Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Istorinių automobilių ralyje – išskirtinės transporto priemonės ir istorijos pamokos

Kavarske finišavo istorinių automobilių ralis, skirtas atkurtos Lietuvos šimtmečiui. Padedamas rėmėjų jį surengė VšĮ „Saugus ratas“ kartu su Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Istorinių automobilių ralis
Istorinių automobilių ralis / Vytauto Pilkausko nuotr.

Kol teisėjai skaičiavo rezultatus, renginio dalyviai, įveikę įdomų 151 kilometro maršrutą trijų Aukštaitijos rajonų – Širvintų, Molėtų ir Anykščių – keliais, menančiais sudėtingus šalies istorijos vingius, gyvai dalijosi lenktynių įspūdžiais, tarsi kelionės nuovargio nė nebūtų.

Vienas iš dalyvių, Erdvilas Ališauskas, šiame ralyje dalyvavo jau penktą kartą. Jis jau yra laimėjęs anksčiau vykusį analogišką ralį, o šįkart, kartu su žmona Rima, vairavo 1979 m. „Porsche 911“.

Vytauto Pilkausko nuotr./Istorinių automobilių ralis
Vytauto Pilkausko nuotr./Istorinių automobilių ralis

Pasak Erdvilo ekipažo, išskirtinė šių ralių vertybė – galimybė susipažinti su kaskart vis kito regiono vaizdingiausiomis vietovėmis, lankytinomis vietomis, nekalbant jau apie galimybę paragauti kulinarinio paveldo patiekalų.

„Užteko vieno karto, kad įsitikintume, jog istorinių automobilių raliai reikalauja ne tik atidos kelyje ar specialiose aikštelėse, bet ir verčia labiau domėtis šalies istorija ir ją kūrusiais žmonėmis“, – kalbėjo renginio debiutantas radviliškietis Grigas Šukys, kartu su kraštiečiu Gyčiu Gineika pasirinkę puikiai atrodantį 31 metų ZAZ 968 M automobilį.

Jauniausia šio ralio dalyvė, dešimtmetė Viltė Majauskaitė teigė, kad tai, ką matė ir patyrė šio ralio metu, buvo geriausia patirtis iš visų. Ji kartu su tėvu Arūnu trasą įveikė 1984 m. UAZ 469 visureigiu.

Pasibaigęs istorinių automobilių ralis džiugino ne tik geru organizuotumu, bet ir žiūrovų akį traukiančia istorine technika ir ją puoselėjančiais entuziastais.

Ralyje debiutavo 6,6 litro darbo tūrio benzininį variklį turintis 1978 m. „tikras amerikietis“ „Ford Bronco“, kurį vairavo Virginijus Narauskas su dukra Ieva.

„Žiūrint, kaip ir kur važiuosi, tačiau ir 20 litrų benzino 100 km kelio – jam gali būti ne riba“, – tarsi norėdamas atbaidyti smalsuolius šmaikštavo V.Narauskas.

Vytauto Pilkausko nuotr./Istorinių automobilių ralis
Vytauto Pilkausko nuotr./Istorinių automobilių ralis

Tomas Alvydas Skėrys kartu su žmona Aistra vairavo retą „Toyota Crown“ automobilį. T.A.Skėrys paaiškino, jog 1971 metais „Toyota“ koncernas į Europą eksportavo pirmuosius 100-tą šio modelio automobilių, o jo vairuojamas „Crown“ – vienas jų.

Žinomi sporto meistrai Linas Vaitekūnas ir Audrius Šošas nustebino reta 1977 m. sportine „Opel Ascona B“, su šiuo automobiliu entuziastai laimėjo ir slalomo varžybas, kurių distanciją įveikė per 42,90 sek. Vilniečiai tėvas ir sūnus Valdas ir Paulius Valiukevičiai ne vieną žavėjo 1978 m. „Datsun 280Z“, o uteniškiai Artūras ir Evaldas Kirmonai – „VW Kaefer“.

Ilgametis daugelio ralių dalyvis, šalies automobilių sporto ir veteranų klubo „Startas“ teisėjas Edvardas ir Jolita Zujai vairavo įspūdingą 1986 m. „Mersedes Benz 560 SL“, kurio ratus suka net 6 litrų darbo tūrio benzininis variklis.

