15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Istorinių „Citroen 2CV“ suvažiavimas: į kelius išriedės tūkstančiai ratuotų „antinų“

Kroatijos mieste Somobore šiomis dienomis rinksis tūkstančiai „Citroen 2CV“  automobilių ir jų mėgėjų iš viso pasaulio.
„Citroen 2CV“  automobiliai
„Citroen 2CV“ / Davor Puklavec/PIXSELL nuotr.

Liepos 30–rugpjūčio 4 dienomis į Kroatiją, planuojama, suplūs daugiau nei 3 tūkstančiai legendinių „Citroen 2CV“ automobilių. Lankytojų tikimasi dar daugiau – bene 8 tūkstančių.

Renginio metu žiūrovai galės pasigrožėti įvairiaspalviais istoriniais modeliais. Jų savininkai – pasidalinti žiniomis bei sudalyvauti bekelės varžybose.

Į kasmetinį renginį, vykstantį jau 23-iąjį kartą, atriedėjo automobiliai iš įvairiausių šalių. Vieni gražiai išblizginti, saugomi nuo bet kokių pažeidimų, kiti – nepagražinti, išlaikę autentiškumą bei pirminę išvaizdą.

„Bjaurusis ančiukas“

Kaip jau anksčiau rašė 15min, vienas ryškiausių prancūziškojo „Citroën 2CV“ bruožų neabejotinai yra išvaizda – neįprastos formos kėbulas vienų nemėgstamas, o kitų labai mylimas, tikrai padaro automobilį lengvai atpažįstamą ir nepalieka abejingų.

„Citroën 2CV“ buvo pravardžiuotas antinu, skėčiu ant ratų, skardiniu automobiliu ir dar daug kitų pavadinimų.

Pagrindinis „Citroen“ tikslas buvo suteikti pigią, patogią ir patikimą transporto priemonę žemdirbiams ir kitiems neturtingiems žmonėms. Todėl greitai buvo suformuluoti reikalavimai naujajam automobiliui: du valstiečiai ir 50 kg derliaus turėjo patogiai keliauti 50 km/val. greičiu neasfaltuotais keliais iki turgaus.

Pats keisčiausias ir dėl to garsiausias reikalavimas buvo galimybė vežti kiaušinius per suartą lauką jų nesudaužant.

Automobilis turėjo būti ekonomiškas – negalėjo sunaudoti daugiau nei 3 litrų degalų 100 km. Tačiau pats keisčiausias ir dėl to garsiausias reikalavimas buvo galimybė vežti kiaušinius per suartą lauką jų nesudaužant.

Šie reikalavimai parodo, kad automobilis turėjo būti skirtas paprastiems ūkininkams ir itin prastiems keliams.

Automobilis gavo 2CV vardą, kuris atspindėjo nedidelius mokesčius (reiškė „Dvi apmokestinamos arklio galios“)

Dėl politinių aplinkybių „Citroën 2CV“ perėjo į masinės gamybos stadiją tik 1948 m., bet ir tuomet, būdamas vienas pigiausių automobilių pasaulyje, jis buvo vienas iš technologiškai pažangiausių.

Paskutiniai 2CV nuo konvejerio nuriedėjo 1990 m., o automobilis be esminių dizaino pokyčių buvo gaminamas net 42 metus. Per ilgą gamybos istoriją pagaminta daugiau nei 3,8 mln. šių antinų, tačiau įskaitant visus variantus (tokius kaip AMI, „Dyane“), šis skaičius išauga iki 8,7 mln.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais