Su Kelių priežiūros, kelių kokybės įmonės „Problematika“ ir Kelių direkcijos vadovais penktadienį susitikęs ministras teigia matantis blogų signalų, kad kelių danga ne visada taisoma greitai. Pasak jo, buvo kalbama apie tai, kaip paskubinti darbus.
„Išanalizavome tą situaciją, yra sukurta ir bendradarbiavimo, tikrinimo ir priežiūros sistema, tačiau reikėtų operatyviau reaguoti į tuos kelių ruožus, kurie yra pavojingesni kelių saugumo požiūriu“, – po susitikimo penktadienį žurnalistams sakė J.Narkevičius.
„Mes kalbame, kai vasarą asfalto paviršius yra grublėtas, reikėtų greičiau reaguoti į tai. Kalbame apie pakraščius, kur sudaro saugumui grėsmę. Kalbame apie reagavimą ekstremaliai situacijai, čia yra gerai, nes institucijos, įmonės turi sukurtą ne tik sistemą, bet ir reagavimo normatyvus“, – teigė ministras.
„Kelių priežiūros“ vadovas Rolandas Rutėnas pripažino, kad įmonė galėtų tvarkytis operatyviau, pagerinus bendradarbiavimą tarp institucijų.
„Manau, kad būtų galima reaguoti greičiau, nes kai kuriais atvejais „Kelių priežiūra“ negali pati nuspręsti kaip daryti ir ką daryti. Mums reikia susiderinti tam tikrus veiksmus su ta pačia Kelių direkcija“, – žurnalistams sakė R.Rutėnas.
Pasak jo, bendradarbiavimas yra esminis, tačiau neatmetė galimybės, kad gali tekti kalbėti ir apie finansavimo klausimus, nors to R.Rutėnas neįvardino kaip esminės problemos.
Nori gerinti savivaldybių kelių priežiūrą
J.Narkevičius taip pat turėjo priekaištų dėl savivaldybių kelių kokybės priežiūros – anot jo, netenkina situacija, kuomet priežiūros konkursai laimimi pagal mažiausią kainą.
„Savivaldybėse dažnai (įmonės – BNS) laimi techninės priežiūros konkursus pagal mažiausią kainą, bet kokybė priežiūros yra nepatenkinama (...) Konkursą laimėti aukštos kvalifikacijos specialistams yra nerealu, dažnai savivaldybėse laimi su mažesne kaina ir turime signalų“, – sakė J.Narkevičius.
Pasak jo, savivaldybių valdomų kelių priežiūrą norima pakelti į valstybės lygmenį – kad išaugtų valstybės institucijų ir įmonių vaidmuo.
„Valstybės institucijos arba įmonės, kurios savininkai viena ar kita forma yra valstybė, irgi turėtų prižiūrėti, ar savivaldybių teritorijose yra laiku atliekami darbai“, – pabrėžė ministras.
Kelių techninės priežiūros ir kokybės kontrolės įmonės „Problematika“ vadovas Artūras Palekas sako, kad bendrovė galėtų prevenciškai kontroliuoti savivaldybių kelių kokybę.
„Prisidėti tikrai galime prie prevencinės kontrolės, duoti pasiūlymus, teikti rekomendacijas, kaip galima vykdyti, kad pačioje eigoje viskas būtų sklandu ir pati kokybė ir gyventojų lūkesčiai būtų patenkinti“, – žurnalistams sakė A.Palekas.
„Tai nebūtinai reikštų įmonės funkcijų išplėtimą, bet apie galimybę panaudoti mūsų patirtį, kaip būtų galima užtikrinti savivaldybėse geresnę kelių priežiūrą ir statybos kontrolę“, – pridūrė jis.
„Problematikos“ vadovas pabrėžė, kad kol kas šalys dar nėra sutarusios, kokiais būdais tai padaryti.