Kaip apskaičiuoti, kiek kainuoja nuvažiuoti 1 km elektromobiliu, ir kada apsimoka jį įkrauti viešoje stotelėje?

Su vidaus degimo varikliais, regis, labai aiški matematika. Vidutines degalų sąnaudas daugini iš 1,5 Eur (kaina už litrą degalų) ir gauni sumą, kiek kainuoja nuvažiuoti 100 km.

Jei skaičiuotume, kad vidutinės klasės elektromobilis už analogišką varomą vidaus degimo varikliu kainuoja iki 10 tūkst. brangiau, kyla klausimas, kada tokiu atveju atsiperka toks kainos skirtumas – kiek kilometrų reikia nuvažiuoti?

Tadas Ratkevičius įvertino keletą svarbiausių savikainos dedamųjų: naujo automobilio kainą, serviso kaštus, draudimą, parkavimą, likutinę vertę ir, žinoma, energijos/degalų sąnaudas. Tokiu atveju, eksperto skaičiavimais, elektromobilis atsiperka, jei bent penkerius metus važiuoji po 20 tūkst. km. Ir čia kraunant viešajame tinkle.

Kadangi Tadas turi savo saulės elektrinę, jis skaičiuoja, kad už kilovatvalandę moka iki 0,11 Eur. Tad jo elektromobilis, kuris jau yra nuvažiavęs 40 tūkst. km, bus atsipirkęs, kai rida pasieks 60 tūkst. km.

Už kokią kainą apsimoka įkrauti elektromobilį viešoje stotelėje, lyginant su VDV

Elektromobilio įkrova viešose stotelėse kainuoja nuo 0,25 Eur iki 0,45 Eur. Tiesa, greitkeliuose, tarkime „Ionity“ tinkle, jei neturite sutarties, kilovatvalandės kaina itin greito įkrovimo stotelėje gali siekti 0,79 Eur.

Tai kur yra ta elektros kainos riba, nuo kurios elektromobilis jau nebeapsimoka? Išsamų atsakymą į šį ir kitus finansinius klausimus, netgi likutinę EV vertę) rasite šiame filmuotame pokalbyje:

VIDEO: Kaip apskaičiuoti, už kokią kainą apsimoka įkrauti elektromobilį: Tadas Ratkevičius, „Best EV 4 Me“ ekspertas

O, jei juokais, tai į šį klausimą T.Ratkevičius atsakė savo FB įraše:

„Sapnavau keistą sapną. Sėdu į savo automobilį ir važiuoju prisipilti degalų. Ogi žiūriu – litras benzino kainuoja perpus pigiau nei vakar: tik 0,70 Eur! Negaliu patikėti savo laime ir prisipilu pilną baką.

Važiuoju į biurą, o ten – parkinge darbdavys nemokamai dalina degalus. Kosmosas! Ir tai ne kokia akcija, o nauja praktika: jei dirbi iš ofiso, degalus gauni nemokamai!

Grįžtu namo, o ten – įrengta degalų užpylimo stotelė. Gali namuose benzino užsipilti – nors po truputį varva, bet per naktį pilną baką pripildai. O kaina tiesiog neįtikėtina: tik apie 0,30 Eur už litrą! Pasirodo, atrasta nauja technologija: gali pats savo naftos gręžinį išsikasti ir nepriklausomai nuo pasaulinių naftos kainų degalus namuose gamintis penkis kartus pigiau nei degalinėje. Nu „nais“!

Krauti elektrą viešose stotelėse apsimoka, jei ji ne brangesnė nei 0,50 Eur už kWh.

Na, gerai, čia ne sapnas, o elektromobilius vairuojančių žmonių kasdienybė: perpus pigesnės kelionės, jei įkrauni EV viešoje stotelėje, nemokama elektra biure ir galimybė pasigaminti elektros savo kieme beveik už dyką. Net pats sau pavydžiu…“.

P.S. Tado skaičiavimu, krauti elektrą viešose stotelėse apsimoka, jei ji ne brangesnė nei 0,50 Eur už kWh. O EV ir VDV būtų lygiaverčiai, jei 1 kWh kainuojant 0,11 Eur litras benzino kainuotų apie 0,50 ct. Tačiau taip juk nėra, reali degalų kaina trigubai didesnė.

Apie „eJudėjimo“ festivalį

Rugpjūčio 22 dieną pirmą kartą įvykęs renginys buvo skirtas elektromobilumo temai. Renginį organizavo naujienų portalas 15min ir Ignitis. Renginyje vilniečiai ir miesto svečiai galėjo išvysti ir visą būrį 17 gamintojų, 26 skirtingų elektromobilių modelių, kuriuos pristatė 11 auto atstovų ir importuotojų. Diskusinėje renginio dalyje auto, ekonomikos ir energetikos ekspertai diskutavo apie šios transporto rūšies dabartį ir ateitį.

Renginio metu taip pat buvo išrinktas ir paskelbtas šių metų „15min Metų elektromobilis“, kuriuo tapo Volvo EX30.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis