„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Išmurkdėme naują „Renault Koleos“ priemiesčio pelkėse – kuo baigėsi bandymas?

„Renault“ užtikrinai pildo turimą SUV padidinto pravažumo automobilių gamą. Prie jau turėtų „Captur“ ir „Kadjar“ prisijungė gerokai didesnis „Koleos“.
Naujo „Renault Koleos“ bandymai
Naujo „Renault Koleos“ bandymai / Organizatorių nuotr.

Pastarasis iš pirmo žvilgsnio yra ne kas kitas, o gerai pažįstamo „Nissan X-trail“ širdį turintis, tačiau kur kas prabangesnis, priemiesčiuose gyvenančioms šeimoms skirtas, 21 cm aukščio prošvaisą turintis miesto visureigis.

Tačiau apie viską iš pradžių.

Lietuvoje „Koleos“, nors ir turi visiškai lengvai ištariamą pavadinimą, kažkodėl jau gavo netikėtą pravardę.

„Papasakok, kaip ten ta – „Kaleusė“, – pusiau juokais, pusiau rimtai paprašė bičiulis, kai į savo „Instagram“ paskyrą įkėliau visureigio nuotraukų.

Kai apie tai papasakojau „Renault“ atstovams, jie patvirtino, kad jau tokią pravardę girdėjo. Ir tai ne pirmas kartas, kai įdomesnį skambesį turintys automobilių pavadinimai virsta jų pravardėmis, štai, „Nissan Qashqai“ nuo pat pirmosios kartos vadinamas „Kiškiu“.

Pirmiausia miestui ir šeimoms

„Renault“ atstovai neslepia, kad visureigis pirmiausia skirtas miestui, o ne tikriems bekelės iššūkiams. Pasakodami apie automobilį, jie akcentuoja, kad šis turi keturis varančiuosius ratus, taip pat – patvarius 1,6 ir 2 l darbinio tūrio (atitinkamai – 130 AG arba 175 AG) dyzelinius variklius, tvirtas apsaugas ant kėbulo, saugančias nuo žvyro ir purvo.

Net ir gerai įrengtas japoniškas visureigis nusileidžia prancūzų sukurtam spalvų, medžiagų ir įvaizdžių žaismui.

Visgi pabrėžiama ir tai, kad D segmento visureigis turi visus, elegantiškesniems ir dažnesniems „Renault“ modeliams būdingus atributus. Priekinius ir galinius žibintus, juodžiausią naktį iš karto atskleidžiančius, kad priešais – naujas „Renault“ automobilis, išraiškingas radiatoriaus groteles. Ir, svarbiausia, prabangiausią „Initiale Paris“ versiją, apie kurią aljanso brolis „X-trail“ šiuo atveju tik svajoja: net ir gerai įrengtas japoniškas visureigis nusileidžia prancūzų sukurtam spalvų, medžiagų ir įvaizdžių žaismui.

Tradiciškai, šiame modelyje „Renault“ įrengė visą kalną dėklų ir dėtuvių, pasirūpino užtektina erdve gale: net priekyje įsitaisius aukštaūgiui, ant galinės sėdynės laisvai išsiteks vaikai ir vidutinio ūgio keleiviai. Beje, bagažinės talpa (nenulenkus galinių sėdynių) – 498 l.

Nekuklus ir papildomos įrangos sąrašas: nuo galinio vaizdo kameros, įvairių vairavimo asistentų, tokių kaip „Easy Park Assist“ – automatinės automobilio statymo sistemos, iki išmanios bagažinės atidarymo sistemos, kuriai užtenka raktelio kišenėje ir mostelėjimo koja po galiniu buferiu.

Pirmyn į pelkę

Visgi nepaisant to, kad naują „Koleos“ greičiausiai pirks tie, kuriems grįžtant į namus tenka įveikti vieškelio gabaliuką arba turintys sodybas pamiškėse, išbandymus „Renault“ atstovai surengė pažliugusiuose ir pelkėtuose miškuose.

Organizatorių nuotr./Naujojo „Renault Koleos“ bandymai miškuose
Organizatorių nuotr./Naujojo „Renault Koleos“ bandymai miškuose

Maždaug iš 30 km besitęsusios bandymų trasos pirmi keli kilometrai – asfaltuoti. Čia tampa aišku, kad „Koleos“ – ne pats tyliausias, tačiau stabilus, užtikrintai važiuojantis, visais ratais varomas visureigis (bandymams gavome visų varančiųjų ratų versijas, tačiau parduodami ir tik priekiniais ratais varomi modeliai). Tiesa, gilesnės duobės pakaboje atsiliepia skausmingais smūgiais, nors ir įveikiamos gana sklandžiai.

Nusukame tiesiog į pievą, per kurią vingiuoja duobėtas keliukas. Kai kur duobės tokios, kad daugumos lengvųjų ir mažesnę prošvaisą turinčių automobilių vairuotojai apsisuktų ir važiuotų atgal. Mes gi murkdome „Koleos“ tiesiai į purvus. Visureigis užtikrintai kasasi pirmyn, kažkiek vinguriuoja po slidesnes, molingas provėžas, tačiau neužstringame nė karto. Standartiškai daugiausia galios čia tenka priekiniams varomiesiems ratams, tačiau labai įtemptose vietose, kur prireikia visų varančiųjų ratų, apie 30 proc. galios perduodama ir į galinę ašį.

Šuolis į balą ir keisti žvilgsniai

Patys rimčiausi išbandymai, pasirodo, laukė trasos pabaigoje. Čia ramų lingavimą ir slidinėjimą po pelkingą vietovę ir molėtą kelią kartkartėmis pertraukia fotografų komanda, vis paprašanti papozuoti. Vienas toks sustojimas – priešais nemenką balą miško pakraštyje.

Per racija girdime prašymą „pagazuoti“, kitaip tariant, įvažiuoti į balą taip, kad pakiltų purslai ir purvai. Spaudžiame akceleratorių ir tą darome, tačiau kai visi purslai nusėda žemyn, matome, kad fotografai į mūsų vairuojamo „Koleos“ priekį žiūri gana keistais žvilgsniais. Prie jų netrukus prisijungia ir bekelės specialistas Audrius Sutkus, paprašęs užvažiuoti ant kalnelio, kad galėtų pasiekti automobilio apačią.

Organizatorių nuotr./Naujojo "Renault Koleos" bandymai miškuose
Organizatorių nuotr./Naujojo "Renault Koleos" bandymai miškuose

Paaiškėja, kad šuolis į balą ir purvyną privertė atsikabinti variklio dugno apsaugą ir ši pakibo, besilaikydama vos ant kelių laikiklių. Ją nuimame visiškai ir riedame pirmyn, tačiau akivaizdu, kad pernelyg rimtų išbandymų „Koleos“ tikrai nereikėtų planuoti.

Neturi benzininių variklių

Nors „Koleos“ ir primena „X-trail“, japonų gaminamas modelis turi pranašumą renkantis norimą variklį. Kitaip nei prancūzų sukurtas automobilis, „X-trail“ siūlomas su benzininiais varikliais. „Koleos“, nors kitose šalyse ir turi benzininių variantų, Lietuvoje kol kas pristatomas tik su dviem dyzelinėmis širdimis.

Standartinę – „Zen“ – įrangą ir 1,6 turbodyzelinį variklį turintis „Koleos“ kainuoja 25 570 eurų. Prabangiausia – „Initiale Paris“ – versija su automatine pavarų dėže ir keturiais varančiaisiais ratais bei 2 l darbinio tūrio varikliu brangesnė – 36 030 eurų. Palyginimui – benzininį variklį turinčio „X-trail“ kaina prasideda nuo 21 990 eurų, o prabangiausias – keturis varančiuosius ratus, automatinę pavarų dėžę, dyzelinį variklį turintis modelis kainuos 34 790 eurų.

„Renault Koleos“ – vienas iš šiemet į konkurso Lietuvos „Metų automobilis 2018“ nugalėtojo vardą pretenduojančių modelių. Taip pat automobilis dalyvauja ir „Tautos automobilio 2018“ konkurse, kuriame balso teisę turi 15min skaitytojai. Balsuoti už šį (arba kitą, patinkantį) automobilį galite paspaudę šią nuorodą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“