Vienos dienos iššūkis Italijoje
Penktojoje ir paskutinėje projekto „Diena Italijoje motociklu“ dalyje kartu pakeliauti kviečia pats projekto kūrėjas K. Mieliauskas. Kelionei su pačiu savimi Italijoje jis išsikėlė dar vieną tikslą, kurių K. Mieliausko gyvenime paprastai netrūksta.
Šį kartą keliautojas pasiryžo per vieną dieną paslidinėti Alpių kalnuose ir išsimaudyti Viduržemio jūroje. „Tai yra mano sena svajonė, esu tikras, kad man pavyks. Vos kelios šalys Europoje, o gal ir visame pasaulyje, gali pasiūlyti tokią galimybę.
Žinoma, šį atstumą planuoju nuvažiuoti motociklu. Dar nežinau, ar bus paprasta, ar sunku – pažiūrėkite, kaip man seksis. Vienareikšmiškai, tai bus įsimintina gyvenimo diena“, – video reportaže sako jis.
Atvykęs į Aostos slėnį ir pasikėlęs į kalno virūnę slidinėjimo kurorte Piloje, K. Mieliauskas kelis kartus nusileido trasa, nuo kurios atsiveria įpūdingų kalnų peizažais: „Čia čiuožti labai gera, slidinėti kalnuose apskritai yra neįtikėtinai geras jausmas. Slidinėju kiekvieną žiemą nuo pat vaikystės.“
Pasimėgavęs Aostos slėnio teikiamais malonumais, K. Mieliauskas motociklu leidosi Genujos ir Viduržemio jūros link. Keliautojas pastebi, kad tokia kelionė neturi virsti tik skubėjimu, būtina mėgautis – skubėti lėtai. Todėl pusiaukėje jis stabteli pasimėgauti itališku maistu. „Italai dažnai skuba, lekia, pypsi. Bet yra momentas, kai jie sustoja – pietauja valandą ar dvi. Bendravimas ir maistas jiems yra labai svarbūs. Taip pat šiandien elgiuosi ir aš – pralėkti Italiją ir nesuvalgyti picos būtų tikra nuodėmė“, – sako K. Mieliauskas, žvelgdamas į ką tik iškeptą garuojančią picą.
Po kiek daugiau nei 4 valandų ir 312 nuvažiuotų kilometrų jis pasiekė Viduržemio jūrą Genujos apylinkėse. Lauke termometrai rodo 10 laipsnių šilumos, vandens temperatūra panaši, beliko sėkmingai užbaigti iššūkį – išsimaudyti. Ar tai pavyko, sužinosite pasižiūrėję reportažą.
Penki reportažai – įkvėpimui
K. Mieliausko penkių dalių projektas „Diena Italijoje motociklu“ į Italiją pakvietė keliautojus ir motociklininkus, kurių patirtis ir veiklos nestokojo įkvėpimo. Pirmame reportaže Dakaro ralio laimėtojas, motociklininkas Arūnas Gelažninkas ir jo žmona Emilija Gelažninkienė drąsino išmėginti kitokias atostogas, keliauti su antrąja puse ir nebūtinai laikytis plano.
Antrame reportaže Egidijus Pudžiuvelis, Lietuvoje žinomas kaip motociklininkas, keliautojas ir fotografas, pasidalino vertingais patarimais, kaip padaryti geriausią kadrą keliaujant motociklu.
Trečiame reportaže interneto fenomenu tapęs motociklų mechanikas Darius Rekašius-Guris atskleidė daugiau detalių apie save ir įkvėpė nebijoti išbandyti naujų veiklų bei būti savimi. Ketvirtame reportaže motociklininkė ir keliautoja Jurga Žukauskaitė, organizuojanti keliones motociklais moterims bekele po visą pasaulį, ragino moteris nebijoti ir išbandyti keliones, kurių metu susiburia viena kitą palaikančių ir suprantančių moterų bendruomenė.
