Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Iššūkis vairuotojams: kaip sutaupyti degalų važiuojant į kalną

Važiuojant į kalną, vairavimo stilius yra itin svarbus – tai lemia degalų sąnaudas. Sunkvežimių gamintojų patarimai tikrai pravers važiuojant ir mažesniais automobiliais.
„Eterniti Artemis“ visureigis
„Eterniti Artemis“ visureigis / Gamintojo nuotr.
Temos: 2 Degalinė Degalai

„Dažnai vairuotojai, važiuodami įkalnėn, mėgina padidinti greitį, o tai labai neefektyvu, – sako „Volvo Trucks“ vairuotojų mokymų programos vadovas Andrew Lowas. – Taip pastebimai padidėja degalų sąnaudos, o daugeliu atvejų įkalnė įveikiama tik viena ar dviem sekundėmis greičiau. Idealu būtų, jei važiuotumėte nuolatiniu greičiu, įjungę aukščiausią pavarą ir, išnaudodami automobilio svorį ir inerciją, pasiektumėte kalvos viršūnę. Tuomet riedėtumėte nuokalnėn.“

Idealu būtų, jei važiuotumėte nuolatiniu greičiu, įjungę aukščiausią pavarą.

Svarbiausia yra išvystyti greitį ir, pasinaudojus inercija, pasiekti įkalnę. Paskui leisti, kad automobilio svoris stumtų į priekį, nuokalnėn.

„Tikslas yra paversti kalną lyguma, – prideda A. Lowas. – Žinoma, degalų sąnaudos bus didesnės važiuojant į kalną, palyginti su sunkvežimio, judančio lygiu keliu, sąnaudomis. Tačiau, važiuojant žemyn, degalai nėra eikvojami veltui. Norime tą patį atstumą įveikti sunaudodami kuo mažiau degalų, taip pat išvystyti efektyvų greitį.“

Kad vairuotojai galėtų optimizuoti degalų sąnaudas važiuodami įkalnėn, „Volvo Trucks“ sukūrė naują „I-See“ sistemą, kuri, važiuojant kalvomis, valdo pavaros parinkimą, greitį ir stabdymą varikliu.

1. Greitėjimas

Akivaizdu, kad, važiuojant įkalnėn, reikalingas didesnis greitis ir galia. Tačiau geriausias metas pasirinkti greitį yra prieš pasiekiant įkalnės viršūnę – dar važiuojant lyguma. Pastebėję, kad artėjate prie įkalnės, didinkite greitį, kad į ją užkoptumėte su kuo didesne automobilio inercija.

2. Nejunkite žemesnės pavaros

Kai pradedate važiuoti įkalnėn, efektyviai išnaudokite variklį ir važiuokite įjungę aukščiausią galimą pavarą. Pamėginkite palaikyti tinkamą greitį, tačiau stenkitės nespausti akceleratoriaus. Jei sunkvežimyje yra „I-Shift“ ir jei manote, kad galite pakilti įkalnėn nejungdami žemesnės pavaros, galite ją užfiksuoti.

3. Perriedėkite viršukalnę

Pasiekę kalvos keterą, atleiskite akceleratorių ir leiskite sunkvežimio svoriui ir inercijai stumti jus. Jausite pagundą didinti greitį, tačiau žymiai efektyviau leisti sunkvežimiui tiesiog riedėti.

Pastebėjus kelio vingį, greitį geriau sumažinti anksčiau, nei laukti ir priartėjus stipriai stabdyti.

4. Riedėjimas nuokalne

Leidžiantis nuokalne, sunkvežimis iš inercijos turėtų natūraliai judėti pirmyn. Išnaudokite tai norėdami įgauti greičio. Be to, sunkvežimis tuo metu praktiškai nenaudoja degalų. Tačiau stebėkite kelią priekyje ir planuokite veiksmus, atsižvelgdami į galimas kliūtis. Pastebėjus kelio vingį, greitį geriau sumažinti anksčiau, nei laukti ir priartėjus stipriai stabdyti.

5. Riedėjimas kuo toliau

Kuo sunkesnis sunkvežimis, tuo daugiau svorio yra už jūsų – jį galite išnaudoti judėdami į priekį. Leisdamiesi nuokalnėn, išnaudokite šį svorį ir leiskite sunkvežimiui riedėti kuo toliau. Nuspauskite akceleratorių tik pajutę, kad sunkvežimio greitis mažėja. Išmėginkite tai, kai kitą kartą leisitės nuokalnėn. Būsite nustebinti, kaip toli galima nuvažiuoti nenaudojant variklio energijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai