Visi „Kia“ modeliai šiemet pagerino savo rezultatus ir padėjo Korėjos automobilių gamintojui užkopti į antrąją vietą. Pirmąją vietą „Kia“ užleido tik „Porsche“ atstovams. Korėjos automobilių kompanijos gaminami „Soul“ ir „Candeza“ atsidūrė absoliučiai geriausiųjų modelių dešimtuke. Tai pirmas kartas, kai „Kia“ patenka į šią elitinę grupę.
„Kia“ taip pat puikiai pasirodė vertinant technologijas.
„Viena iš stambiausių sričių, kurią jie patobulino, yra garso, komunikacijos ir pramoginės sistemos. Ir jiems tai puikiai pavyko. Kiekvienas gamintojas nuolat dėl to kovoja“, – sakė „J.D. Power“ JAV automobilių kokybės vertinimo viceprezidentas Renee Stephensas.
Istoriniai posūkiai
Nors Japonijos automobilių gamintojai patobulino savo modelius, to neužteko, kad jie pasiektų bendrą vidurkį ir pralenktų Korėjos ir Europos prekinius ženklus.
Japoniškų automobilių kokybės kritimą ir korėjietiškų modelių kilimą R.Stephensas vadina istoriniais posūkiais.
„Tai labai aiškus posūkis kokybės žemėlapyje. Jau labai ilgą laiką Japonijos automobilių kokybė buvo laikoma auksiniu standartu, tačiau panašu, kad pastaruoju metu pirkėjai nuo jų nusigręžia,“ – tvirtino R.Stephensas.
Korėjos automobilių prekinių ženklų kokybė per metus pagerėjo net 11 proc., o Amerikos ir Europos gamintojų – 3 proc. Tuo tarpu Japonijos kokybės kilimas įvertintas 1 proc.
Geriausieji iš geriausių
Jau trečius metus iš eilės klientų pasitikėjimo tyrimo lyderio pozicijos niekam neužleidžia „Porsche“ (80 aptiktų problemų tūkstančiui automobilių). Dvidešimčia balų pagerinusi rezultatus antrojoje vietoje atsidūrė „Kia“ (86). Trečią vietą iškovojo „Jaguar“ (93), ketvirtąją – „Hyundai“ (95), penktąją – „Infiniti“ (97).
Prasčiausiai savo automobilius įvertino „Fiat“ (161), „Smart“ (154), „Chrysler“ (143), „Subaru“ (142) ir „Jeep“ (141) savininkai.
„Lexus“ (9 vieta) ir „Toyota“ (10 vieta) iškrito iš geriausiųjų penketuko, o „Honda“ liko 14-oje vietoje ir nepateko tarp dešimties geriausiai vertinamų automobilių.
2015 metų „Initial Quality Study“ tyrimas buvo paremtas daugiau nei 84 tūkst. 2015 metų modelių automobilių pirkėjų ir nuomotojų apklausa, praėjus 90 dienų nuo automobilių įsigijimo. Tyrimas buvo atliekamas nuo vasario iki gegužės.