„Viena diena Italijoje – atrodo, negali daug nuveikti, bet šiuo atveju aš įgyvendinau savo seną svajonę: paslidinėti kalnuose ir išsimaudyti jūroje tą pačią dieną. Beje, Austrijoje yra ledynas, todėl ten galima slidinėti ir vasarą. Esu tikras, kad Lietuvoje tokį iššūkį mažai kas bandė – pasiryžkite jūs ir parašykite man, kaip sekėsi”, – penktame reportaže ragina CFMOTO 700 CL-X Heritage motociklą išbandęs K. Mieliauskas.
Patarimai kelionėms motociklu
K. Mieliauskas pastebi, kad nors Lietuvoje motociklininkų bendruomenė kasmet auga, bet tik nedaugelis ryžtasi ilgesnėms kelionėms užsienyje. Anot jo, tai greičiausiai įtakoja patarimų ir patirties trūkumas: „Greičiausiai nemažai motociklininkų nesiryžta, nes nepasitiki savo jėgomis. Visgi noriu juos paraginti išbandyti – pradėti nuo trumpesnių maršrutų per Lietuvą ir kaimynines šalis, o tada leistis į Vakarų Europą.“
Keliautojas sutiko pasidalinti keliais patarimais tiems, kurie norėtų išbandyti ilgesnes keliones motociklu. Kelionės kryptį jis siūlo rinktis priklausomai nuo interesų ir turimo laiko. Renkantis kryptį dažnai kyla klausimas ir dėl tranzito iki tikslo.
„Šiais laikais populiarėja keliavimas, kai transporto įmonė nuveža motociklą į pasirinktą šalį, o žmonės atskrenda nors ir kelioms dienoms, pavyzdžiui, pasivažinėti Alpėse. Arba motociklą nuomojasi kaip automobilį“, – sako K. Mieliauskas.
Dažnas kelia klausimą, kiek kilometrų nuvažiuoti per vieną dieną, kad nevargintų ir užtektų laiko pasigrožėti lankoma šalimi. Keliautojas pataria įvertinti savo jėgas, patirtį ir tikslus, nes vienam ir tūkstantis kilometrų gali būti lengvai įveikiamas, o kitam – 300 km tikras iššūkis: „Tad rekomenduoju nepersistengti, visada galvoti apie saugumą ir nepamiršti mėgautis. Žinoma, jei Lenkija jau išmaišyta, ją galima pervažiuoti per dieną. Diena bus ilga, bet vakarop pasieksite kitą šalį. Taip pat važiuodami pirmyn daugiau nei dienos tranzitui neskirkite, susiplanuokite įdomesnį maršrutą, nebent jaučiate, kad besisukantys kilometrai ir yra jūsų kelionės tikslas, būdas tirti save. Tik niekada nederėtų pamiršti budrumo.“
Paklaustas, kokius svarbiausius daiktus visada pasiima į kelionę motociklu, K. Mieliauskas sako, kad jam svarbūs du dalykai – visada turėti vandens ir dėvėti specialią aprangą, apsaugančią tiek nuo blogo oro, tiek kritimo atveju. Visa kita, anot jo, priklauso nuo kelionės trukmės ir nakvynės vietų.
„Nereikėtų apsikrauti daiktais – kasdien juos kompaktiškai iškrauti ir sukrauti užtrunka. Jei planuoju nakvoti ne viešbutyje, tuomet papildomai vežuosi stovyklavimo įrangą. Na ir žinoma, minimalų įrankių rinkinį, jei kas netyčia „atsiveržtų“. Bet mėgstu juokauti – jei nepavyko sutaisyti keliais įrankiais ir lipnia juosta, be serviso neišsisuksi. Laimė, šiuolaikiniai motociklai genda retai, o draudimas padengia išlaidas“, – motociklininkus drąsina „Diena Italijoje motociklu“ sumanytojas.