Daugelis superautomobilių dabar yra gaminami iš anglies pluošto. Tai – itin tvirta ir itin lengva kompozitinė medžiaga, po truputį besiskinanti kelią ir į kasdienius automobilius. „Alfa-Romeo“, BMW, „Mercedes-Benz“ ir kiti gamintojai į savo įprastus serijinės gamybos automobilius jau įterpia ir anglies pluošto komponentus, tačiau platesniam šios kompozitinės medžiagos naudojimui trukdo vienas dalykas – kaina.
Galima numanyti, kad anglies pluoštas ateityje turėtų atpigti – šios medžiagos kainos kreivė suka žemyn. Tačiau ji niekada nebus labai pigi dėl anglies pluošto komponentų gamybai reikalingos energijos ir, dažnai, rankų darbo. Visgi, mokslininkai mano, kad ateities kasdieniai automobiliai galės džiaugtis ne pačiu anglies pluoštu, o juo sustiprintu plastiku, į kurį dar bus įmaišyta ir grafeno. Būtent grafenas, tikriausiai, sukels didžiausią perversmą automobilių pasaulyje. Sanderlando Universiteto mokslininkai Japonijoje įkūrė bandomąją gamyklą, kurioje jau kuria grafenu sustiprintus anglies pluošto plastiko komponentus.
Skaičiuojama, kad iš šios inovatyvios medžiagos pagamintas bamperis galėtų sugerti 40 proc. daugiau energijos nei įprasti šiuo metu naudojami analogai. Kitaip tariant, grafenas leistų automobilius paversti kur kas saugesniais arba kur kas lengvesniais. Apie grafeno panaudojimą automobilių pramonėje jau kalba ir labai garsios kompanijos. Pavyzdžiui, „Goodyear“ dar prieš kelerius metus kalbėjo, kad iš grafeno galėtų būti gaminami padangų protektorius stebintys sensoriai. Jie galėtų vairuotojams labai tiksliai pranešti apie padangų pažeidimus arba informuoti automobilio valdymo sistemas apie kelo būklę.
Mokslininkai klausia – kodėl apsistoti tik ties jutikliais ar kita elektronika? Grafenas yra nepaprastai tvirta medžiaga, todėl ja galima sutvirtinti ir pačias padangas, gaminti kėbulo elementus. Grafenas yra permatomas, todėl jis gali atsidurti ir automobilių stikluose. Mokslininkai netgi teigia, kad grafenas gali sumažinti baterijų svorį ir dydį, tačiau prieš tai reikės įveikti kai kurias su gamyba susijusias kliūtis.
Norint sukurti grafenu sustiprintą plastiką, reikia jo miltelius labai tolygiai paskirstyti. Kitaip tariant, reikia surasti technologijas, galinčias labai tolygiai išmaišyti polimero ir grafeno miltelių mišinį. Šis gamybos procesas turi būti ne tik greitas, bet ir pigus. Mokslininkai dabar naudoja kelių žingsnių procesą, kuris didina gaminamų komponentų kainą. Visgi, jau dabar manoma, kad grafenu sustiprintas anglies pluošto plastikas rinkoje pasirodys per 7-8 metus. Ir tuomet automobiliai taps saugesniais, lengvesniais ir efektyvesniais.