Prisiminkime automobilius, kurie geriausiai atspindi kertinius mūsų šalies automobilizacijos etapus. Ir balsuodami kartu su ekspertais išrinkime Šimtmečio automobilį.
Nors inžinerine prasme „Ford T“ jokių reikšmingų atradimų nėra įkūnijęs, jo gamybai pirmą kartą panaudotas konvejerinis surinkimo principas padarė perversmą automobilių pramonėje.
Jis tapo pirmuoju automobiliu, kurį galėjo sau leisti nusipirkti net ir paprasti darbininkai: 1926 metais tokio automobilio kaina buvo maždaug 400 dolerių, o 150 dolerių per mėnesį uždirbdavo kvalifikuotas amatininkas.
Mediniai ratlankiai ir 20 AG variklis
Per du gyvavimo dešimtmečius „Ford“ pardavė 16,5 mln. „T“ modelio egzempliorių – šis populiarumo rekordas gyvavo net 45 metus.
1927 metais net 57 proc. visų Lietuvoje buvusių automobilių vežiojo „Ford“ prekinį ženklą.
„Ford T“ buvo siūlomas vienintelės komplektacijos: turėjo 2,9 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų benzininį 20 AG, variklį ir dviejų laipsnių pavarų dėžę (taip pat galėjo važiuoti atbulomis). Didžiausias įmanomas greitis 45 mylios arba 72 kilometrai per valandą. Varantieji ratai buvo galiniai. „Ford T“ buvo apautas vien tik mediniais ratlankiais, o kėbulai dažomi tik juoda spalva.
1927 metais net 57 proc. visų Lietuvoje buvusių automobilių vežiojo „Ford“ prekinį ženklą.