Šeštojo dešimtmečio pabaigoje „Jaguar“, „Rolls-Royce“ ir „Mercedes-Benz“ mėgavosi pelnais, uždirbtais savo didelių ir prabangių automobilių departamentų, todėl vyriausiasis „Rover“ inžinierius Mauricas Wilkinsas įtikino vadovus, kad mažą P4 modelį turi pakeisti didesnis ir prabangesnis verslo klasės automobilis. Idėja buvo ta, kad pelnas bus uždirbtas parduodant mažiau, bet brangesnius automobilius turtingesniems klientams. Tokiu būdu buvo norima ir pagerinti „Rover“ prekės ženklą – priartinti jį prie aukštuomenės identiteto.
1958 metais buvo pristatytas „Rover P5“ modelis su 3 litrų varikliu. Galia siekė 115 AG. Sakote, mažai? „Rover“ inžinieriai nenorėjo, kad šis milžinas važiuotų greitai ar būtų sportiškas. Galios turėjo užtekti švelniam startui ir šilkiniam važiavimui.
Praėjus devyneriems gamybos metams, „Rover“ nusprendė pakeisti variklį. Modelis gavo 3,5 litro V8 darbinio tūrio benzininį motorą. Galia padidėjo iki 160 AG, bet komfortas neišnyko. Pavadinimas, gavus naują variklį, pakeistas į P5B – B raidė simbolizavo variklio kilmę, nes naujasis motoras buvo patobulintas „Buick“ kūrinys. Tai tas pats „Rover“ V8 variklis, kuris buvo montuojamas į begalę automobilių Jungtinėje Karalystėje ir gaminamas beveik pusę amžiaus.
Skirtas turtingiems verslininkams, P5B sulaukė dėmesio iš britų valdžios. Jis tapo pagrindiniu darbo automobiliu keturiems premjerams, tarp jų ir Margaret Thatcher. Vieną turi ir karalienė Elizabeth II. Britanijos vyriausybė 1973 metais nupirko dalį paskutiniųjų „Rover“ P5B modelių ir juos pastatė sandėliuose, kad galėtų naudoti, kai prireiks. Todėl P5B buvo naudoti maždaug dešimtmetį po gamybos pabaigos.
Per 15 gamybos metų pasaulį iš viso išvydo beveik 70 tūkst. P5 modelių. Dėl šios priežasties jie yra pigesni nei to meto konkurentai, tačiau prabangos ir komfortiškumo lygis išlieka ne ką mažesnis nei artimiausių didelių salonų modelių. Automobilio patvarumas irgi patikrintas laiko, todėl kai kurie entuziastai pamėgo šį automobilį pritaikyti klasikinių automobilių lenktynėms.
„Rover P5“ šiuo metu yra tapęs pigesne alternatyva tų pačių laikų kitiems prabangiems modeliams. Tai atsispindi ir kainoje. Geros būklės P5 galima nusipirkti maždaug už 10 tūkst. eurų. Vėlesni P5B modeliai kainuoja daugiau.
Vienintelė problema Lietuvos rinkos kolekcininkams bus faktas, kad „Rover P5“ iš esmės buvo skirtas tik Jungtinės Karalystės pirkėjams. Vadinasi, automobilių su vairu kairėje nėra, su P5 teks priprasti prie keisto važiavimo. Bet tai nedidelė kaina už komforto ir aristokratiško britiškumo paketą.
„Rover P5“ |
|
---|---|
Kaina |
Apie 10 000 Eur |
Maks. greitis |
153 km/val. |
0–100 km/h |
17,2 sek. |
Svoris |
1 584 kg |
Variklis |
6 cil. benzininis, 2 995 cm3 |
Sukimo mom. |
222 Nm esant 1 500 aps./min. |
Galia |
115 AG esant 4 500 aps./min. |
Degalų sąn. |
Vidutiniškai 13,8 l |
Pavarų dėžė |
Mechaninė, 4 laipsnių |
Varantieji ratai |
Galiniai |