Ką tik techninę apžiūrą atlikusio BMW pirkėjas neteko žado: gedimai pylėsi kaip iš gausybės rago

15min.lt redakciją pasiekė Viliaus Budreikos laiškas. Jame skaitytojas išliejo nuoskaudą dėl nesėkmingo pirkinio – 2004-aisiais metais pagaminto BMW 530D (E60) automobilio.
Viliaus B. BMW 530D
Viliaus B. BMW 530D / Viliaus B. nuotr.

Pirkėjo teigimu, automobilį pardavęs asmuo nuslėpė atsuktą ridą ir nutylėjo apie užmaskuotus gedimus.

„Jau kurį laiką ieškojau tokios komplektacijos automobilio, sunkiai sekėsi tokį surasti. Paskambinus pasiteirauti, automobilio pardavėjas Tomas A. BMW apibūdino kaip labai geros būklės, sutvarkytą ir paruoštą eksploatacijai transporto priemonę. Neseniai buvo atlikta techninė apžiūra, reikiami remonto darbai. Susitarus ir susitikus už poros dienų Klaipėdoje, prie „Regitros“, apžiūrėjau BMW, atlikau bandomąjį važiavimą, pasidomėjau daugiau apie automobilį“, – aiškino nusivylęs pirkėjas.

Pardavėjas pirkėjui teigė keitęs keletą važiuoklės dalių, o visi kiti agregatai buvo geros būklės. Tomas Viliui tvirtino, kad tokio gero BMW tikrai dar nepardavinėjo. Pasirašius visus reikiamus dokumentus ir atsiskaičius, pirkėjas su naujuoju automobiliu išvažiavo namo.

Jau tą patį vakarą prasidėjo bėdos su pavarų dėže ir aktyviu vairu.

„Jau tą patį vakarą prasidėjo bėdos su pavarų dėže ir aktyviu vairu. Kompiuteris pradėjo mėtyti klaidas. Paskambinus Tomui jis pasakė, kad tokių problemų neturėjo, nors važinėjo tuo BMW dvi savaites. Kitą dieną nutariau visą automobilį gerai patikrinti autoservise, sužinoti visas jo ligas.

Po patikros likau labai nustebęs. Reikėjo pavarų dėžės remonto, keisti kompiuterį. Jo kaina su pakeitimu – 220 eurų. Reikėjo virinti išmetimo kolektorių, keisti tarpinę, nes išmetamosios dujos patekdavo į saloną. Remonto išlaidos padidėjo dar 145 eurais.

Tvarkydami meistrai pastebėjo, kad abu galiniai lengvojo lydinio ratlankiai buvo suskaldyti ir nebetinkami naudoti, todėl juos reikėjo nedelsiant keisti arba remontuoti. Remonto kaina – 150 eurų ir didelė tikimybė, kad ratai vėl skils, nes ant vieno rato įtrūkimų buvo nuo 4 iki 7. Teko pirkti kitus ratus, todėl išlaidos padidėjo dar 300 eurų.

Viliaus B. nuotr./Viliaus B. BMW 530D remonto darbai
Viliaus B. nuotr./Viliaus B. BMW 530D remonto darbai

Tikrinant važiuoklę buvo matyti, kad ji sutvarkyta tik „tam kartui“, plaktuku užkalant tam tikras dalis, kad nesigirdėtų bildesio. Važiuoklės remontas kainavo 350 eurų. Taip pat nustatyta, kad reikia keisti variklio pagalves, kurios yra vakuuminės. Jų žarnelės buvo tiesiog nupjautos ir paliktos kabėti.

Aktyvaus vairo remontas kainuos nuo 200 iki 250 eurų, kadangi dar neremontavau, nes sudėtinga gauti gerą detalę pakeitimui. 

Automobilio priekis buvo daužtas ir sutvarkytas tik „ant pardavimo“. Aktyvaus vairo remontas kainuos nuo 200 iki 250 eurų, kadangi dar neremontavau, nes sudėtinga gauti gerą detalę pakeitimui.

Taip pat reikėjo keisti pakaitinimo žvakių relę, nes ryte labai sunkiai vesdavosi automobilis, nors pardavėjas labai aiškiai pabrėžė, kad BMW labai gerai kuriasi ir šiltas, ir šaltas. Remonto kaina – 110 eurų“, – aiškino pirkėjas.

Kitą dieną po automobilio įsigijimo Vilius sulaukė skambučio iš pardavėjo Tomo. Pardavėjas prašė jam atsiųsti nešiojamąjį kompiuterį, kurį jis paliko BMW automobilyje. 

„Tą dieną jau buvau išsiaiškinęs visus BMW gedimus ir nusprendžiau patikrinti Tomo A. kompiuterį. Įsijungęs jį radau programas, skirtas nustatyti ir ištrinti klaidas. Radau ir savo automobilio istoriją. Automobilio rida buvo sumažinta 60 tūkst. kilometrų. Dabar ji siekia 228 498 kilometrus, o iš tikrųjų yra didesnė. Paskambinau Tomui A., pasakiau automobilio problemas ir paprašiau jo grąžinti nors pusę automobilio remontui reikalingų pinigų. Jis man pasiūlė tik 70 eurų su sąlyga, jei atsiųsiu jam paliktą kompiuterį. Tomas A. sutiko tik su tuo, kad reikėjo keisti žvakių pakaitinimo relę“, – aiškino pirkėjas.

