Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Iššūkis 30 metų senumo „Peugeot 305“ – 2000 km žygis iš Vilniaus į Paryžių

Antradienis, 6 valanda ryto. Du automobiliai: vienas senas, kitas naujas. Abu „Peugeot“ markės: 2016 metų „Peugeot 308“ ir 1983 metų gamybos senolis „Peugeot 305“. Vienas iš praeities, kitas iš dabarties.
2000 km žygis iš Vilniaus į Paryžių su 30 metų senumo „Peugeot 305“ ir naujuoju 308
2000 km žygis iš Vilniaus į Paryžių su 30 metų senumo „Peugeot 305“ ir naujuoju 308 / Vytauto Pilkausko nuotr.

Ankstyvą rugsėjo 27 dienos rytą keliautojas ir žurnalistas Vitoldas Milius, operatorius Aidas Bubinas, žurnalistas Ramūnas Pletkus ir žurnalistas Vytautas Pilkauskas buvo pasiruošę pradėti daugiau nei 2000 km kelionę iš Vilniaus į Paryžių su skambiu pavadinimu „Past. Present. Future.“ Praeitis – „Peugeot 305“, dabartis – „Peugeot 308“ ir ateitis – Paryžiaus automobilių paroda, kuri prasideda rugsėjo 29 dieną ir pateiks daugybę pačių įvairiausių naujų modelių bei konceptų, žvelgiančių į ateitį.

Startas

Antradienio rytas Vilniuje vėsus, dar tamsu. Susitinkame visi prie išvažiavimo iš Vilniaus, susidėliojame paskutinius kelionės taškus ant „i“. Į navigacijas susivedam kelionės tikslą – ir pajudame Lietuvos-Lenkijos sienos link. Navigacija rodo, kad kelionėje turėtume užtrukti daugiau nei 20 valandų, tačiau vienu prisėdimu viso kelio įveikti nesiruošėme.

Taigi pirmos dienos planas buvo pasiekti Vokietijos miestą Weimarą, kuris nuo Vilniaus yra nutolęs apie 1300 km atstumu, o ten permiegoję, antrąją dieną planavome nuvažiuoti likusius daugiau nei 800 kilometrų iki nakvynės vietos Paryžiuje.

Navigacija rodė, kad tarpinį kelionės tikslą turėtume pasiekti per 13 valandų.

Kelionės pradžioje neskubame. Pirma stotelė buvo – Valkininkai, kur sugalvojame padaryti trumpą video reportažą šalia aukštai užkeltos liūto statulos – Valkininkų herbo simbolio. Juk „Peugeot“ emblemoje taip pat pavaizduotas Liūtas!

Lietuvos žemes pralekiame sklandžiai, kertame Lietuvos-Lenkijos sieną. Šalia Augustavo miesto vėl sustojame ir foto bei video technika užfiksuojame dar kelias akimirkas.

Visi norėjo pavairuoti „Peugeot 305“

Kaip įprasta Lenkijoje daug didelis eismas, kelyje daug traktorių ir vilkikų, taigi tenka apsišarvuoti kantrybe ir važiuoti. Iki Varšuvos pasikeisdami vairuojame tai vieną, tai kitą automobilį. Visi kelionės dalyviai norėjo pasėdėti prie 1983 metų „Peugeot 305“ vairo ir pajusti daugiau nei 30 metų skirtumą turinčių automobilių valdymą bei kitas subtilybes. O taip! Senolis tikrai labai maloniai rieda ir generuoja vien tik puikias emocijas. Taigi iki Varšuvos visi keturi vairavome jį pakaitomis. Vėliau „308“ pakaitomis vairavo Vytautas su Ramūnu, o su „305“ modeliu kelionę iki pat Paryžiaus tęsė Aidas su Vitoldu.

Patogus „305“ krėslas, didelis vairas, vienas – tik vairuotojui skirtas veidrodėlis, keturių pavarų mechaninė greičių dėžė – tarpininkas tarp vairuotojo ir keturių cilindrų atmosferinio benzininio variklio. Visa tai ir dar daugiau leido mintimis nubėgti į tuos laikus, kuomet šis automobilis dar buvo naujas ir į ilgas keliones su juo leisdavosi to meto vairuotojai.

