JAV jūrų pėstininkai apie naują amfibinį šarvuotį: dinaminės savybės stebina

Jungtinių Valstijų jūrų pėstininkų korpusas bando naują amfibinę kovos mašiną. Šis įspūdingai atrodantis aštuonratis pakeis 40 metų senumo mechanizmus. „BAE Systems“ gaminamas ACV pasižymi labai geromis dinaminėmis savybėmis, tačiau jūrų pėstininkai teigia, kad tai vis tiek nėra tai, ko jiems gali reikėti.
Amfibinis šarvuotis BAE ACV
Amfibinis šarvuotis BAE ACV / Gamintojo nuotr.

„BAE Systems“ gaminama „Amphibious Combat Vehicle“ (ACV) yra sukurtas specialiai kelionei iš laivo į sausumą. Ši mašina gale turi porą sraigtų ir sandarų korpusą. Vandenyje ACV gali judėti maždaug 6 mazgų (apie 11,1 km/val.) greičiu, tačiau išlipęs į krantą 27 tonų aštuonratis pasiekia net 96,5 km/val. greitį. Galite įsivaizduoti, kad ACV ir bekelėje pasirodytų pakankamai neblogai, nes turi 690 AG variklį ir aštuonis varomus ratus.

Gamintojo nuotr./Amfibinis šarvuotis BAE ACV
Gamintojo nuotr./Amfibinis šarvuotis BAE ACV

Be degalų papildymo ACV sausuma gali įveikti kiek daugiau nei 587 km. Žinoma, viskas priklauso nuo reljefo ir kliūčių, su kuriomis gali tekti susidurti. Tarp jų, aišku, gali pasitaikyti ir sprogmenų. ACV turi storą papilvę, kuri apsaugo nuo improvizuotų sprogmenų, o pats visureigis gali toliau riedėti ir su trimis pramuštomis padangomis.

Gamintojo nuotr./Amfibinis šarvuotis BAE ACV
Gamintojo nuotr./Amfibinis šarvuotis BAE ACV

BAE ACV gali gabenti 13 jūrų pėstininkų. Kol kas bandoma mašina yra tik lengvai ginkluota, turi nuotoliniu būdu valdomą kulkosvaidį. Vėliau ACV gaus rimtesnį bokštelį su 30 mm automatiniu pabūklu, dūmų uždanga, 7,62 mm kulkosvaidžiu ir kita ginkluote.

ACV turėtų pakeisti dar aštuntajame dešimtmetyje pradėtą naudoti „Assault Amphibious Vehicle“ (AAV). Įdomu tai, kad tai yra ne pirmas kartas, kuomet bandoma pakeisti senstančią amfibiją. 21 amžiaus pradžioje pristatytas „Expeditionary Fighting Vehicle“ atrodė daug žadantis. Šis šarvuotis galėjo plaukti beveik 50 km/val. greičiu ir talpino 17 jūrų pėstininkų. Tačiau jis pasirodė esąs nepatikimas, brangus ir neapsaugojo karių nuo savadarbių užtaisų, todėl AAV tarnyba buvo pratęsta iki šiol.

AAV buvo vikšrinis, o štai ACV yra ratinis. Ratai leidžia važiuoti greičiau, tačiau yra pažeidžiamesni ir neužtikrina tokio gero pravažumo. Tačiau patys jūrų pėstininkai teigia, kad ratai tokiam šarvuočiui tinka geriau. Kita vertus, kai kurie ekspertai abejoja, ar tokios amfibijos kaip ACV apskritai yra reikalingos.

Jūrų pėstininkai didelį dėmesį skiria greičiui ir manevringumui. Amfibinės mašinos vandenyje tokios tikrai nėra ir, greičiausiai, nebus. Taigi, jos gali tapti lengvais taikiniais pakankamai primityviai sausumos ginkluotei. Kita vertus, visa tai yra taktikos klausimas. Ar geriau pašalinti sausumos įtvirtinimus ir išsilaipinti amfibinėmis mašinomis, ar kovoti su priešlėktuvine gynyba ir jūrų pėstininkus pasiųsti sraigtasparniais? ACV išsilaipinimą turėtų dengti patys laivai. Kol kas bandymuose BAE ACV pasirodė neblogai, todėl tikriausiai senstantis AAV pagaliau bus pakeistas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos