Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ką daryti, kad jūsų automobilis nuvažiuotų 500 000 km

Lietuviams gan įprasta automobilio ridai pasiekus bent 500000 kilometrų pradėti galvoti apie jo pardavimą ir naujos transporto priemonės pirkimą. O kartais net ir anksčiau. Tačiau jei automobilis jums ne tik daiktas, skirtas nusigauti iš vienos vietos į kitą, gali būti, kad bėgant laikui prie jo prisirišite ir keisti tiesiog nenorėsite. Gal dėl puikios interjero ergonomikos, gal dėl nuostabių valdymo savybių, o gal tiesiog dėl sentimentų, nes tai automobilis, kuriame užaugo jūsų vaikai, rašo autoplius.lt.

Kaip dažnai keisti variklio alyvą?

Taip pat vienas iš svarbiausių elementų norint su tuo pačiu varikliu nuvažiuoti kuo toliau – periodinis alyvos keitimas. Ir šiuo atveju tai nebūtinai reiškia, kad tepalus turėtumėte keisti taip, kaip nurodo gamintojas. Galima ir dažniau.

Variklio alyva
Variklio alyva

Pavyzdžiui gamintojas „Škoda“ kai kuriems savo 5 – 7 metų amžiaus automobiliams rekomenduoja keisti alyvą kas 30000 kilometrų. Tačiau beveik visi mūsų kalbinti automobilių mechanikai su tuo nesutinka. Variklio alyvą jie rekomenduoja keisti bent kas 15000 kilometrų. O jei jūsų pagrindinės kelionės vyksta mieste, arba esate vairuotojas, kuris važiuoja kiek intensyviau – kas 10000 kilometrų. Tepalo kokybė taip pat labai svarbu. Netinkama alyva gali sugadinti jūsų variklį. Jei tiksliai nežinote kokią reikėtų pilti – pasikonsultuokite su autorizuotu centru, arba profesionaliais pardavėjais.

Keičiant tepalus nevalia pamiršti ir filtrų: tepalų, oro, degalų. Atlikdami aptarnavimą taip pat pasitikrinkite žvakių, purkštukų bei pagrindinio diržo būklę. Jei neseniai pirkote transporto priemonę ir nežinote kada keistas pagrindinis diržas – pakeiskite dabar. Jei žinote ties kokiu kilometrų skaičiumi reikia keisti diržą – artėjant šiai ridai vis patikrinkite diržo būklę. Pažiūrėkite ar nėra įplyšęs, paklausykite ar neskleidžia neįprastų garsų.

Ar reikia keisti alyvą automatinėje pavarų dėžėje?

Ne ką mažiau svarbu rūpintis ir jūsų automobilio pavarų dėže. Šiandien gaminamuose automobiliuose automatinės pavarų dėžės veikia gerokai komfortiškiau nei tos, kurios buvo montuojamos į praeito amžiaus dešimtajame dešimtmetyje pagamintus „Volkswagen Jetta“ ar „Audi 80“. Jos turi dvigubai daugiau pavarų, greičiau reaguoja, o pavaros permetimo momentas nebekelia diskomforto. Tačiau ir reikalavimai joms keliami gerokai didesni. Tai, žinoma, galioja ir mechaninėms pavarų dėžėms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Ekspertai įvertino: ko reikia, kad Lietuvos verslai klestėtų?
Reklama
Sporto veiklų įvairove ir dalyvių gausa Telšiuose pažymėta Sporto diena
Reklama
Kaip išvengti peršalimo komplikacijos – sinusito
Reklama
Kištukiniai lizdai su USB jungtimi: ekspertas pataria, ką reikia žinoti prieš perkant