Voldemaras Aišporas, turintis patrauklią istorinių automobilių ir motociklų kolekciją, šiam raliui kartu su sūnumi Ramūnu pasirinko VAZ 2101.

Šiaulietis, keturių ralių „Aplink Lietuvą“, iš kurių du laimėjo, dalyvis Vytautas Kazeliūnas atvairavo 1970 metų žvilgantį „GAZ 21 Volga“ automobilį. Iš pirmo žvilgsnio, regis, niekuo neišsiskiriantis eksponatas – vertingas savo istorija.

„Volga“ – mano tėvuko ir pirmasis mano automobilis, su kuriuo išmokau važiuoti ir kurį vairuodamas įgijau vairuotojo pažymėjimą. Todėl šiai markei iki šiol jaučiu didžiulę nostalgiją“, – pasakoja Vytautas.

Tačiau pirmoji Vytauto „Volga“ jau seniai metalo lauže. O ši pas jį atkeliavo iš tolimojo Afganistano.

Išskirtinis slalomas

Slalomo rungtyje pergalę išplėšusiam „Opel Ascona B“ ekipažui ant kulnų mynė Erdvilas ir Rima Ališauskai su „Porsche 911“, kuriems 43,08 sek. laikas garantavo antrąją vietą. Treti šioje rungtyje liko Edgaras Latiškevičius ir Paulius Balčytis su „Ford Sierra“ (43,79 sek.).

Tai buvo tik pirmoji, daug emocijų sukėlusi rungtis. Ekipažų dar laukė dartų, dvi tikslaus važiavimo ir kelios papildomos rungtys, pareikalavusios ne tik išmonės, bet ir papildomų žinių apie šalies ir konkretaus regiono praeitį ir dabartį.

Vytauto Pilkausko nuotr./Istorinių automobilių ralis
Vytauto Pilkausko nuotr./Istorinių automobilių ralis

Susumavus istorinio automobilių ralio rezultatus, plačiausia šypsena švietė „Mercedes Benz W123“ vairavusių Vidmanto Kažukausko ir Sauliaus Vilčinsko veidai. Šis duetas laimėjo ne tik „Youngtimer“ automobilių klasės, bet ir bendrąją ralio įskaitą bei pagrindinį prizą – naujausių „Bridgestone“ padangų komplektą.

„Youngtimer“ klasės antraisiais prizininkais tapo E.Latiškevičius su P.Balčyčiu („Ford Sierra“), pranokę daugelio nuostabai trečiąją vietą užėmusius itin drąsius debiutantus Gytį Gineiką su G.Šukiu (ZAZ 968M).

Seniausiųjų „Oldtimer“ klasės nugalėtojais pripažinti „Volvo 242L“ vairavę Vėjūnas Toleikis su Gediminu Girčiu, kurie bendrojoje ralio įskaitoje džiaugėsi vienu laipteliu žemesne pozicija.

Vytauto Pilkausko nuotr./Istorinių automobilių ralis
Vytauto Pilkausko nuotr./Istorinių automobilių ralis

Stebėtina, tačiau visą „Oldtimer“ nugalėtojų garbės pakylą užėmė vairavę tik „Volvo“ automobilius. Antrąją vietą šioje klasėje ir trečiąją bendrojoje įskaitoje iškovojo Rolandas ir Aistė Masiulioniai („Volvo 1800S“), o trečiąją – Andrius Dementavičius su Andriumi Vaitekūnu („Volvo P1800“).

Pasibaigusį atkurtos Lietuvos 100-čiui skirtą istorinių automobilių ralį jo dalyviams primins ne tik trasose patirti įspūdžiai, bet ir praplėstas akiratis. Dalyviai ralio metu stengėsi geriau pažinti šalies istoriją, o trumpos atokvėpio valandėlės Šešuolėlių, Alantos ir Burbiškio dvaruose leido dar labiau praplėsti akiratį. Abejingų nepaliko ir nepakartojama aukštaičių krašto užkandžių degustacija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs