Į Lietuvą naujos kartos „Porsche“ sportinis sedanas atgabentas likus mėnesiui iki jo pasaulinės premjeros Paryžiaus automobilių parodoje.
„Kai tik pasirodė pirmosios naujojo „Porsche Panamera“ nuotraukos ir charakteristikos, automobilių ekspertai tai įvertino kaip naują standartą prabangių sportinių sedanų klasėje.
Lietuva tapo viena iš nedaugelio šalių, kurioje surengtas išankstinis „Porsche Panamera“ pristatymas prieš pasaulinę jo premjerą.
Ką tik tuo pasiūlėme įsitikinti „Porsche“ markės gerbėjams mūsų šalyje, kurie pirmieji Baltijos šalyse susipažino su naujuoju modeliu iš arti. Lietuva tapo viena iš nedaugelio šalių, kurioje surengtas išankstinis „Porsche Panamera“ pristatymas prieš pasaulinę jo premjerą“, – sakė įgalioto „Porsche“ atstovo Lietuvoje bendrovės „Prime Auto“ direktorė Rasa Klimavičiūtė.
„Porsche Panamera Turbo“ į renginio vietą šalia Vilniaus buvo atskraidintas sraigtasparniu. Pasak R. Klimavičiūtės, kadangi naujajam „Porsche“ sedanui pristatyti buvo skirtas itin trumpas laiko tarpas, nuspręsta į renginį jį gabenti greičiausiu būdu – oro transportu. Be to, Lietuvoje surengtas „Porsche Panamera“ pristatymas buvo skirtas visam regionui, todėl renginyje dalyvavo svečiai ne tik iš Lietuvos, bet ir Latvijos bei Baltarusijos.
Palankus oras ir geras matomumas dar labiau sustiprino įspūdingą reginį, kuriuo gėrėjosi ne tik renginio svečiai – pakibęs ant lyno ir oru gabenamas „Porsche Panamera Turbo“ susilaukė ir gerokai nustebusių aplinkinių gyventojų dėmesio.
Saugiai įveikęs kelionę oru, „Porsche Panamera Turbo“ buvo nuleistas ant žemės ir atkabintas nuo lynų, o į specialiai paruošą sceną jis įriedėjo lydimas galingo variklio gausmo. Į renginį susirinkę keli šimtai vakaro svečių galėjo iš arti įvertinti veržlų naujojo sedano dizainą ir aukštą pagaminimo kokybę, patys išbandė novatorišką salono interjerą. Lietuvoje užsibuvęs vos vieną vakarą, šiandien naujasis „Porsche Panamera“ tęsė savo išankstinę debiutinę kelionę į kitas šalis.
Kaip jau spėjo įsitikinti renginio svečiai, antros kartos „Porsche Panamera“ modeliai atnaujinti iš pagrindų tiek viduje, tiek išorėje. Jie turi naują variklių gamą ir naują pavarų dėžę, patobulintą pakabą, gerokai pasikeitusią išvaizdą ir skaitmeninės eros poreikius atitinkančias salono technologijas.
Lietuvoje pristatytas galingiausias „Porsche Panamera Turbo“ modelis yra aprūpintas 4 litrų darbinio tūrio V8 benzininiu varikliu, varančiu visus ratus ir išvystančiu 404 kW/550 AG galią bei maksimalų 770 Nm jėgos sukimo momentą. Su šiuo varikliu „Panamera Turbo“ iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 3,8 sekundės, o su „Sport Chrono Package“ įsibėgėjimo laikas – vos 3,6 sekundės. Maksimalus išvystomas greitis – 306 km/val. Nepaisant įspūdingų dinaminių charakteristikų, šis modelis išsiskiria sumažėjusiomis degalų sąnaudomis, kurios siekia 9,4-9,3 l/100 km.
Keturiais ratais varomame „Panamera 4S“ modelyje naudojamas 2,9 litro darbinio tūrio V6 benzininis variklis, kurio išvystoma galia siekia 324 kW/440 AG, o sukimo momentas – 550 Nm. Šis variklis leidžia „Panamera 4S“ iki 100 km/val. greičio įsibėgėti per 4,4 sekundės, su „Sport Chrono Package“ paketu – per 4,2 sekundės, o maksimalus išvystomas greitis siekia 289 km/val. Vidutinės degalų sąnaudos sudaro 8,2-8,1 l/100 km.
Tuo metu „Panamera 4S Diesel“ ratus suka naujas V8 dyzelinis variklis, kuris pirmą kartą yra sukomplektuotas su nuolatine keturių varančiųjų ratų sistema. Šis variklis išvysto 310 kW/422 AG galią ir 850 Nm jėgos sukimo momentą. Gebantis išvystyti maksimalų 285 km/val. greitį, „Panamera 4S Diesel“ yra šiuo metu greičiausias pasaulyje serijinės gamybos automobilis su dyzeliniu varikliu. 100 km/val. greitį jis pasiekia per 4,5 sekundės, o su „Sport Chrono Package“ – per 4,3 sekundės. Vidutinės kuro sąnaudos sudaro 6,8-6,7 l/100 km.
Naujieji „Panamera“ modeliai aprūpinti daugybe standartinių ir pasirenkamų vairuotojo asistavimo sistemų. Šių automobilių patogumą ilgose kelionėse ir sportinio automobilio charakterį lemia tokios inovatyvios technologijos kaip adaptyvioji pneumatinė pakaba. Automobilyje įdiegta pakabos valdymo sistema „4D Chassis Control“, kuri kontroliuoja visus pakabos elementus ir parenka optimalią jų konfigūraciją atsižvelgiant į kelio dangą ir sąlygas. Vairavimo tikslumą dar labiau padidina į vairo judesius reaguojantys ir atitinkamai pasisukantys galinės ašies ratai.
Šių automobilių viduje daugelį įprastų valdymo mygtukų pakeitė lietimams jautrūs paviršiai, o į prietaisų skydelį ir centrinę konsolę integruoti didelės raiškos ekranai. Vairuotojo apžvalgos zonoje nuolatos yra du 7 colių įstrižainės ekranai, o tarp jų – analoginis tachometras.
Centrinėje konsolėje tarp vairuotojo ir keleivio integruotas 12,3 colio įstrižainės jutiklinis ekranas, per kurį galima naudotis naujos kartos „Porsche Communication Management“ sistema su interneto navigacija, kitomis interneto funkcijomis, išmaniojo telefono ir „Apple Car Play“ sąsaja. Tiek vairuotojas, tiek keleivis gali šią sistemą nustatyti pagal savo individualius poreikius. Įprastas funkcijas atliekantys kiti centrinės konsolės mygtukai taip pat valdomi lietimais, tarp jų – net ir oro angų grotelės.
Planuojama, kad „Porsche Panamera“ modeliai prekyboje pasirodys 2016 m. lapkričio mėnesį. „Panamera 4S“ kaina prasideda nuo 114 708 eurų įskaitant mokesčius, „Panamera 4S Diesel“ – nuo 118 701 eurų, „Panamera Turbo“ – nuo 155 364 eurų.