Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad darbo dieną viešuoju transportu yra atliekama maždaug 514 tūkst. maršrutinių kelionių. Savaitgaliais jų fiksuojama mažiau – šeštadieniais maždaug 233 tūkst., o sekmadieniais maždaug 200 tūkst. kelionių per dieną. 67,5 proc. visų viešojo transporto kelionių atliekama autobusais. Pagrindiniais ir privežamaisiais autobusais keliauja 42 proc. miestiečių, greitaisiais – 26 proc., o troleibusais atliekama 32 proc. kelionių.
Į darbą ir į prekybos centrus
Tyrimas parodė, kad daugiausiai keleivių darbo dienomis važiuoja tais maršrutais, kurių trasa jungia tankiausiai apgyvendintus Vilniaus mikrorajonus su miesto centru, ir maršrutais, kurių trasa driekiasi per svarbius persėdimo taškus: Santariškės–Stotis ir Fabijoniškės–Oro uostas. Būtent šiais maršrutais važiuoja greitieji autobusai 1G Stotis–Kalvarijų g.–Santariškės, 2G Santariškės–Laisvės pr.–Stotis bei 3G Fabijoniškės–Centras–Oro uostas, kuriuose fiksuojami didžiausi keleivių skaičiai darbo dienomis.
Bendras šiais maršrutais atliekamų kelionių skaičius yra 81 tūkst., o tai sudaro 16 proc. visų per darbo dieną atliekamų kelionių. Iš troleibusų darbo dienomis populiariausi yra 2 Saulėtekis–Žygimantų g.–Stotis ir 7 Pašilaičiai–Justiniškės–Žvėrynas–Stotis maršrutai. Jais atitinkamai atliekama 19,7 tūkst. ir 21,5 tūkst. kelionių.
Savaitgalio dienomis populiariausi sostinėje yra 53 Fabijoniškės–Kalvarijų–Pylimo g.–Stotis maršruto autobusai, kurių trasa driekiasi apimdama pagrindines persėdimo stoteles (Stotis, Žaliasis tiltas, Pramogų arena) bei jungia geležinkelio ir autobusų stotis su didžiaisiais prekybos centrais. Šeštadienį ir sekmadienį 53 maršrute vyksta net 34,1 tūkst. kelionių.
Savaitgalio pikas priklauso ir nuo oro
Atlikus keleivių srautų tyrimo analizę pagal paros laikotarpį nustatyta, kad didžiausi srautai fiksuojami rytinio (nuo 7.00 val. iki 8.30 val.) bei vakarinio (nuo 16.00 iki 18.00 val.) piko metu. Darbo dienomis didžiausi keleivių srautai pastebimi vakarinio piko metu – nuo 17.00 iki 17.30 val. įlipusių keleivių skaičius viršija 25,8 tūkst. ribą. Ryte nuo 7.30 val. iki 8.00 val. skaičiuojama 24,3 tūkst. įlipusių keleivių. Savaitgalio dienomis keleivių srautų pikas fiksuojamas nuo 12.30 iki 14.00 val., tačiau jis nėra pastovus ir dažniausiai priklauso nuo mieste vykstančių renginių, oro sąlygų, kitų faktorių.
Taip pat remiantis tyrimo rezultatais nustatyta ir visų viešojo transporto stotelių paklausa. Populiariausios stotelės pagal per darbo dieną įlipusių ir išlipusių keleivių skaičių yra šios: Žaliasis tiltas link Santariškių (20,5 tūkst. keleivių), Žaliasis tiltas link centro (16,9 tūkst. keleivių), Europos a. link Pilaitės (9,7 tūkst. keleivių), Vinco Kudirkos a. link Žaliojo tilto (9,5 tūkst. keleivių). Itin dideli keleivių srautai fiksuojami ir stotelėse Stotis, kurios išdėstytos aplink geležinkelio stoties žiedinę sankryžą. Bendras jose įlipusių ir išlipusių keleivių per darbo dieną skaičius siekia net 36,4 tūkst.
Vertinant viešojo transporto keleivių srautus taip pat nustatyta, kad intensyviausios yra Žaliojo tilto sankryža, kurioje srautas viršija 34 tūkst. per darbo dieną pravažiavusių keleivių skaičių, ir Edukologijos universiteto žiedinė sankryža, kurioje fiksuojama 22,8 tūkst. keleivių. Kalvarijų, Vilniaus, Juozo Tumo-Vaižganto, Teodoro Narbuto bei Konstitucijos pr. yra intensyviausios sostinės gatvės pagal fiksuojamus viešojo transporto keleivių srautus.
Keleivių srautų tyrimas atliktas 2017 m. pabaigoje ir truko pusantro mėnesio. Jo metu SĮ „Susisiekimo paslaugos“ siekė nustatyti viešojo transporto poreikį Vilniaus mieste, įvertinti naudojimosi juo pokyčius ir išsiaiškinti, kuriose stotelėse fiksuojami didžiausi keleivių srautai. Visi maršrutai buvo tiriami po tris kartus: vieną darbo dieną, šeštadienį ir sekmadienį. Vykdant tyrimą naudoti automatinės keleivių skaičiavimo įrangos ir natūrinių keleivių srautų stebėjimų duomenys.