Leaf“, susipažinti su elektromobilių rinkos grandais tituluojamais „Tesla“ modeliais.
Tačiau bene daugiausiai dėmesio sulaukė dalyvis iš Estijos Meelis Merilo, į maratoną pajudėjęs su prieš 12 metų paties susikonstruotu elektriniu „GAZ M20 Pobeda” modeliu.
„Šitą automobilį sukonstravau seniai, tačiau elektromobilių technologijos sparčiai žengia į priekį, todėl nuolat automobilį tobulinu. Dabar juo galiu nuvažiuoti 310 kilometrų.
Automobilis tik iš pažiūros atrodo didelis ir sunkus. Sunkiausia, kas jame buvo, tai standartinis variklis ir pavarų dėžė. Šie agregatai buvo pašalinti, todėl svorio gerokai sumažėjo. Pagreitėjimas nuo nulio iki šimto nėra įspūdingas dėl mano naudojamo elektros variklio, tačiau nuvažiuojamas atstumas mane tenkina“, – sakė automobilio kūrėjas iš Estijos.
3400 kilometrų kelionę per 10 šalių elektromobilių maratono dalyviai ketina baigti rugsėjo 29-ą dieną.
Šio maratono nugalėtojai paaiškės Monake, Monte Karle. Juos pasitiks Monako kunigaikštystės princas Albertas, kuris ir buvo vienas iš šio renginio idėjos autorių.