Užbėgant įvykiams už akių – su „Peugoet 305“ visos kelionės metu buvo važiuojama ne daugiau 100 km/h. Tai puikus greitis smagiai judėti į priekį su tokio amžiaus automobiliu. Žinoma, pavairavus jį ir persėdus prie naujojo „Peugeot 308“ vairo – skirtumas tarp šių automobilių juntamas, tačiau senolis įrodė, kad tokioje ilgoje kelionėje jis yra patogus, komfortiškas, o jį vairuoti nėra sunku.

Trys cilindrai

Naujasis „Peugeot 308“ į priekį varomas 3 cilindrų, 1,2 litro varikliu su turbokompresoriumi, kuris padeda generuoti 131 AG ir 230 Nm galią.

Tokios galios tokiam automobiliui daugiau negu pakanka. Viskas į ratus perduodama per 6 laipsnių automatinę greičių dėžę, kuri veikia sklandžiai ir leidžia mėgautis elastingu važiavimu. Esant reikalui galima įjungti „Sport“ režimą – tuomet variklis tampa itin aštrus, atrodo lyg iš kažkur būtų atsiradęs ketvirtas cilindras. „Sport“ režimas puikiai tarnavo greitkeliuose, o paprastuose keliuose ir miestuose buvo naudojamas „Eco“ režimas, kuris su užduotimis taip pat susitvarkė puikiai.

Paminėjus žodį Eco – galima pasakyti, kad nuvažiavus nuo Vilniaus 308 km vidutinės kuro sąnaudos buvo 5,5 l/100 km, važiuojant 72 km/h vidutiniu greičiu. Gamintojas nurodo, kad vidutinės šio automobilio sąnaudos turėtų būti 4,5 litro. Mes tikrai šįkart nesileidome į ekonomiškumo žygį, o kuro sąnaudas matavome realiose sąlygose, 2000 km atstume.

Nemokami greitkeliai Lenkijoje

Pralėkus Lenkijos greitkelius ir pasiekus Vokietijos sieną, variklyje šurmuliuojantis 131 „liūtas“ šimtui kilometrų kelio vidutiniškai naudojo 6,5 litro degalų. Nuo Varšuvos iki Vokietijos sienos lėkėme nemokamu greitkeliu, kuris veda pro Vroclavą. Visas kelias buvo geras, taigi vykstant į Vokietiją savo maršrutą galima laisvai planuoti šiais keliais ir tikrai nėra būtina važiuoti mokamu greitkeliu pro Poznanę. Beje, kelionėje į Paryžių toks maršrutas dar yra ir apie 40 km trumpesnis. Žinoma, kelionės metu matėme, kad jau ruošiamas apmokestinimui ir mūsų kelionės metu pasirinktas kelio ruožas.

Keliaujant į Vokietiją per Lenkiją, niekada negali prognozuoti atvykimo laiko – tai šįkart patyrėme ir mes, kadangi greitkelyje buvo gana intensyvus eismas ir nemažai kelio remontų – taigi Lenkijoje tris kartus teko šliaužti vėžlio greičiu su daugybę kitų automobilių, gaištant laiką kilometrinėse eilėse.

Veimaro miestą Vokietijoje pasiekėme 23 valandą vakaro Vokietijos laiku (1 valanda mažiau nei tuo metu buvo Lietuvoje).

„308“ kuro sąnaudos

Naujojo „Peugeot 308“ vidutinės kuro sąnaudos pralėkus Vokietijos greitkelius išaugo iki 6,9 litro. Vidutinis visos kelionės greitis tuo metu buvo 86 km/h. Vokiškuose autobanuose greitis neribojamas, taigi leidome 3 cilindrus generuojantiems „liūtams“ parodyti tikrąją savo jėgą. Greitis tuomet svyravo tarp 120-160 km/h. Lėkti visuomet pasirinktu 160 km/h greičiu trukdė kelio remontai, vilkikai, lenkiantys vienas kitą arba uždarytas greitkelis..

Taip vienoje vietoje buvo įvykusi avarija, todėl greitkelis buvo užtvertas, o visas eismas buvo nukreipiamas kita linkme. Taigi čia teko prarasti gana daug laiko, nes buvo susiformavusi kelių kilometrų ilgio eismo spūstis.

Analizuojant kuro sąnaudas vien iš važiavimo Vokietijoje, tai jos nuo šios šalies sienos iki Veimaro miesto sudarė 8,1 l/100 km, o vidutinis greitis buvo 100 km/h.

Antroji kelionės diena

Rugsėjo 28 dieną, trečiadienį, Veimaro miestą palikome apie 9 valandą ryto ir pajudėjome Paryžiaus link. Navigacija rodė, kad iki numatytos apsistojimo vietos yra 838 km, kuriuos pagal ją turėjome įveikti iki 16 valandos.

Rytas mus pasitiko 18 laipsnių šiluma ir puikia nuotaika. Vėl užkūrėme abu „Peugeot“, pripylėme pilnus bakus kuro ir startavome. Vokietijos greitkeliuose eismas taip pat buvo intensyvus, daug kur buvo vykdomi kelio remontai, tačiau eismo spūsčių jau pavyko išvengti.

Taip pat turėjome galimybę Vokietijos greitkeliuose patikrinti maksimalų naujojo „Peugeot 308“ greitį. Tiesioje ir gana mažai eismo turinčiojo trijų eismo juostų atkarpoje spustelėjome iki 213 km/h. Gamintojas gi nurodo, kad šio automobilio maksimalus greitis yra 206 km/h (navigacija visos kelionės metu rodė apie 4-5 km/h greičio paklaidą).

7 litrai šimtui kilometrų

Iš viso Vokietijoje įveikėme 710 km atstumą, kuriame automobilis vidutiniškai naudojo 7,6 litro kuro šimtui kilometrų kelio. Borto kompiuteris fiksavo 107 km/h vidutinį greitį. Tuo metu bendros visos kelionės kuro sąnaudos sudarė 7 litrus šimtui kilometrų. Puikus rezultatas, žinant tai, kad važiavome greitai.

Tuo tarpu senolis „Peugeot 305“ greitkeliais sau ramiai lėkė apie 100 km/h greičiu ir gaudė smalsuolių žvilgsnius.

Tikslas – pasiektas!

Kirtus Vokietijos-Prancūzijos sieną mus pasitiko kelių mokesčiai, kurie tęsėsi iki Paryžiaus. Trijuose mokėjimų punktuose už kelius palikome 29,9 euro. Nemažai. Tačiau eismas čia buvo gana neintensyvus, todėl buvo galima ramiai sau keliauti leidžiamu 130 km/h greičiu.

Paryžiaus metropolija mus pasitiko didžiuliu automobilių srautu, tačiau jis nuolat judėjo, vienoje vietoje stoviniuoti ilgai neteko – kelionė per Paryžių (apie 30 km) iki gyvenamosios vietos sudegino apie 30 minučių papildomo laiko, negu pradžioje prognozavo GPS imtuvas.

Tiek senasis „Peugeot 305“, tiek naujasis „308“ visą atstumą – 2150 km – nuvažiavo be jokių problemų. Tikslas – pasiektas!

Galutinės „308“ modelio kuro sąnaudos, sustojus viešbučio kieme, Paryžiuje, rodė 7,0 l/100 km, o vidutinis greitis sudarė 92 km/h.

Važiavimo vien Vokietijos ir Prancūzijos greitkeliais, kuro sąnaudos siekė 7,5 l/100 km. Turint omeny tai, kad Vokietijoje daug gazavome, tai yra puikus rodiklis.

Kelionės tikslą su naujuoju „308“ pasiekėme 18 valandą, o senasis egzempliorius atvyko 2 valandomis vėliau. Šio automobilio ekipažas važiuodamas lėčiau ir nenorėdamas itin vėliu laiku pasiekti kelionės tikslo, darė mažiau sustojimo pertraukėlių, o ir važiuodami per patį Paryžių savo kelyje sutiko mažiau automobilių, nes spūstys jau buvo sumažėjusios.

Ateitis

Įsikūrę viešbutyje, visi kartu – keturiese – sėdome į senąjį „Peugeot 305“ ir patraukėme į Paryžiaus centrą, kur daugybė žmonių kreipė savo žvilgsnius į senolį prancūzą, apklijuotą lipdukais „Vilnius – Paris 2016“ bei „Past. Present. Future.“

Taigi su praeities ir dabarties automobiliais įveikėme daugiau nei 2000 km atstumą tam, kad šiandien, rugsėjo 29 dieną, pažiūrėtume į automobilių ateitį – Paryžiaus automobilių parodoje!

Rugsėjo 30 dieną, penktadienį, naujuoju „Peugeot 308“ pajudėsime atgal į Lietuvą, o senasis „Peugeot 305“ važiuos dar į Italiją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?