Liepos 27 dieną paskelbus Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapo statybos darbų pradžia, konkurso laimėtojai AB „Kauno tiltai“ su savo partneriais nieko nelaukdami kibo į darbus. Per pirmąsias dvi savaites miesto vakarinėje dalyje peizažas pasikeitė iš karto. Besidriekiančiose pievose ir laukuose kelininkai pamažu pradėjo formuoti paskutinio sostinės aplinkkelio etapo kelią.
Akcinė bendrovė „Kauno tiltai“ drauge su partneriais pirmiausia atliko paruošiamuosius bei žemės kasimo darbus. Iš viso per vieno mėnesio periodą darbininkai iškasė beveik penktadalį (apie 200 tūkst. kubų) projekte numatyto iškasti grunto.
Pasak AB „Kauno tiltai“ Techninio direktoriaus Vitalijaus Popovo, apie 700 tūkst. kubų grunto planuojama iškasti iki gruodžio mėnesio, o likusio grunto (100 tūkst. kubų) kasimo darbai nusikels į kitus metus dėl 110 kV oro linijos iškėlimo darbų technologijos.
„Šiuo metu norime, kaip įmanoma greičiau pabaigti bene daugiausia nepatogumų gyventojams sukėlusius darbus. Atliekant žemės kasimo darbus aplink aplinkkelį gyvenantiems vilniečiams teko prisitaikyti prie statybvietėje kylančių dulkių, kurias aplinkui išsklaidydavo stipresni vėjo sūkuriai. Dulkėms išvengti nepadėdavo net 10 nuolat dirbančių vandenvežių“, – apie pirmuosius darbus pasakojo V.Popovas.
Tačiau Vitalijus Popovas, kalbėdamas apie santykius su gyventojais, pabrėžia, kad dauguma vilniečių yra supratingi.
„Gyventojai žino, kad tai yra laikini nepatogumai, o laukiamas rezultatas viską atpirks. Vakarais mūsų darbuotojai sulaukia nemažai palaikančių vilniečių, kuomet jie, grįžę po darbų į namus, išeina pasivaikščioti statybvietės prieigose ir pažiūrėti, kiek pasikeitė vaizdas sostinės pakraštyje po dienos darbų“, – sakė AB „Kauno tiltai“ Techninis direktorius Vitalijus Popovas.
„Kauno tiltai“ techninio direktoriaus žodžius patvirtina vilnietis Giedrius Bakanas. Jis kartu su savo dvejų metų sūnumi Gabrieliumi dažnai ateina pasižiūrėti, kaip vyksta Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapo statybos darbai. Jo teigimu, mažajam aplinkkelio statybvietė yra tarsi „Disneilandas“.
Man asmeniškai yra įdomu stebėti, kaip per trumpą laiką kardinaliai keičiasi miesto peizažas bei kyla naujas statinys
„Daug įvairios technikos ir nuolat vykstantis judėjimas statybvietėje 2 metų vaikui yra rojus. Jis gali visą valandą ramiai išstovėti ir žiūrėti, kaip vyksta darbai.
Man asmeniškai yra įdomu stebėti, kaip per trumpą laiką kardinaliai keičiasi miesto peizažas bei kyla naujas statinys“, – kalbėjo vilnietis.
Praėjus mėnesiui nuo Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapo statybos darbų pradžios AB „Kauno tiltai“ skaičiuoja, kad jau atliko darbų už 2,145 milijonų eurų sumą.
Šiuo metu Vilniaus pakraštyje esančioje statybvietėje darbuojasi apie 300 įvairių specialistų. Didžiausią dalį, net 55 procentus, jų sudaro savivarčių vairuotojai.
Taip pat tiesiamoje naujoje trasoje galima suskaičiuoti besidarbuojančius 31 ekskavatorių, 163 savivarčius, 17 buldozerių, 10 vandenvežių. Per dieną kelininkai vidutiniškai iškasa apie 15 000 kubinių metrų grunto. Vienas sunkvežimis, vežantis gruntą, per dieną vidutiniškai padaro 10 reisų.
Tęsiant paskutinio sostinės aplinkkelio etapo statybos darbus, bus nutiestas 5,4 km ilgio kelias – nuo Viršuliškių (Ozo g.) iki magistralinio kelio A2 Vilniaus–Panevėžys (Ukmergės g.), pastatyti 6 viadukai, vienas pėsčiųjų tiltas, įrengti 1260 vienetų apšvietimui skirtų šviestuvų, nutiesta apie 29,36 km elektros kabelių.
AB „Kauno tiltai“ ilgiausią Vilniaus vakarinio aplinkkelio atkarpą tiesia kartu su UAB „Fegda“, UAB „Lemminkainen Lietuva“, AB „Eurovia Lietuva“, UAB „Tiltsta“ ir UAB „Axis Power“.