Tokią Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo projekto pataisą Seime registravo „valstietis“ Viktoras Rinkevičius, pripažįstantis, kad senuose automobiliuose buvo montuojami galingi varikliai, naudojantys daug degalų.
„Istorinėmis transporto priemonės yra įsigyjamos ne todėl, kad su jomis būtų kiekvieną dieną važinėjama, todėl jas apmokestinti taip, kaip ir kitus automobilius būtų nesąžininga“, – įsitikinęs V.Rinkevičius.
Jeigu Seimas pritartų, taršių automobilių mokestis būtų mokamas kiekvieną kartą įregistruojant ar perregistruojant automobilį.
Mokestis svyruotų nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.
Taršių automobilių apmokestinimui yra nepritarę Ekonomikos ir Kaimo reikalų komitetai, o Aplinkos apsaugos komitetas iš esmės pritarė, bet apsispręsti, kas jį mokėtų ir kada, paliko pagrindiniam komitetui. Jam pritarė tik Biudžeto ir finansų komitetas.
Taršių automobilių mokestis, įsigaliosiantis nuo kitų metų sausio, valstybės biudžetą papildytų apie 19–20 mln. eurų.
Seimas spalio pabaigoje nepritarė Vyriausybės siūlymui mokestį mokėti kiekvieną kartą registruojant automobilį. Tada keli „valstiečiai“ pasiūlė mokestį taikyti tik pirmą kartą registruojant automobilį, bet netrukus persigalvojo ir vėl grįžo prie pirminės versijos – mokėti kaskart keičiantis automobilio savininkui.