Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Jaunesnis nei atrodo ir slepiantis gamintoją mažylis: durelių vyriai tapo dizaino dalimi

Jei kada keliaudami Japonijoje pamatytumėte gatvėje stovintį „Nissan Pao“, tikriausiai pamanytumėte, kad tai – septintojo dešimtmečio automobilis. Iš tikrųjų, „Pao“ atrodo labai senas, tačiau jis yra kur kas jaunesnis nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Tik pažiūrėkite į tuos išorėje sumontuotus vyrius!
Istorinis automobilis „Nissan Pao“
Istorinis automobilis „Nissan Pao“ / Gamintojo nuotr.

„Nissan Pao“ – tai Pike gamyklos (Nissan ypatingų projektų grupės) kūrinys. „Nissan“ sukūrė keletą Pike automobilių, apie kuriuos dar parašysime. Tiesą sakant, rašysime apie visą keistą japoniškų automobilių madą, kilusią devintojo dešimtmečio pabaigoje. Tuomet net keli gamintojai nusprendė kurti modernius retro stiliaus automobilius. Ir Nissan tikrai buvo šios mados priešakyje.

Taigi „Nissan Pao“ nebuvo sukurtas septintajame dešimtmetyje. Šis automobilis buvo pristatytas 1987-ųjų Tokijo automobilių parodoje. Čia šis mažas vos 3,7 metrų ilgio hečbekas sulaukė namažai dėmesio – juk jis atrodo toks mielas!

„Nissan Pao“ buvo dizainerių Yoširo Kobata’os ir Naoki Sakai kūrinys. Sakai yra tikras retro stiliaus meistras – būtent jis „Olympus“ fotoaparatams sugražino tą šlifuoto aliuminio išvaizdą. Pao turi apvalius priekinius žibintus, stačiakampes groteles ir tiesiog juokingai paprastus bamperius.

Nemažai Pao dizaino elementų buvo pasiskolinta iš kitų automobilių. Dvigubas bagažinės dangtis buvo įkvėptas britų „Austin A40 Farina“, į išorę atsidarantys galiniai langai buvo sukurti pagal „Citroën 2CV“ pavyzdį, o matomi durelių vyriai buvo paimti tiesiai iš originaliojo MINI. Gerai paieškoję „Pao“ dizaine surastume ir „Renault 4“ bei „Fiat 500“ pėdsakų.

Tie atviri vyriai yra vienas iš ryškiausių Pao dizaino elementų. Kadaise automobilių gamintojai stengėsi vyrius paslėpti, tuo tarpu Pao vyriai yra specialiai išryškinti.

Visi Pao turi tik dvejas dureles, tačiau viduje gali įsitaisyti keturi suaugę žmonės. Pirkėjai galėjo pasirinkti ir nuimamą medžiaginį stogą – tai buvo populiarus papildomos įrangos pasirinkimas. Prie praktiškumo prisideda ir dvigubas Pao bagažinės dangtis – stiklas atsiveria į viršų, o metalinė dalis – į apačią. Nors jis iš pat pradžių atrodė kaip senas automobilis, Pao turi elektromagnetinį bagažinė dangčio užraktą. Beje, Pao kėbulo nepuošia nei vienas „Nissan“ logotipas.

Pao viduje tęsiasi retro tema. Plonas baltas vairas, senoviški jungikliai ir prietaisų panelėje dominuojantis spidometras primena 20 amžiaus vidurio madas. Kiekvieno Pao vidus buvo išdailintas kėbulo spalva. O tų spalvų nebuvo tiek daug – pirkėjai turėjo rinktis tarp mėlynos, žalios, dramblio kaulo ir plytų spalvų.

Po retro stiliaus kėbulu slypi ne tokie jau senoviniai mechaniniai komponentai. Pao yra varomas 1,0 l varikliu iš „Nissan Micra“, išvystančiu 51 AG (38 kW). Jis per 3 laipsnių automatinę arba 5 laipsnių mechaninę transmisiją suka priekinius ratus. Vos toną su visais skysčiais ir keleiviais sveriantis automobilis yra labai ekonomiškas – važiuojant 60 km/val. greičiu jis 100 km sunaudoja tik 3,4 litrus benzino.

Pao turi nepriklausomą pakabą, priekinius diskinius stabdžius ir vairo stiprintuvą. Šis mažylis gali lengvai apsisukti ant 4,4 metrų pločio kelio, todėl puikiai tinka miestui. Tiesa, šiandien už Japonijos ribų „Nissan Pao“ yra pakankamai retas automobilis.

„Nissan Pao“ buvo gaminamas tik 1989-1991 metais. Iš viso pagaminta vos daugiau nei 51 tūkstantis tokių automobilių, praktiškai visi jie buvo parduoti Japonijoje. Pao buvo sukurtas kaip mados aksesuaras, o jūs jau žinote, kas nutinka tokiems daiktams – jie išeina iš mados. Todėl nemaža dalis Pao tiesiog surūdijo ir buvo nurašyti. Išliko bent keliolika tūkstančių Pao. Europoje jie gana reti, bet paieškojus įmanoma surasti keletą pavyzdžių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?