„Volvo“ organizuotos varžybos „The drivers fuel challenge“, į Kačerginės trasą sukvietė ekonomiškius šalies vairuotojus, kurie jėgas sulygino anksčiau vykusiuose regioniniuose etapuose.
Stipriausieji vyks į rytų Europos finalą Poznanėje, antrą birželio savaitgalį, kuriame susigrums ekonomiškiausiai mokantys važiuoti vilkikų vairuotojai iš Baltijos šalių, Ukrainos, Baltarusijos ir Lenkijos.
Vėliau visų Europos regionų ekonomiškiausi vairuotojai susitiks „Volvo“ gimtinėje Goteborge, Švedijoje, kur vysk super finalas.
Ekologiškiausi trys ratai
Susirinkę dalyviai važiavo tris Kačerginės Nemuno žiedo ratus. Įveikdami ratus jie turėjo įveikti ir tam tikras kliūtis, pavyzdžiui tam tikrose atkarpose važiuoti neviršydami 50 km/val greičio, o kai kur nemažiau nei 65 km/val. greičiu.
Už kiekvieną viršytą greičio kilometrą, dalyviai buvo baudžiami, o įsijungus anti praslydimo sistemai – diskvalifikuojami. Kaip teigia organizatoriai, joks ekonomiškas vairavimas nėra suderinamas su pavojingu vairavimu, o ESP sistemos įsijungimas – įspėjimas apie pavojingą vairavimą.
Dalyviai varžesi su naujausiais „Volvo FH series“ vilkikais, kurių išmetamų teršalų klasė – „Euro6“. Organizatorių teigimu, tai standartiški vilkikai, kurie būna parduodami klientams. Abu vilkikai 500 arklio galių.
Vilkikai tempė puspriekabes, kurios buvo pakrautos kroviniais. Tarp krovinių – suguldytos betono plokštės ir 1 tonos talpos vandens rezervuarai, užpildyti tik 80 proc. Taip užduotis tampa sudėtingesnė, kadangi teliuškuojantis vanduo gali sudaryti kitokias dinamines važiavimo savybės.
Kiekvienas dalyvis turėjo laiko limitą – trys ratai turi būti įveikti ne lėčiau kaip per 15 minučių, tai reiškia, kad vienam ratui įveikti reikia sugaišti nedaugiau 5 minutes.
Dalyviai taip pat turėjo pasirinkti, kada nori atlikti „Joker“ manevrą. Tai privaloma varžybų sudėtinė dalis, kurios metu, dalyviai parvažiuodami į „finišą“ turėjo įsukti į aikštelę, atitinkamai primažindami greitį, ir greitėdami išvažiuoti atgal.
Vairuotojų rezultatus skaičiavo tachografo kortelės, kurios suvartotą degalų skaičių pamatuoja itin tiksliai, todėl jokių neatitikimų nebuvo.
Vairuotojai profesionalai buvo suskirstyti į du pusfinalius, kurių vieno nugalėtoju tapo Vadimas Jevgrafovas, įveikęs maršrutą per 14.57 minučių ir sudeginęs 4,36 litrus dyzelino. Antro pusfinalio nugalėtoju tapo Mindaugas Tumas, kuris Kačerginės Nemuno žiedo trasos tris ratus įveikė per viena sekunde lėčiau, negu kolega iš pirmo pusfinalio. Pastarasis vairuotojas tapo ir finalo nugalėtoju, antru važiavimu M. Tumas sudegino 4,57 litrus dyzelino, o antroje vietoje likęs V. Jevgrafovas – 4,77.