Tikėtina, kad su tokia problema susiduria vairuotojai, įsipylę ne arktinio, o paprasto dyzelino. Tarkime, taupumo sumetimais. Arba nespėję pakeisti vasarinio dyzelino į žieminį. Arba neišvalę savo senos transporto priemonės bako, seniai nekeitę degalų filtro.
Spustelėjus 15-20 laipsnių šalčiui, išlenda visos bėdos. O degalų sistema – viena jautriausių.
Tai ką daryti, jeigu bake sušalo ir sutirštėjo degalai arba filtras kemšasi nuo parafino? Pirmiausia – prisiminti tiesą, kad šykštus moka du kartus. Taigi šaltą žiemą taupyti centus perkant pigesnį dyzeliną (rinkitės su dviem snaigėm, antros klasės arktinį), tikrai neverta.
Na, bet jei jau šaukštai po pietų, reikia imtis rimtų veiksmų. Ką interneto erdvėje pataria „garažo ekspertai“? Dažniausiai siūlo fenu šildyti visą degalų magistralę (vamzdelius) ir filtrą. Kiti – degalus pabandyti į variklį pumpuoti tiesiai iš kitos talpos, išvengiant degalų bako. Idealiu atveju – nutempti ar nustumti automobilį į šiltą patalpą – prekybos centro požeminį garažą ar pasiprašyti pas bičiulius.
Panašiai pasielgė vienas Dakaro ralio dalyvis, kurio komandos dyzelinis automobilis autovežiu grįžo iš Marselio (į Prancūziją keltu plaukė iš Saudo Arabijos). Atsiėmęs automobilį Vilniuje (oro temperatūra tuo metu pažemėjo iki -15 laipsnių) ir pajutęs trūkčiojimą, iškart pasuko į vieną didžiausių prekybos centrų. Jo garaže įpylė į baką litrą benzino...
O jau tuomet, leidęs padirbti varikliui tuščia eiga, pasuko į degalinę ir, kiek tilpo, pripildė baką iki viršaus arktiniu dyzelinu.
Tačiau, sutikite, fenu ar karštu vandeniu, kad ir uždaroje patalpoje, atitirpdyti dyzeliną – sudėtinga misija. Ir netgi rizikinga.
Ką sako profesionalai
Profesionalaus dyzelinių automobilių serviso „Autura“ vadybininkas Saulius Repečka pritaria taktikai pirmiausiai nugabenti tokį užšalusį automobilį į šiltą patalpą. Ir po to jau degalų keitimui tinkamais. Žinoma, S.Repečkos nuomone, geriausia gabenti tiesiai į servisą, kuriame meistrai išsiurbs iš bako netinkamą žiemai dyzeliną. Jei reikia, pakeis užsikimšusį filtrą. Žinoma, tam gali tekti atjungti degalų baką ar vamzdelius, tiekiančius degalus į purkštukus. O tam jau reikia kvalifikuotų pajėgų.
„Žinoma, jei pavyktų atšildyti automobilį garaže, vairuotojas gali pats išsiurbti dyzeliną iš bako. Arba rankiniu būdu (gumine kriauše, kaip senais laikais), arba įsigijęs elektrinį siurbliuką. O po to jau pripildyti sistemą kokybiško arktinio dyzelino“, – komentavo Saulius Repečka.
Pasak specialisto, spaudžiant -20 laipsnių speigui ar ankstyvą rytą skubant į darbą vargu ar pavyks atšildyti visą degalų magistralę fenu. Juk ji eina po visu automobilio dugnu.
Eksperimentus, kai į baką įpilama (iki 3-4 proc. esamo dyzelino kiekio) benzino, S.Repečka vertina atsargiai. Taip, jei nėra labai šalta, tokia procedūra gali padėti užvesti automobilį, tačiau labai kenkia ir purkštukams, ir degalų siurbliui. Taigi, jei jau pasiryžote rizikuoti, o bake turite apie 50 l netinkamo žiemai dyzelino, iš didelės bėdos galite šliūkštelėti ne daugiau 2 litrų benzino.
„Automobiliai, pagaminti iki 2003-2005 m., mažiau bijo tokių fokusų. Tačiau naujesni dyzeliniai varikliai jautresni ir degalų kokybei ir, juo labiau, žiemos eksperimentams“, – apibendrino Saulius Repečka.