2020-ųjų metų pradžia „Tesla“ kompanijai buvo labai sėkminga: užbaigta ir pradėjusi dirbti Šanchajaus „Gigafactory 4“ gamykla, naujųjų „Model Y“ gamybos pradžia, puikūs bendri elektromobilių gamybos bei pristatymo rezultatai.
Ir sėkmė puikiai atsispindėjo „Tesla“ (TSLA) akcijų kainoje – metų pradžioje, sausio pabaigoje, viena „Tesla“ akcija buvo pasiekusi ir 917 dolerių ribą. Tačiau viskas sugriuvo.
Pasaulinė koronaviruso pandemija ekonomikai smogė labai stipriai ir automobilių gamintojai nebuvo išimtis. „Tesla“ gamyklos buvo priverstos užsidaryti ir akcijų kaina vos per porą mėnesių nusirito iki seniai matytos 360 dolerių ribos.
Situaciją šiek tiek gelbėjo tik tai, kad tuo metu, kai JAV esančios gamyklos dėl koronaviruso pandemijos buvo uždarytos, Kinijoje situacija jau buvo suvaldyta ir Šanchajuje esanti gamykla dirbo bei gamino „Model 3“ ir „Model Y“ elektromobilius.
„Tesla“ po truputi pradėjo atsigauti. Situaciją pagerino ir pagaliau gautas leidimas atidaryti JAV gamyklas bei akivaizdžiai pastebimas investuotojų išaugęs susidomėjimas.
Per šią pandemiją išryškėjo labai įdomi tendencija: investuotojai pasirodė esantys linkę savo pinigus labiau investuoti į elektromobilių kompanijas, nei senuosius automobilių gamintojus. Papildomi investuotojų pinigai padėjo auginti „Tesla“ vertę.
Šią savaitę pastebėta ir tai, kad nei vieno automobilio dar nepardavusios elektrinių sunkvežimių gamintojos „Nikola“ vertė išaugo iki 34 mlrd. ir taip kompanija aplenkė tokius gigantus, kaip „Ford“ ir „FCA“. Tai tik įrodo, kad investuotojai pasitiki elektromobilių kompanijų šviesia ateitimi.
Rimtesnis „Tesla“ akcijų šuolis pastebėtas ir po istorinio „SpaceX“ pasiekimo, kai kompanija sugebėjo į Tarptautinę kosminę stotį nuskraidinti du Amerikos astronautus.
Nors tai ir skirtingos kompanijos, bet finansų analitikai jau yra seniai pastebėję, kad jos abi yra glaudžiai susijusios ir kiekvienos Elono kompanijos sėkmė atsiliepia kitos kompanijos rezultatams. Šiuo atveju „SpaceX“ sėkmė suteikė dar didesnio optimizmo dėl „Tesla“ kompanijos ateities.
Ir štai, po kelių labai sunkių mėnesių – „Tesla“ akcijų vertė viršijo 1025 dolerių ribą (birželio 11 d. duomenimis aut. past.). Tiek „Tesla“ akcijos iki šiol dar niekada nekainavo ir, remiantis labai patogia automobilių mėgėjų sukurta skaičiuokle, matome, jog „Tesla“ šiuo metu yra įvertinta virš 190 mlrd. dolerių.
Šioje lentelėje rasite 25 didžiausių pasaulyje automobilių gamintojų vertes ir jų akcijų kainas.
Sąžiningumo vardan reikia pasakyti, kad „Tesla“ tapo NR.1 pasaulyje ne vien tik dėl savo pasirinktos teisingos verslo strategijos, bet ir dėl to, kad kitų automobilių gamintojams šie metai yra labai prasti.
Štai ir ta pati „Toyota“ nuo metų pradžios prarado 7 proc. savo vertės. Per pačią pandemiją Japonijos automobilių gamintojas buvo praradęs net 20 proc. savo vertės, bet dabar jau atsigauna ir didžiąją dalį patirtų nuostolių susigrąžino.
Šiek tiek ironiška yra tai, kad „Toyota“ anksčiau yra turėjusi daug „Tesla“ akcijų. 2010-aisiais Japonijos kompanija į „Tesla“ buvo investavusi 50 mln. dolerių ir už labai gerą nuolaidą pardavė „NUMMI“ gamyklą, kurią dabar žinome, kaip didžiausią „Tesla“ elektromobilių gamyklą Fremonte.
„Toyota“ įsigytas „Tesla“ akcijas pardavė 2017-ais metais ir uždirbo gerą pelną, tačiau tai tėra dalelė to, ką gautų šiandien.