Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ką daryti, kad jūsų automobilis nuvažiuotų 500 000 km

Lietuviams gan įprasta automobilio ridai pasiekus bent 500000 kilometrų pradėti galvoti apie jo pardavimą ir naujos transporto priemonės pirkimą. O kartais net ir anksčiau. Tačiau jei automobilis jums ne tik daiktas, skirtas nusigauti iš vienos vietos į kitą, gali būti, kad bėgant laikui prie jo prisirišite ir keisti tiesiog nenorėsite. Gal dėl puikios interjero ergonomikos, gal dėl nuostabių valdymo savybių, o gal tiesiog dėl sentimentų, nes tai automobilis, kuriame užaugo jūsų vaikai, rašo autoplius.lt.

Vieni automobilių gamintojai nurodo, kad pavarų dėžės tepalo keisti nereikia. Kiti – vartotojo naudojimosi knygoje apskritai tokio dalyko nenurodo. Tačiau nesuklyskite – tokio dalyko, kaip pavarų dėžė, kurioje niekada nereikia keisti tepalo nėra (išskyrus kelias išimtis, kai naudojamos „sausos“ pavarų dėžės). Šiuolaikinės pavarų dėžės pagamintos taip, kad galėtų susidoroti su labai dideliu sukimo momentu, todėl jas teisingai prižiūrint ir tarnavimo laikas bus gerokai ilgesnis.

Automatinė pavarų dėžė
Automatinė pavarų dėžė

Kadangi automobilių gamintojai dažnai nenurodo, kada reikia keisti tepalą pavarų dėžėje, bendra rekomendacija – orientuotis, kad tepalas mechaninėse dėžėse turėtų būti atnaujinamas kas maždaug 60000 kilometrų.

Automatinėse – priklausomai nuo to, su kokiu varikliu yra kombinuota pavarų dėžė. Jei variklis silpnas, keitimas turėtų vykti kaip ir su mechaninėmis dėžėmis – kas 60000 kilometrų. Jei variklis galingas, tepalą reikia keisti dažniau, kas 30000 – 40000 kilometrų. Tačiau yra ir išskirtinių atvejų. Pavyzdžiui CVT pavadinimą turinčioje automatinėje transmisijoje, kuri dažniausiai kombinuojama su hibridais, alyva turėtų būti keičiama kas 30000 kilometrų. Kas antrą kartą keičiant variklio alyvą.

Kartu su variklio bei transmisijos tepalu turi būti keičiami ir kiti skysčiai. Tokie, kaip vairo stiprintuvo, stabdžių bei aušinimo skystis. Ar jau atėjo laikas juos keisti jus turėtų informuoti transporto priemonę prižiūrintys meistrai, tačiau skysčių lygį galite pasitikrinti ir patys. Ant kiekvienos iš talpų, dažniausiai esančių variklio skyriuje, yra žymėjimas: „min“ ir „max“.

Automobilio pakaba

Tuo tarpu variklio pakabai ypatingos priežiūros skirti nereikia. Norint ją kuo ilgiau išsaugoti tvarkingą, galima atitinkamai dėliotis kelionės maršrutą, kad važiuotumėte tik geros kokybės keliais. Pavyzdžiui važiuojant į Ignaliną iš Vilniaus, rinktis kelią ne pro Molėtus, o pro Švenčionis. Jei numatytame maršrute visgi teks važiuoti prastu keliu – pasirinkite atitinkamą greitį ir bandykite vengti aštrių duobių. Jei kelionės metu iš važiuoklės pasigirdo dar negirdėti garsai – grįžę namo nuvežkite automobilį patikrai.

Automobilis gali tarnauti ilgai
Automobilis gali tarnauti ilgai

Aukščiau išvardintos taisyklės – tai bendrai visiems automobiliams tinkami žingsniai, kuriuos atliekant jūsų mylima transporto priemonė važiuos gerokai ilgiau. Jei neplanuojate automobilio eksploatuoti ilgai – šie žingsniai padės išlaikyti transporto priemonę geros būklės tuos keletą metų kol ja naudositės. O atsisveikinant tai lems aukštą kainą, greitą pardavimą ir patenkintą pirkėją. Tačiau tai – tik esminės, bendrosios taisyklės.

Kaip ir daugelyje gyvenimo momentų, automobilio ilgaamžiškumo esmė yra detalėse. Rūpinkitės savo automobiliu, klausykite ar neskleidžia pašalinių garsų, išvažiavę iš parkavimo vietos atkreipkite dėmesį ar nepalikote po savęs jokio balos, o važiuodami kelyje savo kūnu bandykite pajausti ar neatsirado papildomų vibracijų. Kylant įtarimams – kreipkitės į profesionalus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Ekspertai įvertino: ko reikia, kad Lietuvos verslai klestėtų?
Reklama
Sporto veiklų įvairove ir dalyvių gausa Telšiuose pažymėta Sporto diena
Reklama
Kaip išvengti peršalimo komplikacijos – sinusito
Reklama
Kištukiniai lizdai su USB jungtimi: ekspertas pataria, ką reikia žinoti prieš perkant