Konkurse – dvynukai ir trynukai
Per beveik tris savaites vykusį konkursą dešimties komisijos narių komanda kruopščiai dirbo, kad galėtų įvardyti, kurie per pastaruosius dvejus metus rinkoje pristatyti komerciniai modeliai verti aukščiausių įvertinimų.
„Šiame konkurse išrinkti nugalėtojus gerokai sunkiau nei vertinant „Metų automobilio“ rinkimų dalyvius. Vertinome trylika modelių, tačiau kai kuriuos jų galima vadinti dvynukais ar net trynukais, todėl buvo gana sunku nuspręsti, kuris vienas modelis iš jų yra geresnis. Atsižvelgdami į tai modelius vertinome ne tik pagal variavimo emociją, tačiau ir nagrinėdami duomenis, lygindami kainas, apskaičiuodami krovinio pristatymo kaštus ir kitus rodiklius. Tad nugalėtoją lėmė tikrai ne dizainas ar simpatijos gamintojams, o nuoseklūs skaičiavimai“, – sakė rinkimų komisijos narys ir konkursą organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.
Tam, kad automobiliai būtų įvertinti objektyviai, buvo surinkta patyrusi ir kompetentinga komisijos narių komanda, kurią šiemet sudarė (abėcėlės tvarka):
1. Edvinas Jackevičius – UAB „Barbora“ logistikos vadovas,
2. Laimonas Kamienas – UAB „Sadomaksa“ direktorius,
3. Vitoldas Milius – žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius,
4. Artūras Pakėnas – žurnalistas ir vairavimo instruktorius,
5. Valdas Stanislovaitis – UAB „Transporent“, „Sixt Lietuva“ pardavimo vadovas,
6. Antanas Šimelis – UAB „Ad Rem Transport“ direktorius,
7. Viktoras Šinkariovas – UAB „Baltic Logistic Solutions“ transporto vadovas Baltijos šalims,
8. Gediminas Švaikauskas – UAB „Biseris“ transporto vadovas,
9. Valdas Valiukevičius – žurnalistas ir Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas,
10. Vidas Žuraulis – VILNIUS TECH docentas.
Nugalėtojai – po intensyvių bandymų
Visi konkurse dalyvavę modeliai buvo išbandomi įvairiomis sąlygomis, o pirmieji testai prasidėjo jau konkurso atidarymo dieną – gegužės 9-ąją. Pirmiausia visi modeliai buvo išbandyti Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos slidžių dangų poligone. Siekdami įvertinti automobilių darbą ir pritaikymą kasdienėms užduotims, o taip pat ir prisidėti prie gražios iniciatyvos, konkurso komisijos nariai vieną dieną dirbo kartu su „Maisto banku“. Iškart po to intensyvūs automobilių testai vyko „Ad Rem“ terminale, kur automobilių savybės buvo išbandytos tiek važiuojant tuščiomis, tiek vežant krovinį.
Nors „Lietuvos komercinio automobilio 2024“ titulas – visų trokštamas labiausiai, komisijos nariai modelius vertino taip pat atsižvelgdami į skirtingas kategorijas bei jų paskirtį, todėl finalinio vakaro metu buvo apdovanoti ir papildomų šešių nominacijų nugalėtojai.
Susumavus visus komisijos vertinimus „Lietuvos komerciniu automobiliu 2024“ paskelbtas „Toyota Proace Van“.
Metų ekologiškiausio konkurso dalyvio titulas atiteko ne konkrečiam modeliui, o gamintojui, šįkart jį iškovojo „Renault“.
Kadangi vairuotojams ypač svarbi ir darbo vieta, įvertinimas už „Metų ergonomiką“ atiteko MAN TGE 3 modeliui.
Ne paslaptis, kad komerciniai automobiliai miestuose ir už jų ribų zuja nepailstamai, tad komisija išrinko ir „Metų keliautoją“. Šis titulas atiteko „Mercedes-Benz Vito“.
Šiemet konkurse buvo užregistruoti ir du pikapai, kurie rungėsi dėl „Metų pikapo“ vardo. Komisija teigė, kad renkant nugalėtoją šioje kategorijoje daug diskusijų nekilo, tad titulas atiteko „Ford Ranger Raptor“.
Nominacijoje „Metų mažasis komercinis automobilis“ šiemet geriausiai buvo įvertintas „Peugeot Rifter“.
Atsižvelgiant į tai, kad automobilių gamintojai vis stipriau spaudžiami į ekologijos rėmus, konkurse antrą kartą buvo renkamas ir „Metų elektrinis komercinis automobilis. Šiemet šį titulą pelnė ne pats pigiausias, tačiau tikrai akį traukiančio dizaino automobilis – „Volkswagen ID. Buzz Cargo“.
„Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimai organizuojami kas dvejus metus.