Šiemet Baltijos kelią dviračių entuziastai Mykolas, Martynas ir Jonas, pasiryžo paminėti kiek netradiciškai – startuoti Taline ir po paros laiko finišuoti Vilniuje važiuojant dviračiais. Jokio miego – tik trumpi sustojimai. Tokį uždavinį sau išsikėlė trijulė.
Idėją pagimdė patriotizmas
„Idėja paminėti Baltijos kelią su dviračiais gimė neatsitiktinai. Kadangi visus dalyvius sieja būtent dviratis, tai jis ir buvo pasirinktas kaip priemonė vėl sujungti Baltijos valstybių sostines“, – tikina vienas iš dviratininkų Mykolas Mačiulis.
„Viskas prasidėjo nuo to, kad su Martynu priklausydami tam pačiam dviratininkų mėgėjų klubui „Chain Gang“, visą savo laisvą laiką leidžiame važinėdami dviračiais, dalyvaujame dviračių lenktynėse ir renginiuose. Kartą sugalvojome iš Vilniaus numinti į Klaipėdą. Tuomet, įsibridę į jūrą iki kelių ir apsvaiginti endorfinų, prižadėjome sau, kad kitąkart važiuosime iš Talino į Vilnių. Žodis ne žvirblis. Taigi, atėjo laikas prisiimti atsakomybę už savo žodžius ir įgyvendinti sau duotą pažadą“, – entuziazmo nestokoja dviratininkas.
„Mes norėjome kaip nors įprasminti tūkstančius kasmet numintų kilometrų. Taip ir gimė idėja paminėti istorinę Baltijos kelio datą įveikiant visą maršrutą dviračiais. Tiesa, išsikėlėme sau iššūkį – įveikti distanciją per vieną parą ir užfiksuoti rekordą, nes iki šiol niekas to nėra daręs.
Pasiūlėme prisijungti keletui artimų bičiulių, subūrėme dalyvių ir lydinčio personalo komandą. Sulaukėme palaikymo iš artimųjų, draugų, pažįstamų, rėmėjų ir visų geros valios žmonių. Taip pradėjome įgyvendinti savo svajonę.“
650 kilometrų maršrutas
Simboliška, kad Martynas, Jonas ir dalis lydinčio personalo yra patys stovėję Baltijos kelyje prieš 28 metus. Baltijos kelias yra nerealus įvykis, kurį kaip stebuklą pavyko sukurti Estijos, Latvijos ir Lietuvos žmonėms. Tuo metu nebuvo nei interneto, nei „Facebook“ ar GPS, tačiau tai nebuvo kliūtis įgyvendinti to meto žmonių svajonę – būti laisviems.
„Turime švęsti ir didžiuotis šiuo įvykiu. Prisiminti ir laikyti aukštai iškeltas galvas. Taigi, savo žygiu dviračiais norime paminėti Baltijos kelią, prisiminti ir pagerbti visus jame dalyvavusius“, – vieningai tikina komanda.
Ekipažas kelionę pradės rugpjūčio 22 dieną, 19 val. Taline. Nuo čia laukia 650 kilometrų iki Lietuvos sostinės. Pakeliui dviratininkai aplankys Rygą, o numatomas finišas – kitą dieną, 19 val. Vilniuje, Arkikatedros aikštėje. Būtent šią dieną ir valandą prieš 28 metus ir įvyko didžiausia pasaulyje manifestacija, kuri sudarė gyvą žmonių grandinę nuo Talino iki Vilniaus.
Technika ir fizinis pasirengimas
Vienas iš itin svarbių kelionės planavimo aspektų – geros technikos pasirinkimas. Pagalbos ranką čia ištiesė „Volkswagen“ automobilių įgaliotasis atstovas Lietuvoje „Moller Auto Savanoriai“.
„Pirmas dalykas, kuris man labai patinka – iniciatyva. Dar labiau ne tik mane, tačiau ir visą mūsų kolektyvą žavi tai, kad tokiomis iniciatyvomis užsiima jaunesnioji karta. Tokiems žmonėms, kurių patriotiškos vertybės sutampa su mūsiškėmis, visada padėsime ir būsime šalia.
Pats irgi nevengiu kartais pralėkti dviračiu ir labai gerai suprantu, kad važiavimas naktį, kam pasiryžo Martynas, Mykolas ir Jonas, reikalauja didelių jėgų, ištvermės, o svarbiausia – saugumo.
Turbūt tai ir buvo viena priežasčių, kodėl ekipažui parūpinome „Volkswagen Crafter“ autobusiuką, kuris turi šviesos diodų žibintus, tad puikiai apšvies dviratininkams kelią ir bent jau tiek palengvins itin sunkią jų kelionę“, – tikina „Moller Auto Savanoriai“ direktorius Tomas Deržanauskas.
Šiam žygiui dviratininkai naudos pačio aukščiausio lygio plentinius dviračius ir papildomą įrangą, skirtą įveikti ilgus atstumus. Tai itin lengvi dviračiai, pagaminti iš anglies pluošto. Panašią techniką naudoja profesionalūs dviratininkai dalyvaudami prestižiškiausiose pasaulyje „Tour de France“ varžybose. Tam, kad pavyktų ilgą laiką išlaikyti didelį greitį ir nepristigtų energijos, reikia sėdėti tokioje pozicijoje, kuri leistų sumažinti vėjo pasipriešinimą. Tam tikslui ant dviračio vairo bus sumontuoti specialūs laikikliai, kurie leis sėdėti labai aerodinamiškai ir važiuoti ekonomiškai.
Ne mažiau svarbus ir fizinis pasirengimas. „Šiai kelionei pradėjome specialų fizinį pasiruošimą likus dviem mėnesiams. Konsultavomės su dviratininkais kolegomis, kurie yra įveikę didelius atstumus. Iš jų gavome pačių geriausių patarimų. Iš tikro nė vienas iki šiol nesame įveikę panašaus atstumo. Taigi, ruošiantis buvo svarbu reguliariai treniruotis ir pravažiuoti bent tris kartus po ne mažiau kaip 6 valandas. Būdavo taip, kad savaitgalį vykdavome į kalnų dviračių varžybas, kuriose lenktyniaudavome, o po finišo persirengdavom ir sėsdavom ant plentinių dviračių, kuriais grįždavom namo apie 100–150 kilometrų. Taigi, pasiruošimą vertiname teigiamai. Rimtesnių traumų pavyko išvengti, o dabar, likus kelioms dienos iki starto, beliko gerai pailsėti, kad būtume pačios geriausios sportinės formos.“, – tikina dviratininkai.
Dviratininkų važiavimą galėsite stebėti gyvai. Rugpjūčio 23 dieną portale 15min rasite informaciją apie tai, kaip sekasi Mykolui, Jonui ir Martynui, o jų kelią galėsite sekti interaktyviame žemėlapyje.