Dabar šis titulas klijuojamas „Toyota Corolla“ vardui, bet tas automobilis stipriai keitėsi su kiekviena karta. „Käfer“ liko beveik nepakitęs nuo tų laikų, kai jį patvirtino Adolfas Hitleris.
Tiesą sakant, yra manančių, kad pats Hitleris ant nosinaitės ir nupiešė „vabalo“ dizainą. Ferdinandas Porsche iš tikrųjų greičiausiai įkvėpimo sėmėsi čekų „Tatra“ dizaine. Bet kuriuo atveju, 1938 metais prasidėjo „liaudies automobilio“ gamyba. Ir beveik iš karto nutrūko, nes Vokietijos pramonė buvo pasitelkta karo reikmėms.
„Volkswagen“ gamykla, kuri turėjo būti išardyta
Po karo JAV perdavė „Volkswagen“ gamyklą britams. Pagal to meto planus, Vokietija turėjo būti visiškai „nukenksminta“, iš esmės sunaikinant šalies pramonę, nepaliekant net teorinių galimybių, kad ji vėl atgaivins karines ambicijas. „Käfer“ gamykla turėjo būti išardyta ir atiduota kuriam nors britų automobilių gamintojui. Tik norinčių neatsirado.
„Automobilis neatitinka fundamentalių techninių reikalavimų automobiliui“, „vidutiniam pirkėjui jis labai nepatrauklus“, „tokio automobilio gamyba būtų neekonomiška“ – tokius argumentus dėstė britų automobilių gamintojai, kurie atsisakė „Volkswagen“ gamyklos ir „vabalo“. Tų gamintojų jau nebėra, o „Volkswagen“ yra vienas iš didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje.
O galėjo tokiu ir nebūti. Britų karininkas majoras Ivanas Hirstas turėjo pasirūpinti „Volkswagen“ gamyklos saugumu. Ji buvo stipriai subombarduota. Gamyklos viduryje tarp įrengimų buvo viena nesprogusi aviacinė bomba, kurios pašalinimas buvo labai sudėtinga užduotis. Jei ji būtų sprogusi, apie „vabalą“ būtume kalbėję kaip apie subliuškusią Hitlerio svajonę. Iš pradžių „Beetle“ buvo gaminami britų pajėgoms, vėliau – civiliams.
„Vabalai“ išliko populiarūs
Vėliau „Volkswagen“ sparčiai augo. Ir nors septintajame dešimtmetyje „vabalai“ prarado populiarumą JAV ir Europoje, jie vis dar buvo labai reikalingi besivystančioms Lotynų Amerikos, Afrikos ir Azijos šalims. Daugybė „vabalų“ buvo pagaminta Brazilijoje, Nigerijoje, Indonezijoje, Pietų Afrikos Respublikoje. Meksikoje „vabalų“ gamyba nutraukta tik 2003 metais.
„Käfer“ paslaptis – labai paprasta automobilio forma, leidžianti greitai ir pigiai štampuoti kėbulus. Be to, kompaktiškas oru aušinamas variklis yra lengvai prižiūrimas ir pakankamai atsparus dulkėms bei drėgmei. „Volkswagen Käfer“ buvo labai pigus, todėl jį pamėgo jaunimas ir, aišku, hipiai. Iš viso pagaminta 21,5 milijonai „vabalų“.