Ne tik pamario rajonų vairuotojai patenka į netikėtus vandens spąstus, kai potvynio vandenų lygis staiga pakyla net metru. Žinoma, jei potvynis semia automobilio stogą, geriau šokti pro duris ir ropštis ant stogo. Tačiau, jei vanduo semia tik buferį, iškyla dilema, ką daryti. Jei važiuosi į priekį, galbūt prasmegsi dar gilesnėje lomoje. Jei sustosi įbestas kaip ožys, sulauksi iš paskos važiuojančių vairuotojų nepasitenkinimo – neva esi bailys.
Daugelio specialistų teigimu, automobilis gali be didesnio pavojaus įveikti 30 centimetrų gylio balas. Serijinis visureigis, priklausomai nuo jo klasės – 30–50 cm gylio vandens telkinius.
Tie vairuotojai, kuriems yra pavykę peršokti ir gilesnes upes savo automobiliais, pasukios pirštais apie smilkinį. Na kas tokio blogo gali nutikti? Juk internete gausu pavyzdžių, kai koks nors „Subaru Outback“ ramiai perplaukia gilesnę nei metro balą. Arba daug kitų panašių vaizdų kai, ištrauktas iš upės tos pačios markės automobilis, tik pakeitus žvakes ir išsiurbus iš bako vandenį, lyg niekur nieko užsiveda...
Trumpa apžvalga, kurie agregatai labiausia nukenčia važinėjant per potvynį:
1. Stabdžių diskai. Jei per dieną jau nuvažiavote bent dešimtį kilometrų, bus įkaitę jūsų stabdžių diskai. Tad, įvažiavę į šaltą balą, jūs diskus staigiai ataušinsite. Dėl tokio staigaus temperatūros pokyčio diskai greičiau suirs.
2. Nukentės ir ratų guoliai, jiems drėgmė (su smėlio priemaišomis) – ne į sveikatą.
3. Visa Europa bijo automobilių-skenduolių iš JAV. Ši baimė – pagrįsta. Nes vanduo gadina automobilių elektros instaliaciją. O dėl jos gedimų gali kilti trumpasis jungimas. Kitaip tariant, gaisriukas automobilyje.
4. Hidro smūgis – ko gero nemaloniausia bėda.
Kai pro oro filtrą (arba per duslintuvą) į variklio cilindrą patenka vandens, jis negali būti suspaustas kaip kuro-oro mišinys.
Atsirėmus stūmokliui į spaudžiamą vandenį, variklis užges. Tačiau sukantis velenui iš inercijos deformuosis švaistiklis, gali įtrūkti cilindras, skilti aliuminio blokas.
Kaip kuo saugiau įveikti balą
Tad per dideles balas geriau nevažiuoti. Taip pat būtina saugotis kitų automobilių sukeltų bangų. Jei abejojate, pirma pasižiūrėkite, kaip prieš jus judantis automobilis įveikė balą.
Jei norite rizikuoti ir apsisprendėte „plaukti“ per liulančią gatvę, pirma pavara aukštais sūkiais važiuokite kelio viduriu (ne šalia borto), nes ten bus sekliau. Be to, ir bangos bus mažesnės. Ir svarbiausia – netrūkčiokite. Įvažiavę į balą lėtai, vėliau greitį nežymiai padidinkite iki 5–6 km/val. Tokiu būdu automobilis stums vandens bangą prieš save. O variklio skyriuje susidarys vandens vakuumas. Tačiau jei tik pradėsite trūkčioti, sumažinsite greitį, varikliu ant tos bangos užlipsite, jis per oro angą pateks į cilindrą. O tuomet – sudie arkliams, žvengiantiems po variklio dangčiu.