„Renault“ grupei Ispanija ilgą laiką buvo strategiškai svarbi industrinė šalis. Grupė šioje šalyje turi keturias gamyklas, esančias Valjadolide („Captur“, „Twizy“ ir varikliai), Sevilijoje (transmisijos) ir Palensijoje („Mégane“, „Kadjar“). 2014–2016 metais „Renault“, atnaujindama čia esančias gamyklas ir siekdama atitikti griežčiausius kokybės reikalavimus, investuos 600 milijonų eurų.
2015 metai buvo itin svarbūs Palencijoje esančiai „Renault“ gamyklai, esančiai 240 kilometrų nuo Madrido. Pavasarį pradėjus sėkmingo krosoverio „Kadjar“ gamybą, atėjo ir naujojo „Mégane“ eilė. Rugsėjį vykusioje Frankfurto automobilių parodoje pristatytam automobiliui surinkti į gamyklą buvo grąžinta trečioji gamybos pamaina, kurios paskutinį kartą atsisakyta 2011 metų pabaigoje. Didelė „Kadjar“ paklausa reikalauja didesnių gamybos pajėgumų, todėl per pastaruosius aštuoniolika mėnesių darbuotojų Palensijoje skaičius buvo daugiau nei dvigubai didesnis – vietoj 1 900, dirbo 4 200 žmonių.
Palensijos gamykloje nuo 1995 metų buvo pagaminta per 4 milijonus „Mégane“ automobilių. Naujasis „Mégane“ seka „Kadjar“ pėdomis – abu šie automobiliai sukurti panaudojant naująją „Renault-Nissan“ aljanso modulinę konstrukciją CMF C/D. Ambicinga dviejų modelių gamybos programa paskatino visą gamyklos transformaciją, apimančią žmones, gamybos mašinas ir procesus.
Iššūkis – „Renault“ gamybos meistriškumo planas
Transformacija Palensijoje pradėta dar 2012 metų pabaigoje, kai buvo pasirašyti Ispanijos konkurencinės veiklos susitarimai, esminis faktorius, lėmęs čia pradėti šių naujų modelių gamybą. Didėjant gamybos apimtims, „Renault“ gamybos meistriškumo planas kaip esminis iššūkis Palensijos gamyklai įgyja dar daugiau aktualumo. Keturi esminiai šio plano tikslai yra aukštos klasės darbo praktika, produktyvumas, tiekimo strategija ir darbiniai santykiai.
Siekiant padidinti galimybes ir konkurencingumą, 2015 metų pradžioje Palensijos gamykla kartu su kitomis „Renault“ ir „Nissan“ gamyklomis ėmėsi aljanso gamybos strategijos, sujungiančios geriausią gamybos sistemų praktiką. Vienas iš ypatingų šios strategijos bruožų yra su klientų poreikiais sinchronizuota gamyba. Ji reikalauja nepriekaištingo derinimosi su tiekėjais, preciziško tiekimo ir gamybos sinchronizavimo, naudojantis griežtai optimizuotu tvarkaraščiu.
Kitas svarbus aspektas, pristaikant prie gamybos pertvarkymo, yra personalo mokymai. 2014 metais gamykloje vieno asmens apmokymai trukdavo 42 valandas. Pasirodant naujiems modeliams, šis laikas padvigubėjo. Visi žmonės, dirbantys su „Kadjad“ ir naujuoju „Mégane“, tobulins savo įgūdžius ir gebėjimus, gilins žinias saugumo, gamybos kokybės ir kokybės suvokimo srityse.
Ateities gamyklos atmosfera – naujame plieno lakštų ceche
Sprendžiant iš spalvų ir apšvietimo, Palensijos plieno lakštų cechas galėtų būti ateities gamykla, kurioje dirba naujutėliai oranžinės spalvos robotai, o plačiomis alėjomis važinėja automatiniai automobiliai. Šiame skyriuje dirba 800 žmonių ir 874 robotai.
Naujoje automobilių važiuoklių gamykloje darbuojasi 250 aukštųjų technologijų robotų, o naujoje kėbulo šonų surinkimo linijoje įrengta 70 naujų robotų. Buvo atnaujinta seniau įrengta durelių ir kapotų surinkimo linija, kurioje dabar dirba dar 70 robotų.
Kėbulų suvirinimo ceche svarbiausias faktorius yra kokybės suvokimas. Jame dirbantys darbuotojai išmokyti identifikuoti tinkamas suvirinimo siūles. Siekiant dar aukštesnės kokybės, Palensijos gamykloje investuota įrengiant suvirinimo lazeriais sistemas.
Šviesos kamera – nudažymo kokybei
Po Mobežo (gaminami „Kangoo“, „Kangoo ZE“ ir „Citan“) ir Dūė (naujasis „Espace“, „Talisman“ ir „Scénic“), Palencija yra trečioji „Renault“ gamykla, kurioje įrengta šviesos kamera. Ši nauja patikrinimo sistema sukurta pasinaudojus bendradarbiavimo su „Daimler“ metu sukaupta patirtimi.
Kameroje pilkomis sienomis įrengtas apšvietimas, kurio kryptis ir intensyvumas leidžia specialistams pastebėti net menkiausius spalvų skirtumus. Taigi galima pasiekti spalvų harmoniją tarp detalių, kurios buvo nudažytos gamykloje, ir kitų detalių, kurias nudažė tiekėjai. Naujojo „Mégane“ durys ir buferiai yra nudažyti Palensijoje, o bagažinės dureles dažo gamyklos tiekėjai.
Šviesos kamera yra centrinis kokybės vertinimo plano elementas; kiekvieną savaitę iš gamybos linijos paimama dvidešimt automobilių, kurie būna kruopščiai patikrinami.
Kadangi kokybės suvokimas yra svarbiausias fabriko veiklos faktorius, Palensijoje įrengta Kokybės suvokimo mokykla. Joje apmokomas visas personalas, dirbantis su naujaisiais automobiliais.
CMF C/D modulinei konstrukcijai pritaikyta surinkimo linija
„Kadjar“ ir naujasis „Mégane“ sukurti panaudojant naująją „Renault-Nissan“ aljanso modulinę konstrukciją CMF C/D. Taip pat sukurti ir naujasis „Espace“, ir „Talisman“, gaminami Prancūzijoje esančioje Dūė gamykloje.
Modulinė konstrukcija leidžia skirtingiems automobiliams panaudoti tarpusavyje pritaikomas sistemas. Nors ir nėra matomos naudotojams, jos leidžia gerokai sumažinti gamybos kaštus ir suteikia dideles racionalizavimo galimybes. Paprastai tai liečia variklio skyrių, prietaisų skydelį, priekinę apatinę kėbulo konstrukciją, galinę apatinę kėbulo konstrukciją ir elektros bei elektronikos sistemas.
Palaipsniui įdiegiamas visų detalių komplektų tiekimas. Tai leidžia optimizuoti komponentų tiekimo valdymą. Siekiant padidinti versijų įvairovę, komponentų kiekis padvigubėjo ir yra 4 500. Todėl nuspręsta surinkimo linijai tiekti visų dalių komplektus. Tai pagerina darbo vietų ergonomiką, supaprastina tiekimą, kokybę ir visą gamyklos efektyvumą.
Visiems automobiliams, vos jiems nuriedėjus nuo konvejerio ir prieš atliekant dinaminius testus bandymų trasoje, atliekama išvaizdos ir funkcionalumo patikra.