Viliaus B. nuotr./Viliaus B. BMW 530D remonto darbai
Viliaus B. nuotr./Viliaus B. BMW 530D remonto darbai

Susitaikęs su tuo, kad remonto išlaidas teks padengti iš savo kišenės, Vilius B. ėmėsi tvarkyti automobilio gedimus. Galiausiai po trijų savaičių, kai automobilis jau buvo tvarkingas, pirkėjas nusprendė pasikeisti alyvą. Tuomet pasirodė dar vienas gedimas.

Nusipirkęs „gerą“ automobilį už 7 300 eurų, turėjau į jį dar investuoti 2 100 eurų.

„Pakeitus tepalus ir nuvažiavus apie 300 kilometrų, automobilis pradėjo skleisti keistą garsą. Jis sklido iš variklio skyriaus. Patikrinus alyvą – jos ten nebebuvo. Servise man paaiškino, kad alyva buvo išpūsta per sugedusią turbiną. Pasirodo prieš tai, kartu su variklio alyva, į motorą buvo pripilta vadinamo „variklio daktaro“, kuris sutirština alyvą ir paslepia daug variklio ir turbinos defektų. Remonto darbai šį kartą siekė 475 eurus.

Taigi, nusipirkęs „gerą“ automobilį iš Tomo už 7 300 eurų, turėjau į jį dar investuoti 2 100 eurų. Jau neskaičiuoju kelionių po autoservisus, diagnostikų ir patikrų išlaidų“, – skaičiavo BMW įsigijęs Vilius B.

Pirkėjas pažėrė priekaištų pardavėjams, neva jie pardavė ne tik techniškai netvarkingą, bet ir nesaugų automobilį.

„Šio BMW eksploatacija galėjo baigtis nelaime. Važiuojant galėjo visiškai skilti galinis ratas. Tai būtų pasibaigę skaudžia nelaime. Nuo išmetimo kolektoriaus galėjo užsidegti laidai, kurie jau buvo apsvilę. Na, bet yra kaip yra. Viskas jau padaryta ir aš neieškau kaltų. Kaltinu tik save, kad paskubėjau nusipirkti automobilį jo gerai nepatikrinęs. Noriu patarti visiems žmonės gerai apžiūrėti automobilius, perkamus iš Tomo A. ir patrinti juos autoservise. Pasimokykite iš mano skaudžios ir brangios pamokos, kainavusios daug pinigų, o dar svarbiau – daug nervų“, – teigė Vilius B.

Apie atsuktą ridą ir gedimus nieko nežinojo

Automobilių pardavėjas Tomas A. telefonu gazas.lt patvirtino, kad tokį automobilį minėtam klientui pardavė. Tačiau pašnekovas teigė, kad apie suklastotą ridą nieko nežino, o kaip iš gausybės rago pasipylę BMW gedimai nustebino ir jį patį, mat automobilis ką tik buvo atlikęs techninę apžiūrą.

Kiekvienas klientas turi teisę prieš pirkdamas automobilį jį tikrinti servise. Man ta mašina važiavo. Kodėl jam nevažiuoja – nežinau. 

„Dėl ridos paaiškinti negaliu nieko. Tos mašinos eina iš rankų į rankas. Žmogus juk ne naują mašiną perka. Su tuo BMW pats važinėjau dvi savaites, pats atlikau techninę apžiūrą, uždėjau tranzitinius numerius, 19-os colių ratus. Dėl automobilio gedimų nieko pasakyti negaliu.

Kai kurie pirkėjai prieš sudarydami sandorį važiuoja į autoservisą ir automobilį tikrina. Šitas klientas tikrinti nenorėjo. Daviau žmogui pavažiuoti. Jis automobilį pabandė ir viskas jam tiko. Kiekvienas klientas turi teisę prieš pirkdamas automobilį jį tikrinti servise. Man ta mašina važiavo. Kodėl jam nevažiuoja – nežinau. Gal pirmą dieną jis ją sulaužė ir dabar ieško teisybės“, – paaiškino Tomas A.

Pardavėjas patvirtino, kad bandė atgauti automobilyje paliktą kompiuterį, tačiau pirkėjas svetimo daikto kol kas negrąžino.

„Automobilyje užmiršęs palikau savo kompiuterį. Prašiau, kad žmogus man jį grąžintų. Kaip kompensaciją už tai, kad sugedo BMW pakaitinimo žvakių relė, pažadėjau jam sumokėti 60 eurų ir padengti kompiuterio siuntimo išlaidas, bet kompiuterio neatgavau ir turbūt nebeatgausiu“, – sakė pardavėjas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų