Istorija: kodėl pirmasis „Subaru“ automobilis buvo toks paprastas ir nesėkmingas

„Subaru“ – gerai žinomas Japonijos automobilių gamintojas, įkurtas 1953 metų liepos 15 dieną. „Subaru“ garsėja savo keturiais ratais varomais automobiliais, kurie anksčiau draskė ralio trasas, o dabar drąsiai įveikia žiemos ir bekelės negandas. Visgi, kaip ir galite numanyti, „Subaru“ ne visada gamino tokius automobilius. Iš tikrųjų, pirmoji markės mašina net nebuvo sėkminga.
Subaru 1500 buvo nedidelis keturių durų sedanas. (PekePON, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)
Subaru 1500 buvo nedidelis keturių durų sedanas. (PekePON, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Iš tikrųjų „Subaru“ automobilių markė visada buvo didesnės korporacijos dalis. „Fuji Heavy Industries“ iki Antrojo pasaulinio karo pabaigos didžiausią dėmesį skyrė lėktuvų gamybai. Po karo iš turėtų dalių buvo surinkinėjami motoroleriai „Rabbit“.

„Subaru“ projektas P1

Fuji Rabbit – pirmasis kompanijos žingsnis į ratuotą techniką. (Eric, Wikimedia(CC BY 2.0)
Fuji Rabbit – pirmasis kompanijos žingsnis į ratuotą techniką. (Eric, Wikimedia(CC BY 2.0)

Karo pabaiga stipriai pakeitė Japonijos pramonę. Iš vienos pusės, atsirado finansinių sunkumų, dingo ginkluotės užsakymai, visuomenėje atsirado naujų poreikių. Korporacija ne kartą išgyveno reorganizaciją, dalijosi ir vėl būrėsi į krūvą. Šeštojo dešimtmečio viduryje Kenji Kita, „Fuji Heavy Industries“ vadovas, prasitarė, kad norėtų, jog kompanija įsilietų į automobilių pramonę.

Buvo pradėtas projektas, kodiniu pavadinimu P1. Tai turėjo būti praktiškas automobilis, tinkantis masėms. Aišku, jam reikėjo rimtesnio vardo – tai labai svarbu naujai markei žengiant į rinką. Todėl Kita pasiūlė „Subaru“ – japonišką Sietyno žvaigždžių spiečiaus pavadinimą. Stilizuotas Sietynas (dar žinomas Plejadžių vardu) tapo ir markės logotipu.

Senas Subaru logotipas ir Sietyno žvaigždžių spiečius. (Clément Bucco-Lechat, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)
Senas Subaru logotipas ir Sietyno žvaigždžių spiečius. (Clément Bucco-Lechat, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

P1 buvo keturių durų sedanas su varikliu priekyje ir galiniais varomais ratais. Pasitelkti 1,5 litrų keturių cilindrų varikliai. Vienas, kurio konstrukcija buvo pasiskolinta iš „Peugeot 202“, išvystė 35,3 kW. Kitas, sukurtas Japonijoje – 40,5 kW. P1 buvo pradėtas gaminti 1954 metais, kuomet dėl savo variklio darbinio tūrio buvo pavadintas „Subaru 1500“.

Pirmasis Subaru automobilis nebuvo labai išvaizdus, bet puikiai tiko taksi. (PekePON, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)
Pirmasis Subaru automobilis nebuvo labai išvaizdus, bet puikiai tiko taksi. (PekePON, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

„Subaru 1500“ pasižymėjo kompaktišku kėbulu, vientisa monokoko konstrukcija ir palyginti erdviu salonu. Iš katto tapo aišku, kad šis automobilis puikiai tiks taksi firmoms. Taip nuspręsta 1500 ir išbandyti – 6 tokie automobiliai pateko į taksi įmonių rankas Isezakio, Otos ir Hondžo miestuose. Pasakojama, kad šį vaidmenį pirmasis „Subaru“ atliko neblogai, tačiau modeliui vis tiek buvo lemta žlugti.

Kompanija nebuvo pasiruošusi masinei gamybai. Tik apie 20 „Subaru 1500“ buvo pagaminta, visi 1954 metais. Tiekimo grandinė nebuvo tinkamai sureguliuota, o pati kompanija nebuvo visiškai įsitikinusi savo naujuoju produktu.

Tačiau būtent neišvaizdusis ir lėtas „Subaru 1500“ buvo pirmasis garsiosios markės automobilis ir, iki pasirodant BRZ, vienintelis su varikliu priekyje ir galiniais varomais ratais.

„Subaru 360“ – gerokai sėkmingesnis

Subaru 360 buvo pirmasis sėkmingas markės automobilis. JAV jis reklamuotas kaip „pigus ir bjaurus“. (TTTNIS, Wikimedia)
Subaru 360 buvo pirmasis sėkmingas markės automobilis. JAV jis reklamuotas kaip „pigus ir bjaurus“. (TTTNIS, Wikimedia)

Antrasis šios markės automobilis, kurio dizainą sukūrė tas pats Šinroku Momose, „Subaru 360“. Jis dažnai klaidingai laikomas pirmuoju. Tačiau šis pasirodė gerokai vėliau – tik 1958 metais. „Subaru 360“ buvo gerokai sėkmingesnis automobilis, vienu metu Japonijoje tapęs vienu iš populiariausių.

Net JAV krantus pasiekė ne vienas tūkstantis šių automobilių. Iš esmės būtent „Subaru 360“ ir įtvirtino „Subaru“ vardą automobilių istorijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais