Bandomieji važiavimai naujaisiais „Polaris“ kūriniais buvo surengti išties neeilinėje vietoje. „Les Comes“ kompleksas garsus tuo, jog čia Dakaro maratonui yra treniravęsis vienas garsus lenktynininkas. Šio komplekso pastatų viduje kabantys plakatai byloja apie tai, jog čia dažnai galima sutikti sunkvežimių įskaitoje jau daugelį metų lenktyniaujantį vietinį ispaną Pepą Vilą. Gerardo de Roy`aus komandos sunkvežimį „Iveco“ vairuojantis ispanas šioje vietoje treniruotes rengia nuolatos.
Beje, jam kompaniją šiame komplekse yra palaikęs ir automobilių įskaitos dalyvis, taip pat ispanas Nani Roma. Komplekse periodiškai organizuojamas ir Dakaro tematikos 4x4 festivalis, tad geresnę vietą išmėginti bekelės techniką šiame regione vargu ar būtų galima rasti.
Vieninteliais lietuviais, kol kas bandžiusiais naująją ir iki šiol tik Jungtinėse Amerikos Valstijose pasirodžiusią techniką, tapo „Polaris“ gamintojo atstovai Lietuvoje – UAB „Motorider“. Po dviejų dienų bandomųjų važiavimų kompanijos vadovas Valdas Radvilavičius bei keturratininkas Adomas Gančierius jau galėjo papasakoti apie tai, kokiais techniniais sprendimais pasižymi naujieji modeliai ir kaip tai pakeitė jų valdymo charakteristikas, lyginant su pirmtakais.
„Trys pagrindiniai nauji modeliai – litriniai „Scrambler“ ir „Sportsman“ keturračiai bei kosminis „RZR“ modelis. Tai galinga technika ir lietuviai ją labai mėgsta. Patys galingiausi, patys pačiausi. Kaip žada tiekėjai, šitų naujienų Lietuvoje reikėtų laukti apie kitų metų kovo pabaigą“, – sakė „Motorider“ vadovas Valdas Radvilavičius.
Išsamiau apie naujųjų keturračių bei motobagio technines charakteristikas bei valdymo savybes po dviejų dienų testų sutiko papasakoti vienas žinomiausių keturratininkų Lietuvoje Adomas Gančierius. Jis įvardijo, kuo naujieji keturračiai „Sportsman“ ir „Scrambler“ yra pranašesni už praėjusios kartos modelius.
„Naujasis „Scrambler“ yra smarkiai pasikeitęs. Pirmiausia visi klausia, kaip jo plotis. Taip, jis platus, bet tikrai su juo visur buvo galima tilpti. Aišku, labai siaurose vietose gal būtų kiek labiau komplikuota. Esminis dalykas yra tas, kad gamintojas pakeitė važiuoklę. Atsirado lenktos priekinės šakės. Jos yra žymiai ilgesnės. Taip pat montuojami nauji „Walker Evans Racing“ amortizatoriai. Jie turi reguliavimą mažoms ir didelėms duobėms, taip pat turi atšokimą – vadinamąjį „reboundą“. Pats visas šio keturračio rėmas yra beveik 10 centimetrų ilgesnis, todėl važiuoklė yra išplėsta į priekį ir į galą. Paaukštinta vairalazdė, kad būtų patogiau vairuoti. Taip pat pakeisti stabdžių „suportai“. Dabar jau montuojami R12 ratlankiai ir 27 aukščio padangos. Visos keturios vienodo pločio.
Atnaujintas ir variatorius. Jis dabar čia naudojamas toks kaip „RZR“ modelyje. Jis turi didesnį aušinimą. Variatoriaus išmetimas gal tik padarytas įdomiai. Jį lengvai galima persidaryti, nes dabar jis padarytas taip, kad iš po rato ant jo labai taško.
Rėme padaryta daugiau sutvirtinimų – padaryta reduktoriaus galinė ausis. Yra naujų vamzdžių, kurių anksčiau nebuvo. Stabilizatoriai padaryti gana aukštai. Eiga tikra didelė. Vakar išbandėme. Šuolius darėme didelius, bet važiuoklė labai gerai suvaikšto. Nemuša per rankas. Atnaujinta vairavimo sistema – „Active Ride“ sistemos traukės, atnaujintas vairo stiprintuvas. Ir žinoma, priekinis reduktorius įdėtas nuo „RZR“, kuris tikrai turi laikyti keturračio krūvius.
Variklis likęs senas, tas pats 89 arklio galių. Galios tikrai užtenka. Ko dar papildomai norėtųsi prie šito daikto – tai purvasaugių. Bent jau minimalių. Nes dabar paspaudus „gazą“ visas purvas eina paskui tave“, – kalbėjo Adomas Gančierius.
Kita „Polaris“ naujiena keturračių segmente – „Sportsman“ modelis. Pasak Adomo Gančieriaus, šis keturratis turėtų suvilioti tuos, kurie labiau mėgsta ramesnį ir komfortiškesnį važiavimą, tačiau nori turėti pakankamai galios. Šis modelis taip pat sulaukė kardinalių pakeitimų tiek išorėje, tiek techninėje dalyje.
„Važiuoklė čia tokia pati kaip ir „Scrambler“, irgi montuojamas „RZR“ reduktorius. Šakės tapo ilgesnės. Komplektacijoje yra priekinis ir galinis lankas, „fenderiai“ nuo purvo, todėl jis atrodo gana platus – 140 cm. Kai daraisi keturratį varžyboms, tai susidėjus ratų praplatinimus, pasieki apie 136 cm. Ant „Sportsman“ montuojami R14 ratlankiai su 27 aukščio padangomis. Priekyje 9, gale 11 pločio.
Taip pat naudojami „Walker Evans Racing“ amortizatoriai. „Sportsman“ standartiškai turi priekinę „gervę“ su 3000 lbs ir sintetiniu trosu“. Padarytas jau kitoks galinio kablio mechanizmas.
Ką dar papildomai ant jo norėtųsi susidėti, tai dugno, rankų apsaugas, galbūt dar daiktadėžę. Taigi, toks tas „Sportsman“. Tikrai įspūdingas. Nors man asmeniškai „Scrambler“ smagesnis, bet dėl komforto rinkčiausi „Sportsman“, – sakė Adomas Gančierius.
Daugiausiai renginio svečių dėmesio sulaukė naujasis, 181 arklio galią turintis „RZR“ motobagis, pribloškęs savo techninėmis charakteristikomis ir technologiniais sprendimais.
„Pirmiausia į akis krenta dizainas. LED žibintai, jų linijos atrodo labai įspūdingai. Aišku, norėtųsi, kad būtų priekinis ir galinis lankas, nes po kontakto su medeliu žibintai tikrai nubyrėtų. Jie įtvirtinti gana minkštai“, – kovingos išvaizdos motobagio subtilybę įvardijo Adomas Gančierius.
Adomas Gančierius pasakoja, kad jį labiausiai sužavėjo litrinio variklio su turbina galia bei elektroninės pakabos sistemos „Dynamix“ darbas. Šiuo motobagiu Adomas Gančierius per testų dienas įveikė dešimtis kilometrų.
„Priekinės šakės tikrai storos. Į važiuoklę įdėta tikrai daug pastangų, kad ji būtų tvirta, stipri. Aišku, laikas ir daug kilometrų parodys, kur yra kokios silpnos ar tobulintinos vietos. Tačiau iš pirmo žvilgsnio tai viskas tikrai labai stipriai padaryta. Galinėje važiuoklėje įspūdingai padaryti stabilizatoriai. Anksčiau buvo trys ploni stabilizatoriai. Dabar padarytas vienas didelis apačioje, o viršutinis tik prilaikymui. Šakių tvirtinimai irgi stipriau padaryti.
Šiame modelyje yra elektroninė amortizatorių sistema „Dynamix“. Ji per minutę beveik du tūkstančius kartų suskaičiuoja tavo važiavimo metu galimas situacijas ir pritaiko geriausią kietumo parametrą kiekvienam amortizatoriui individualiai būtent tą akimirką. Važiuoklė – kosmosas. Nebijai nei šuolių, nei duobių.
Variatorius jau kitoks. Viskas stipriau, galingiau. Dideli oro paėmimai. Pats variatorius jau kaip automobilio“, – kalbėjo Adomas Gančierius.
Adomas Gančierius patikino, kad jį nustebino ne tik „RZR“ išvaizda bei techniniai sprendimai, bet ir salonas. Jame galima rasti išties patogias sėdynes su keturių taškų saugos diržais. Dar vienas akcentas, leisiantis mėgautis šiuo modeliu – „Rockford Fosgate“ garso sistema.
„Išbandėme modelį pilniausios komplektacijos. Aišku, papildomai dar galima dėti stogą, užpildyti duris. Kalbant apie saloną, tai sėdėjimas yra tikrai komfortiškas. Sėdynės prilaiko šonus, reguliuojasi atstumas, kampas. Viduje yra daug dėtuvių. Salone šviečia LED juostelės ant centrinės konsolės ir po kojomis. Informacija matoma tiek prietaisų skydelyje, tiek ekrane. Šioje versijoje įdiegta „RideCommand“ funkcija. Ekrane galima matyti labai daug funkcijų – nuo amortizatorių veikimo sistemos „Dynamix“ iki muzikos platformos. Yra navigacija. Galima susikelti savo „track`us“. O garso aparatūra tokia, kokia čia, turbūt ne visuose automobiliuose net yra. Ir papildomai galima dar vieną kolonėlę įsidėti prie keleivio kojų“, vardijo Adomas Gančierius.
Lietuvoje tik kitų metų pradžioje pasirodysiantys šie nauji „Polaris“ modeliai oficialių kainų dar neturi, tačiau „Motorider“ vadovas Valdas Radvilavičius sutiko pasidalinti savo prognozėmis apie būsimą kainų politiką.
„Keturračiai, manau, kainuos apie 15-16 tūkstančių eurų su PVM, o naujasis „RZR“, priklausomai nuo komplektavimo, labai tikimės, kad neperžengs 30 tūkstančių eurų. Kalbu apie registruojamą, keliuose legalią techniką“, – sakė Valdas Radvilavičius.
Kadangi šią apvalgą pradėjome nuo Dakaro temos, tai tuo ir pabaikime. Būtent „Polaris RZR PRO XP“ modelį, patobulintą „Overdrive“ dirbtuvėse, artėjančiame Dakaro ralyje vairuos vienas garsiausių ir labiausiai patyrusių šio maratono dalyvių, prancūzas Cyrilis Despres. Apie tai jis oficialiai paskelbė savo „Instagram“ paskyroje.
Išsamesnę „Polaris“ naujienų apžvalgą ir bandomųjų važiavimų momentus rasite žemiau pateiktame vaizdo įraše.