Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Jaunųjų talentų kalvė: „Superbike akademija“ atveria vaikams kelius ir moko savarankiškumo

„Superbike vaikų akademija“ nėra naujas pavadinimas Lietuvos motosporto pasaulyje. Tačiau dėl karantino suvaržymų akademija keletą pastarųjų metų negalėjo sistemingai rengti treniruočių. Ir tik šį rudenį pradeda veikti visu pajėgumu, rašoma pranešime.
„Superbike vaikų akademija“ - jaunųjų talentų kalvė
„Superbike vaikų akademija“ - jaunųjų talentų kalvė / Superbike vaikų akademijos nuotr.

Važiuoti nedideliais elektriniais reguliuojamo galingumo motociklais bei didesniais benzininiais čia mokosi vaikai nuo penkerių iki 16 metų amžiaus.

Lietuvoje nėra plento žiedo mokyklos

Intensyvios ir sistemingos treniruotės vyko dar iki karantino, bet tuo metu „Superbike akademija“ galėjo priimti žymiai mažiau vaikų, nes motociklų buvo vos 4.

Tačiau gautos paramos „Motociklų sportas vaikams“ lėšos leido akademijai rengti gerokai intensyvesnes treniruotes. Planus išplėsti veiklą pristabdė karantinas, bet dabar, kai apribojimai sušvelnėjo, treneriai sėkmingai tęsia veiklą. Už paramos lėšas įsigijusi naujus motociklus, dabar akademija turi paruoštus 8 elektrinius ir 10 benzininių motociklų. Tačiau taip buvo ne visada.

Vienas „Superbike akademijos“ įkūrėjų Adomas Dautartas prisimena, kad kai jis prieš kelis dešimtmečius su bičiuliais pradėjo domėtis motosportu ir treniruotis, mokytojų ir patarėjų rasti buvo sunku:

„Pradėję sportuoti plento žiede, pradėjome ieškoti žinių, kaip pagreitėti. Lankėme ne vienus kursus, kol atradome tai, kas mums tiko ir patiko. Išmokę plento žiedo abėcėlę, pradėjome organizuoti kursus suaugusiems, nes jiems nebuvo kur mokytis valdyti motociklą ir tobulėti. Ir dabar nelabai kur yra“.

Adomas su kolegomis parengė savą motociklų vairuotojų ugdymo metodiką, laikas ją patikrino.

„Mokymai pasiteisino. Taip atėjo suvokimas, kad Lietuvoje iki šiol nebuvo sisteminio kelio į profesionalų motociklų sportą. Jei motokrose situacija nebloga, tai plento žiede nebuvo jokių pedagogikos pagrindų“, – sako Adomas Dautartas.

Atkreipė dėmesį į vaikus

Pasak A.Dautarto, situacija Lietuvoje tokia, kad į mėgėjišką motosportą žmonės ateina jau brandaus amžiaus, kai jau būna susikūrę finansinį pagrindą. Ilgą laiką Lietuvoje nebuvo jokios mokyklos, kuri ugdytų sportininkus nuo mažų dienų, kaip Vakarų Europoje.

„Krose tokių mokyklų buvo ir yra, ten susiklosčiusios šiek tiek kitokios tradicijos. Žiede tokios praktikos nebuvo, todėl mes iš pradžių abejojome, ar yra poreikis. Tačiau mus padrąsino vieno Estijos sportininko pavyzdys. Baigęs karjerą, jis ėmėsi organizuoti treniruotes vaikams. Tai nėra pigūs užsiėmimai. Tačiau yra tėvų, kurie pasiryžę dėl vaikų aukoti ne tik laiką, bet ir mokėti už treniruotes. Norinčių tikrai netrūksta“, – džiaugėsi Adomas Dautartas.

Pradėjo nuo naudotų kiniškų motociklų

Įkvėptas estų pavyzdžio, dar 2018 m. pavasarį Adomas su bičiuliais pradėjo mažiesiems sportininkams rengti treniruotes lauko aikštelėse. Pirmieji motociklai buvo kiniški, pirkti iš tos pačios estų mokyklos, naudoti. Patikimumu jie nepasižymėjo, dažnai gedo, todėl buvo
nuspręsta įsigyti 4 elektrinius motociklus, o kiniškų motociklų atsisakyta.

Treniruotės sėkmingai vyko iki pat karantino. Bet akademijos veikla nespėjo įsibėgėti, nes prasidėjo pandemija.

„Įgyvendindami projektą „Motociklų sportas vaikams“, 2020 m. įsigijome dar šešis naujus elektrinius motociklus. Jau patikrintus patikimus ispaniškus „Torrot S12“. Jie tinka vaikams nuo 5 iki 11 metų. Su jais vėl pradėjome rengti treniruotes „ePower arenoje“ Vilniuje. Taip pat – 10 benzininių motociklų MRF 140 SM.

Projekto tikslas – auginti jaunąją motociklų sporto kartą ir žengti koja kojon su pasaulinėmis motociklų sporto tendencijomis. Siekėme sukurti sąlygas sistemingai motociklų sporto būrelį lankyti visų amžiaus grupių vaikams, būtent todėl buvo nupirkti dviejų tipų motociklai. Elektriniai patogūs tuo, kad su jais galima treniruotis uždarose patalpose apskritus metus, jie neišskiria išmetamųjų dujų. O su benzininiais daugiau iššūkių, esi priklausomas nuo orų. Bet nuo spalio mėnesio su jais planuojame rengti sistemingas treniruotes dengtame „Kartlando“ kartodrome – savaitgaliais vyresnio amžiaus vaikams“, – vardija A. Dautartas.

Treniruočių aikštelės virto vakcinacijos centrais

Tiesa, koronavirusas sutrukdė treniruotėms benzininiais motociklais dar ir kita prasme. Aikštelės, kuriose A.Dautartas planavo rengti vaikų treniruotes, buvo atiduotos vakcinacijos ir testavimo centrams. Pavyzdžiui, „Litexpo“. Kita aikštelė – prie Neformalaus moksleivių ugdymo centro (buvusi Jaunųjų technikų stotis), ją ištiko toks pats likimas, nors jau 2018 m. vaikai ten buvo pradėję treniruotis su kiniškais motociklais.

„Išeitį vis tiek radome – treniruotes pradėjome rengti Aukštadvario kartodrome. Ten galime lankytis tik trečiadieniais, jei leidžia oro sąlygos. Žiedo problema yra ta, kad negali bet kur važiuoti. Būtinas asfaltas. Be to, jis turi būti labai lygus. O tokių prieinamų aikštelių ar kartodromų nėra labai daug,“ – paaiškino A.Dautartas.

Kada pradėti mokytis?

Kokio amžiaus vaikai gali pradėti mokytis važiuoti plento žiedo motociklu? Pagrindinis kriterijus yra sugebėjimas važiuoti dviračiu savarankiškai.

„Mažiausi, su kuriais esu dirbęs – penkiamečiai. Bet ne kiekvienas tokio amžiaus vaikas gali būti savarankiškas. Ne visi vienodai imlūs ir ne visi sugeba išmokti tinkamai valdyti akceleratorių. Be šio sugebėjimo vaikas negali savarankiškai važiuoti motociklu. Bet štai naujausias pavyzdys – 5 metų Vakaris. Vieną treniruotę pabėgiojau prisirišęs virvę iš paskos, o kitoje jau paleidau savarankiškai – važiavo ir nuvažiavo“, – džiaugiasi mokytojas.

Adomo vykdomo projekto tikslas yra įtraukti į sistemingas treniruotes 20 vaikų. Šiuo metu užsiėmimus sistemingai lanko 15.

„Galima būtų įtraukti ir daugiau vaikų. Juk turime 10 benzininių motociklų. Bet taip nebus, nes sukontroliuoti tiek vienu metu važiuojančių vaikų nėra paprasta, – skaičiuoja Adomas. – Tarkime, turiu 8 elektrinius motociklus, bet važiuoja mažiau vaikų, nes daugiau negaliu sukontroliuoti. Juos sekti akies kraštu būtina, todėl optimalus skaičius treniruotėje – 5 vaikai su benzininiais arba ne daugiau 7 su elektriniais. Vėliau, kai vaikai įgyja įgūdžių, galima ir daugiau priimti į treniruotę“.

Už vieną treniruotę vaikų tėvai sumoka 25 Eur. Šis mokestis didžia dalimi padengia trasos nuomos kaštus. Motociklus visi auklėtiniai gauna už dyką, o patys mažiausi, iki 10 metų, gauna ir aprangas, pirštines, apsaugas, šalmus. Daugiau informacijos apie „Superbike akademijos“ veiklą – crmoto.lt bei „Facebook“ paskyroje „Supermoto vaikų akademija“.

Projektas „Motociklų sportas vaikams“ bendrai finansuojamas valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Švietimo mainų paramos fondas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos