Pasak EPA, kuri pareiškė ieškinį Mičigano federaliniame teisme, kai buvo atliekamas 104 tūkst. lengvasvorių transporto priemonių su 3 litrų dyzeliniu varikliu sertifikavimas, įmonė nuo reguliavimo institucijų nuslėpė, kad tose transporto priemonėse yra įrengta tokia programinė įranga.
Šiuos kaltinimus sukčiavimu, kurie yra susiję su 2014–2016 metais pagamintais „Ram 1500“ ir „Jeep Grand Cherokee“ automobiliais, EPA pirmą kartą pareiškė šių metų sausį.
Italijos ir JAV automobilių gamintoja pareiškė, kad žinia apie ieškinį ją „nuvylė“ ir ji „ketina aktyviai gintis, visų pirma nuo bet kokių kaltinimų, jog įmonė sąmoningai vykdė planą, pagal kurį įrengdavo išderinimo įtaisus, kad galėtų apgauti JAV reguliavimo institucijas atliekant taršos bandymus“.
Įmonei taip pat gresia kolektyviniai ieškiniai dėl tariamo manipuliavimo taršos duomenimis.
„Fiat“ pareikštas ieškinys susijęs su kur kas mažiau transporto priemonių, palyginti su „Volkswagen“ skandalu, į kurį pateko 11 mln. visame pasaulyje parduotų transporto priemonių, tačiau skundas yra panašus, nes dėl šių išderinimo įtaisų transporto priemonių išmetamas azoto oksidų kiekis viršijo leistinus lygius, pareiškė EPA.
Pasak agentūros, ieškinyje reikalaujama baudų ir draudimo įrenginėti tokius įtaisus. Ji taip pat pažymėjo, kad su „Fiat“ toliau deramasi dėl galimo susitarimo.