„Miesto autobusų ir troleibusų vairuotojai yra tokie pat eismo dalyviai, kaip ir bet kurie kiti, – sako Keleivių vežimo tarnybos vadovas Rimas Stankaitis. – Tik jų vairavimui turime skirti gerokai daugiau dėmesio, nes jie veža keleivius, yra atsakingi už jų gyvybę ir sveikatą, tad gatvėje turi būti turi būti itin budrūs ir vežti keleivius saugiai.“
Pasak tarnybos vadovo, viešojo transporto vairuotojai neišvengia avarinių situacijų: antrąjį šių metų ketvirtį užregistruoti 145 eismo įvykiai, iš jų trečdalis – dėl vairuotojų kaltės.
Daugiausia fiksuojame eismo įvykių, kai autobusas ar troleibusas atsitrenkia į kitą, dažniausiai priekyje staigiai stabdantį automobilį.
„Daugiausia fiksuojame eismo įvykių, kai autobusas ar troleibusas atsitrenkia į kitą, dažniausiai priekyje staigiai stabdantį automobilį, – sako R. Stankaitis. – Per metus registruojami 1–2 įskaitiniai eismo įvykiai, kurių metu sužalojamas žmogus, kartais keleiviai susižaloja, jei vairuotojui tenka staigiai stabdyti transporto priemonę, todėl nuolat stengiamės keleiviams priminti, kad važiuojant būtina laikytis už turėklų ar tam skirtų rankenų.“
Per tris paskutinius šių metų mėnesius Kelių eismo taisykles pažeidė 59 vairuotojai.
Bendrovės „Kauno autobusai“ vairuotojai praėjusį rudenį ir žiemą klausėsi Kauno apskrities kelių policijos pareigūnų paskaitų, kurių metu buvo supažindinti su KET pakeitimais, analizavo sudėtingesnes eismo situacijas, prisiminė užmirštas taisykles. „Džiaugiamės, kad viešojo transporto vairuotojai noriai uždavinėjo klausimus, domėjosi KET naujovėmis, – sako Kauno apskrities kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas.
Tęsdami bendradarbiavimą, pareigūnai pasiūlė patikrinti vairuotojų teorines žinias, sprendžiant KET testus kompiuteriu. Pirmąjį vairuotojų žinių patikrinimo testą laikė 9 vairuotojai, jiems reikėjo atsakyti į 35 klausimus. Testą išlaikys tie, kurie padarė ne daugiau kaip 6 klaidas. Po testo ramiai jautėsi keli vairuotojai, kiti dar ilgokai diskutavo ir aptarinėjo kausimus ir galimus jų atsakymus.
„Manau, kad tie vairuotojai, kurie neišlaikys testo, turės papildomai tobulinti savo žinias paskaitų metu, – svarstė jų vadovas.
Tai nėra vienkartinė akcija vairuotojams, kartu su policijos pareigūnais ji bus tęsiama ir toliau: tiek paskaitų ciklas, tiek žinių patikrinimo testų laikymas, tiek vairavimo įgūdžių tobulinimas.